אנסמבל מטרוז. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל
אנסמבל מטרוז. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל

"כמו שעשינו עם האנדלוסית": אנסמבל מטרוז הופיע בפני משלחת מכובדת ממרוקו

אנסמבל הפיוט מטרוז הופיע אמש בטקס חגיגי לרגל חנוכת הטיסה הסדירה הראשונה למרוקו של חברת אייר מרוק. בקרוב יופיעו הפייטנים בפסטיבל בעיר אטלנטיק אנדלוסי באסווירא-מוגדור. "מטרוז הוא סיפור הצלחה בתקופה קצרה", אומר מוטי מלכא המייסד

פורסם בתאריך: 16.3.22 12:31

     

אנסמבל פייטני מטרוז-המרכז לפיוט בישראל בראשותו של אברהם אדרי הופיע אמש בפני משלחת אנשי עסקים ממרוקו שבראשה עומד סטיב אוחנה, איש עסקים מוביל במרוקו ונשיא לשכת המסחר והתעשייה מרוקו-ישראל.

המשלחת חנכה את הטיסה הסדירה הראשונה של חברת התעופה הלאומית של מרוקו אייר מרוק. הכנס התקיים במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב. נשיאי גוגל ואמוול ישראל נשאו דברים בכנס לצד ברכת הראשון לציון הרב שלמה עמר שנשא ברכה מיוחדת למלך מרוקו. הנאום המרכזי של הערב היה של סטיב אוחנה.

סטיב אוחנה. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל

סטיב אוחנה. צילום: מטרוז – המרכז לפיוט בישראל

הרב שלמה עמאר. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל

הרב שלמה עמאר. צילום: מטרוז – המרכז לפיוט בישראל

את הערב הנעימו כאמור, פייטני מטרוז אותם ליווה אנסמבל נגני אלמוגרביה לצד הפייטן העולה חי קורקוס. "היה מרגש לראות רבים מהאורחים ממרוקו מתעוררים בחדווה ורבים מהם נעמדו מול מטרוז לצלם את הפייטנים שזכו לתשואות רמות", אומרים שם.

כמה מהאורחים ידעו על הזמנתם של פייטני מטרוז לפסטיבל אטלנטיק אנדלוסי באסווירא-מוגדור והודיעו שיגיעו כמו תמיד לפסטיבל גדול ומיוחד זה.

"מטרוז הוא סיפור הצלחה בתקופה קצרה", אומר מוטי מלכא המייסד, "32 אירועי שירת הבקשות ברחבי הארץ: אשדוד, לוד, אילת, הוד השרון, נתיבות, אשקלון, שוהם, קרית אתא ועוד. ומעל 100 משתתפים בקורסים לפיוט, חזנות ושירת הבקשות. ועכשיו גם קרן מלגות לצעירים עד גיל 25 שאינם סטודנטים על עבודות מחקר בנושא קהילה ותרבות שבמרכזה פיוט ופייטן. בשיתוף קרן גאון ותורמים ובהם צחי אבו".

מוטי מלכא והרב עמאר. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל

מוטי מלכא והרב עמאר. צילום: מטרוז – המרכז לפיוט בישראל

אנשי המשלחת נהנים מהמופע. צילום: מטרוז - המרכז לפיוט בישראל

אנשי המשלחת נהנים מהמופע. צילום: מטרוז – המרכז לפיוט בישראל

עוד מוסיף מלכא, מי שהיה ממייסדי התזמורת האנדלוסית הישראלית: "בשוהם ניגש אליי מישהו בקהל שבירך אותי על שמטרוז עושה דבר חדשני כשבית הכנסת הופך לבית תרבות בזכות פעילות זו של מטרוז ולדבריו מטרוז הביא את שירת הבקשות לקידמת הבמה התרבותית בישראל כמו שעשינו בזמנו עם האנדלוסית. זה כמובן גורם להרבה נחת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר