ד"ר לסרי, דרך-ארליך. צילומים: פבל. הדמיה: גורדון אדריכלים
ד"ר לסרי, דרך-ארליך. צילומים: פבל. הדמיה: גורדון אדריכלים

ד"ר לסרי: "יום חג לאשדוד", דרך-ארליך: "עלבון לאינטליגנציה" – התגובות להגרלת הדירות בהנחה

בעוד אלפי מתושבי אשדוד עטים על אתר ההגרלות של משרד השיכון ונרשמים שם להגרלות וזאת לקול צהלות השמחה של ראש העירייה וסגנו, יש מי שמבקר זאת וטוען: "לא בשורה ולא נעליים"

פורסם בתאריך: 20.3.22 20:22

     

היום נפתחה ההרשמה לפרויקט ההגרלות של משרד השיכון – "דירה בהנחה". בין היתר מוגרלות שם 680 דירות בעיר אשדוד בהנחה משמעותית ממחיר השוק.

הדירות המוגרלות הן בפרויקטים "בית בשדרה" וכן בפרויקט רובע פארק לכיש. ההגרלה הראשונה נפתחה היום להרשמה, ותסתיים בשבועב הבא ביום שלישי (29.03.2022 בשעה 23:59). תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים במהלך חודש אפריל.

היו מי שהתהדרו בכך וראו בזה בשורה גדולה לצעירי העיר, כמו ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי שמסר כי "זהו יום חג לתושבי אשדוד ולצעיריה" והוסיף כי "לצד פיתוח העיר, עיריית אשדוד תמשיך לפעול למען פתרונות לדיור בר השגה לצעירי העיר ותושביה. אני מודה לשותפינו לדרך, למשרד השיכון ולרשות מקרקעי ישראל".

סגן רה"ע שמעון כצנלסון. צילום: פבל

"עבודה רבה". כצנלסון. צילום: פבל

גם סגן רה"ע, שמעון כצנלסון כתב על כך: "כממונה על מינהל ההנדסה אני שמח שאחרי עבודה רבה מאחורי הקלעים אנחנו מגיעים סוף סוף לשלב ההגרלה".

מי שמתח ביקורת ממש לא מרומזת על השמחה הזאת בהנהגת העיר אשדוד, הוא חבר המועצה ממפלגתו של כצנלסון, עו"ד חנוך דרך ארליך.

"הבשורה לתושבי אשדוד, שחלק משותפי בהנהלת העיר ששים לפרסמה כהישג גדול – על תחילת ההגרלות לזכאים לדיור בר השגה והיכולת להותיר את צעירי אשדוד להתגורר בעיר, על ידי רכישת דירות מוזלות, היא, במקרה הטוב, בשורה מלאכותית ועלבון לאינטליגנציה שלנו. במילים אחרות, לא בשורה ולא נעליים. אולי, במקרה הטוב, לחישה קלה", כתב דרך-ארליך.

הוא גם הסביר מדוע לדעתו אין פה בשורה עבור תושבי העיר ובעיקר הצעירים שבהם, "מתוך מאות הדירות שמוגרלות, עליהן יהיו כ"ה עשרות אלפים של מתמודדים – רק עשרות בודדות. עשרות! משוריינות לתושבי העיר אשדוד. (גם בערים אחרות). עם עשרות דירות בודדות לא מבטיחים הישארות של הצעירים בעיר. וכשאין בשורה אמיתית לא צריך לשרבט אחת".

רובע פארק לכיש. הדמייה: ארי כהן אדריכלים

דרך-ארליך: "לא בשורה ולא נעליים". רובע פארק לכיש. הדמייה: ארי כהן אדריכלים

עוד הוסיף דרך-ארליך: "שלא תהיה אי הבנה. אני חושב שמשבר הדיור, המחירים הגואים ללא הבחנה ומחסור בדירות חדשות, תלוי ונתלה בממשלות לדורותיהן. שראשי הערים משחקים במשחק הזה של משבר הדיור עם ידיים ורגליים כבולות ועיניים עצומות. הבשורה הזו היא לא כצעקתה. זו טיפה בים. אמנם היא עדיפה על יובש אבל עם טיפה לא מרווים צימאון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר