לשכת התעסוקה באשדוד. צילום: פבל
לשכת התעסוקה באשדוד. צילום: פבל

דמי אבטלה תמורת שוחד: עבודות שירות לפקיד בלשכת התעסוקה באשדוד

פקיד בלשכת התעסוקה באשדוד הודה שקיבל מתנות ובתמורה ניפק אישורים שונים וכך דורשי עבודהש אינם זכאים, קיבלו דמי אבטלה שלא מגיעים להם. הוא ואישה נוספת שסייעה לו ירצו עבודות שירות

פורסם בתאריך: 10.3.22 15:19

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינם של מיכאל גולדברג, בן 66, פקיד בלשכת התעסוקה באשדוד ושל נטליה קמינסקי, בת 50, שהודו והורשעו בכך שקיבלו כסף ומתנות בהיקף של כ-35,000 ש"ח מדורשי עבודה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רוית מרום מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), במסגרת תפקידו של גולדברג בלשכת התעסוקה הוא גרם לכך שלא תוצע לדורשי העבודה עבודה מתאימה במהלך תקופת זכאותם לדמי אבטלה. מי שפעלה מול דורשי העבודה היא קמינסקי וזאת בתמורה לסך של 500 ש"ח בעבור כל חודש מתקופת הזכאות.

קמינסקי הנחתה את דורשי העבודה שאם ברצונם שלא להישלח לעבודה מתאימה בתקופת זכאותם, עליהם להגיע ללשכת התעסוקה למכשיר ה"התייצבומט", לקחת בידיהם את הפתק המונפק ממנו ולחזור הביתה גם אם נדרשו להגיע לפקיד. היא אף הורתה להם לצלם את הפתק ולשלוח לה את הצילום ב"וואטסאפ". את הפתק העבירה קמינסקי לגולדברג והוא סימן שהם התייצבו וכל זאת בתמורה לכספי שוחד. עקב הרישומים הכוזבים, קיבלו דורשי העבודה קיצבאות להן לא היו זכאים.

בכתב האישום צוין, כי ב-24 הזדמנויות שונות, קיבלה כסף מדורשי העבודה שחלק ניכר ממנו היא העבירה לגולדברג. היו מקרים שבהם התקבלו מתנות במקום כסף כמו מארזי שוקולד ובקבוק ויסקי.

התייצבומט בלשכת התעסוקה. צילום: שירות התעסוקה

התייצבומט בלשכת התעסוקה. צילום: שירות התעסוקה

הפרקליטות דרשה לגזור עליהם עונש מאסר של 11 חודשים וציינה לחומרה את "הפגיעה בעקרון השוויון בין דורשי העבודה בדגש על ניצול התקופה של משבר הקורונה שהביאה לכמות גדולה של מובטלים, לפגיעה של נאשם 1 בתדמיתו של השירות הציבור, לפגיעה של נאשם 1 באמון מעסיקו וחבריו לעבודה, לתעוזה בביצוע העבירות, לניצול של נאשם 1 את תפקידו ואת הנגישות שלו למערכות, למודעות של הנאשמים להשלכות ביצוע העבירות, לניצול האוכלוסייה החלשה של דורשי העבודה, לנזק שנגרם לקופה הציבורית ולסדרי השלטון".

מנגד סנגורו של גולדברג, עו"ד שרון גלילי, דרש לגזור עליו עונש של עבודות שירות וציין את הנסיבות המקלות בביצוע העבירות "התקופה הקצרה שבמהלכה נעברו העבירות, לעובדה שנאשם 1 לא קיבל שוחד באופן ישיר מדורשי העבודה, לכך שלא קיבל מתת בדמות כסף כי אם מתנות דוגמת בושם או בקבוק אלכוהול, ולכך שהעבירות נעברו בתקופת הקורונה בה ממילא מרבית דורשי העבודה לא נדרשו להגיע פיזית ללשכת התעסוקה".

סנגורה של קמינסקי ביקש אף הוא עונש של עבודות שירות זאת לאור "לקיחת האחריות שלה, שיתוף הפעולה שלה בחקירות, לתקופת מעצרה ולתקופה בה הייתה בתנאים מגבילים, לצער ולחרטה שהביעה, לפגיעה העלולה להיגרם לה במידה ויוטל עליה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, ולהמלצת שירות המבחן שלא להטיל עליה עונש שכזה".

השופט יובל ליבדרו כתב בהחלטתו כי חומרתן של עבירות השוחד, "ריבוי העבירות ומגמת הענישה המחמירה בעבירות אלו מחייבים ענישה של מאסר בבית האסורים", אך מנגד ציין כי אופי השוחד והיקפו והנסיבות האישיות של השניים מובילים אותו להקל בעונשם.

לכן הוא גזר עליהם 7 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וכן 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 15 אלף ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר