בניין בבנייה באשדוד. צילום: דור גפני
בניין בבנייה באשדוד. צילום: דור גפני

הוארכה ההרשמה להגרלת "דירה בהנחה": כמה נרשמו עד כה באשדוד?

לאחר שלמעלה מ-100 אלף משקי בית נרשמו להגרלות בהם כ-17 אלף באשדוד, הוחלט להאריך את הרישום להגרלה, אך לעצור בקשות לזכאות. כמה נרשמו באשדוד וכמה מבני העיר? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 29.3.22 20:03

     

יותר מ-100 אלף משקי בית נרשמו להגרלות "דירה בהנחה" שנפתחו רק לפני 9 ימים ובהן תוגרלנה 10,000 דירות ברחבי הארץ. 16,928 משקי בית נרשמו בממוצע לכל אחת מחמשת ההגרלות בעיר אשדוד, מתוכם 4,774 הם בני העיר אשדוד.

מדובר ב-860 דירות באשדוד שמתוכן משוריינות לבני העיר רק 171 דירות. המחיר הממוצע של הדירות באשדוד הוא 13,268 ש"ח, כך שדירת 3 חדרים בגודל של 75 מ"ר אמורה לעלות קצת פחות ממיליון ש"ח. כאשר דירת 4 חדרים בגודל של כ-100 מ"ר אמורה לעלות קצת יותר מ-1.3 מיליון ש"ח.

אין ספק שמדובר במחירים זולים ביחס לאשדוד והמחירים זולים כך בכל ההגרלות ברחבי הארץ, מה שמסביר את ההתנפלות לרישום להגרלות, דבר שהביא לא פעם לקריסת האתר.

רובע פארק לכיש. הדמייה: ארי כהן אדריכלים

רובע פארק לכיש. הדמייה: ארי כהן אדריכלים

הרישום להגרלה היה אמור להסתיים הלילה בחצות, אך לאור האמור ולפנים משורת הדין, החליט שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין להאריך את ההרשמה להגרלה עד יום 10.4.2022.

ההכרזה על ההגרלה הביאה גם לכמות עצומה של נרשמים לקבלת אישורי זכאות. מיום ההכרזה הוגשו 57,500 בקשות להנפקת אישורי זכאות, ואושרו מעל 44,000 זכאויות. מדובר בהיענות חסרת תקדים בפרק זמן קצר מאוד.

אף שהמשרד מחויב לבצע את בדיקת הזכאות להשתתפות בהגרלה רק למי שהגיש בקשה לזכאות עד יום 20.3.22, הוחלט, לפנים משורת הדין, לעשות את מירב המאמצים ולטפל בבקשות לזכאות שהתקבלו בחברות עד יום 29.3.22. המטרה היא לאפשר למי שהגיש בקשה ויימצא זכאי לממש את זכאותו להשתתף בהגרלה זו.

יחד עם זאת, החולט כי החל מהלילה בחצות, לא ניתן יהיה להגיש בקשות חדשות להכרה בזכאות לתוכנית דירה בהנחה, עד יום 11.4.22.

בקשה תיחשב כ"בקשה שהתקבלה" אם הועברה באתר המקוון, השארת הודעה טלפונית במוקדים, או שליחת הודעה במייל לאחת מכתובות הדוא"ל להלן:

הגרלה זו היא הראשונה בסדרת הגרלות של 30,000 דירות שיוגרלו במסגרת דירה בהנחה. זכאים שלא יזכו בהגרלה זו וזכאים חדשים, יוכלו להירשם להגרלות הבאות.

פרויקט "בית בשדרה". הדמיה: ארכטיק אדריכלים

פרויקט "בית בשדרה". הדמיה: ארכטיק אדריכלים

בהגרלה הראשונה מעל 10,000 יחידות דיור, ב-150 פרויקטים הפזורים ב-31 יישובים ברחבי הארץ, וביניהם: ירושלים, אשקלון, ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד, אור יהודה, אילת, נתיבות, בית שאן ועוד.

כ-50% מיחידות הדיור המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, בני ברק, חיפה ועוד.

ניתן להירשם לכמה הגרלות יחד, אולם ישנה הגבלה לשלושה יישובים בלבד וניתן להירשם לכל הפרויקטים באותם היישובים ללא הגבלה.

סדר ההגרלות יתבצע לפי גודל היישוב, כך שההגרלה הראשונה תתבצע בעיר בה מספר התושבים הרב יותר ועד לעיר עם מספר התושבים הנמוך ביותר. ניתן לראות את סדר היישובים שיוגרלו בדף ההגרלה.

תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים עד סוף חודש מאי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר