יובל מלכה ביום הגיוס
יובל מלכה ביום הגיוס

"מתרגשים ובוכים": יובל מלכה מאשדוד, אחד מתינוקות רמדיה, התנדב לצה"ל

בשנת 2003 נחשפה פרשת רמדיה שתחליפי החלב שלה גרמו לפגיעות קשות בקרב התינוקות שצרכו אותן. אחד התינוקות הללו הוא יובל מלכה מאשדוד, לפני מספר ימים הוא התגייס לצה"ל ואמו מתרגשת מכך

פורסם בתאריך: 27.2.22 15:33

     

לפני מספר ימים התרחש אירוע מרגש מאוד, כאשר יובל מלכה מאשדוד, מי שבתור תינוק נפגע קשות בפרשת "רמדיה" התגייס לצה"ל זאת במסגרת התנדבותית. למרות הקשיים והאתגרים העומדים לפניו, החל יובל לשרת בפיקוד העורף.

הגיוס של מלכה, מתקיים במסגרת תוכנית "גדולים במדים" המשלבת צעירים עם צרכים מיוחדים לשירות צבאי. הם אמנם פטורים משירות צבאי בשל מצבם הרפואי, אך הם עושים זאת בהתנדבות מלאה. חלקם אף משרתים יותר משלוש שנים.

יובל מלכה ואמו ביום הגיוס. צילום באדיבות גדולים במדים

יובל מלכה ואמו ביום הגיוס. צילום באדיבות גדולים במדים

בטקס מיוחד לקראת הגיוס שבו השתתפו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהתגייסו לצה"ל, דיברה אמו של יובל, אירן לוי מלכה ואמרה: "התכנסנו כאן היום כדי לחוות רגשי גאווה התרגשות מילדינו המיוחדים המהממים והמתוקים. לכל אחד מהילדים יש סיפור משלו, לא פשוט, לא רגיל, ולפעמים עצוב. כך הסיפור של סיפור של יובליק שלנו, מי חשב שאחרי לידת הבן המתוק שלנו, שעובדי מדינה, אנשי משרד הבריאות ביצעו את תפקידם ברשלנות פושעת ופגעו בילדינו ואף גרמו למותם של כמה מהם ולפגיעות קשות. סמכנו על האוכל הכי טעים והכי מזין, פורמולה צמחית של חברת רמדיה".

פרשת רמדיה כזכור, התפוצצה ברעש גדול בשנת 2003 וזעזעה את המדינה. התברר כי החברה שייצרה את תחליפי החלב של חברת "רמדיה", הורידה את מינון ויטמין B1 באחת הפורמולות באופן שפגע אנושות בהתפתחות המוחית של התינוקות שניזונו ממנה. תינוקות רבים נפגעו, חלקם אף מתו. יובל מלכה היה אחד התינוקות שנפגעו קשה.

"הסיפור שלנו לא הסתיים", אמרה עוד האמא, אירן לוי מלכה, "התמודדות קשה יומיומות של ילדנו המיוחדים במציאות לא פשוטה, כאב וסבל לפעמים, אך בכל מקרה, אנו ההורים כשאנו מסתכלים עליהם היום גדולים במדים, העיניים של כולנו מתמלאים בגאווה ואהבה. היום אנחנו וגם ילדינו הוכחנו לכל המדינה כי אהבה, השקעה והתמדה ומסירות, מניבים בסופו של דבר פירות. הנה הם עומדים היום מולנו מתרגשים עם חיוך רחב ואושר בפנים. מוכנים להשתתף במבצע הכי משמעתי בחייהם – להגן על מדנת ישראל ואזרחיה ולא משנה באיזה תפקיד. כך הילדים שלנו, הנשמות הגבוהות, וגם ההורים הוכחנו שאנחנו כאן, ועכשיו אנחנו מאושרים ושווים – גדולים במדים".

בראיון לתוכנית הבוקר של חדשות 13 דיברה האמא על הגיוס של בנה ואמרה: "גם יובל וגם אנחנו מאוד מתרגשים, זה להראות לכל הולם שאנחנו כאן ואנחנו שווים. יובל מאוד מתרגש וגם אנחנו לא מפסיקים לבכות, לראות אותו במדים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר