חדר מיון אסותא. צילום: אורי קריספין
חדר מיון אסותא. צילום: אורי קריספין

יותר מהדסה ותל השומר: חדרי המיון באסותא אשדוד במקום השלישי בארץ בשביעות רצון המטופלים

בסקר חווית המטופל לשנת 2021 של משרד הבריאות, קיבלו חדרי המיון של בית החולים את הציון 81% נתון המעמיד אותם במקום הראשון בארץ מבין בתי החולים הבינוניים ובמקום השלישי בארץ מתוך כלל בתי החולים בישראל

פורסם בתאריך: 9.3.22 10:49

     

סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה, ילדים ומבוגרים, שמפרסם הבוקר משרד הבריאות לשנת 2021 שבדק את כלל בתי החולים בישראל זכה חדר מיון הילדים בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במקום שני עם 92%, חדר המיון למבוגרים במקום השישי עם 77% ובציון מסכם, מצא משרד הבריאות את מלר"ד (מרכז לרפואה דחופה) בית החולים הציבורי אסותא אשדוד במקום השלישי והמכובד עם ציון של 81%.

המדדים שנבדקו בין השאר הם: תנאים סביבתיים, זמני המתנה, רצף הטיפול, מתן מידע והסברים, יחס וכבוד למטופל, טיפול בידיים טובות ושביעות רצון כללית.

הציון שקיבל אסותא ממקם אותו במקום השלישי בארץ ובמקום הראשון מבית בתי החולים הבינוניים. חרף גודלו והעובדה שהוא החדש בישראל, מוביל ביה"ח ובפער עצום על בתי חולים עם היקף פעילות דומה.

הציון שקיבל אסותא אשדוד מציב אותו במקום גבוה יותר אפילו ביחס לבתי החולים הגדולים כמו הדסה הר הצופים (77%), איכילוב (73%) שיבא בתל השומר (77%) ועוד.

הסקר נערך בחודשים מאי עד נובמבר 2021 על ידי משרד הבריאות והשתתפו בו כ-8,000 מטופלים שביקרו במחלקות לרפואה דחופה בכל בתי החולים ברחבי הארץ.

מנהלי חדרי המיון ומנכ"ל בית החולים. צילום: דוברות אסותא

מנהלי חדרי המיון ומנכ"ל בית החולים. צילום: דוברות אסותא

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים בירך על הנתונים ואמר: "פעם אחר פעם, מוכח שאנושיות ומקצועיות חסרת פשרות מובילה להישגים. העובדה שאנשי בית החולים זוכים לציונים כאלה בשנה כל כך מאתגרת, מביאה לידי ביטוי את איכות אנשינו ויכולותיהם להתמודד, אולי מול כל מציאות. לתושבי אשדוד, השפלה וכלל באי בית החולים, יש במה ובמי להיות גאים. הימצאותנו במקום הראשון, גם במדדים האלה, היא רק עניין של זמן".

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

ד"ר ארז ברנבוים. צילום: דוברות אסותא

עוד אמר ד"ר ברנבוים: "מה שמעיב היום על בית החולים, הינו המחסור במיטות אשפוז והצורך במגדל אשפוז נוסף. אני סמוך ובטוח שעם הירתמותם של משרדי האוצר והבריאות להרחבתו הנדרשת של בית החולים, נוכל גם להתקדם בסולם המדדים והציונים ולספק שירותים שכרגע ניתנים רק במרכז הארץ. עלינו להוכיח לתושבי הפריפריה, שבישראל לא מתקיימת אפליה בכל הקשור לשירותי רפואה וזמינותם".

ד"ר הגר גור סופרמן מנהלת מלר"ד ילדים: "אנחנו גאים להעניק שירות מקצועי ואמפתי ושמחים על האמון והמשוב המצוין מהמטופלים שלנו. לאורך זמן אנחנו מתחזקים שביעות רצון גבוהה הנובעת מהמסירות ואהבת האדם הנטועה בכל אחת ואחד מאנשי הצוות. כולם, מהסגל הרפואי, דרך הסיעוד כוחות עזר צוות אדמיניסטרטיבי ועד המנקות עובדים מתוך שליחות וזה ניכר בתוצאות".

ד"ר הגר גור סופרמן. צילום: דוברות ביה"ח אסותא אשדוד

ד"ר הגר גור סופרמן. צילום: דוברות ביה"ח אסותא אשדוד

ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד מבוגרים: "עברנו שנתיים מורכבות ביותר, שחייבו אותנו למצוא פתרונות יצירתיים אל מול מציאות של מגיפה משתוללת, חוסר במיטות ואנשי צוות חולים ומבודדים. ההכרה של המטופלים ומשרד הבריאות בעבודה ובהשקעה שלנו: הצוותים הרפואיים, היא האנרגיה שמתדלקת אותנו בכל בוקר מחדש. אני חשה סיפוק אדיר, לראות כיצד הערכים עליהם אנחנו מבקשים לפעול, כמו מסירות בלתי מתפשרת, אמפתיה וחמלה ובעיקר אהבת האדם, באים בסופו של דבר לידי ביטוי על ידי אותם אנשים בהם אנחנו מטפלים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר