מהנדס העיר, דורון חזן. צילום: אורי קריספין
מהנדס העיר, דורון חזן. צילום: אורי קריספין

כמו בחירתו לתפקיד, גם סיום תפקידו של מהנדס העיר אשדוד מלווה בטונים צורמים

סערה בעיריית אשדוד: שבע שנים לאחר שנבחר למהנדס העיר, דורון חזן מסיים את תפקידו בליווי צלילים צורמים, בדומה לאלה שליוו גם את בחירתו. הוא המהנדס השלישי שמסיים את תפקידו בתקופת כהונתו של ד"ר לסרי

פורסם בתאריך: 4.3.22 09:52

     

דורון חזן מכהן בתפקיד מהנדס העיר אשדוד כבר 7 שנים ברציפות, אלא שכעת הוא בדרך החוצה ובטריקת דלת. מדובר במהנדס העיר השלישי שמסיים את תפקידו במהלך 14 שנות כהונתו של ד"ר יחיאל לסרי כראש העיר. השניים שקדמו לו עזבו ביוזמתם.

הראשונה בשלישייה היתה רינה קטיף שנבחרה בתקופת רה"ע צבי צילקר ז"ל, שלושה חודשים לפני בחירתו של ד"ר לסרי לראשות העירייה. קטיף התפטרה באופן מפתיע מתפקידה לאחר כשנה. בהודעה שפרסמה אז העירייה נכתב כי לסרי וקטיף הסכימו בהחלטה משותפת על סיום תפקידה, לאור הבדלים משמעותיים בתפישות העולם בנושאי הבינוי והפיתוח. גורמים בעירייה אמרו אז שזו הגדרה מכובסת לכך שהיא הקפידה על הנהלים, לא היתה מוכנה לעגל פינות ולא היתה נוחה לקבלנים וליזמים.

רינה קטיף. צילום: בורוכוב צילום אירועים

לאחר שנה אחת בלבד. רינה קטיף. צילום: בורוכוב צילום אירועים

דברים דומים נאמרו גם על ידי אותם גורמים על שלמה נער שנבחר למהנדס העיר אחרי קטיף. נער התפטר מתפקידו לאחר 5 שנים. בהודעה שפרסמה העירייה נכתב כי ראה"ע נענה לבקשתו של נער להמשיך לתפקידים אחרים ושסוכם איתו בין היתר שהוא ילווה את מחליפו בכל תקופת החפיפה. אלא שאיש לא צפה שתהליך בחירתו של חזן לתפקיד ידון בביה"ד ויארך 5 שנים כשהוא מלווה כאמור בטונים צורמים.

מהנדס עיריית אשדוד לשעבר, שלמה נער. צילום: דור גפני

שרד 5 שנים. מהנדס עיריית אשדוד לשעבר, שלמה נער. צילום: דור גפני

בפעם הראשונה הגיש חזן מועמדות לתפקיד מהנדס העיר במרץ 2015 ונדחה בשל אי התאמה. שלושה חודשים אח"כ, ביוני, הוא הגיש מועמדות בפעם השנייה וזו נפסלה בשל אי עמידה בתנאי הסף. כמו כן ערעורו של חזן על קביעה זו נדחה ע"י מנהל אגף משאבי אנוש. למרות זאת חודש ימים לאחר מכן, ביולי, אישרה ועדת המכרזים את בחירתו של חזן לתפקיד.

בתגובה עתרה חברת המועצה הלן גלבר לביה"ד לעבודה כנגד בחירתו של חזן לתפקיד. היא טענה שיש לפסול את המכרז בין היתר משום שחזן אינו עומד בתנאי הסף, שאין לו את הניסיון הנדרש ושנמצאו סתירות בגרסאות השונות של קורות החיים שהגיש. ביוני, שנה אח"כ נתן ביה"ד תוקף של פס"ד להודעת העירייה על ביטול המכרז וביטול בחירתו של חזן לתפקיד. גלבר עתרה פעם נוספת נגד מכרז חדש שפרסמה העירייה ו"נתפר" לכאורה למידותיו של חזן וכן נגד בחירתו. וזאת בין השאר משום שנדרשו בו רק 5 שנות ניסיון, לעומת 9 שנים שנדרשו במכרז שקדם לו. עתירתה זו נדחתה.

הלן גלבר. צילום: פבל

שלל עתירות שלא הניבו דבר. גלבר. צילום: פבל

בסופו של דבר אחרי 5 שנים של מאבק, שכלל בין השאר גם תלונות ליועץ המשפטי לממשלה, דחה ביה"ד האזורי לעבודה בת"א את עתירתה של גלבר וקבע כי לא היה כל פסול בהתנהלות ועדת המכרזים ושחזן כשיר לשמש כמהנדס העיר.

ובחזרה לסערת חזן שמתרחשת בימים אלה בעירייה. חזן שחלה בקורונה והחלים חזר לעבודתו ביום רביעי ה- 23 לפברואר ובאותו יום קיבל זימון לשימוע לפני פיטורים, בשל התנהלות מנהלית בלתי תקינה לכאורה. השימוע היה אמור להתקיים למחרת, ביום חמישי. לא עברה שעה קלה וחזן החל לחוש ברע, צוות של מד"א שהוזעק ללשכתו פינה אותו לביה"ח אסותא באשדוד, בו היה מאושפז במהלך סוף השבוע שעבר.

מימין: חזן, המשנה למנכ"ל דינה בר אולפן, דובר העיריי אדי בן חמו וראש העירייה ד"ר לסרי. צילום: דור גפני

מימין: חזן, המשנה למנכ"ל דינה בר אולפן, דובר העיריי אדי בן חמו וראש העירייה ד"ר לסרי. צילום: דור גפני

עם צאת השבת שוחרר חזן לביתו והומלץ לו לנוח. במקביל לשימוע שנקבע, שבכורח הנסיבות לא התקיים במועד שנקבע, הועברו החומרים הרלוונטיים על ידי מנכ"ל העירייה לבדיקתו של מבקר העירייה. בה בעת קיבלו העובדים הוראה שלא ליצור קשר עם המהנדס, שנותק מהמשך עבודה סדירה אל מול מערכת המחשוב של העירייה, עד לסיום הבדיקה.

לדברי גורמים בעירייה במהלך החודש החולף שרר מתח רב בין חזן למנכ"ל העירייה בנושאים מקצועיים, שהתבטא לא אחת בחילופי דברים בטונים גבוהים.

על תפקודו של חזן הדעות בעירייה חלוקות. מחד יש המציינים שהוא חולל מהפכה, פישט את הבירוקרטיה וקידם פרויקטים שהיו תקועים. מאידך יש כאלה שמביעים הסתייגות מהתנהלותו.

בעירייה סרבו להתייחס לשאלות כאן דרום ביחס לפיטוריו של חזן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר