הלן גלבר. צילום: ישראל כהן
הלן גלבר. צילום: ישראל כהן

הרשעת כנפו ודרי – גלבר: "בעיריית אשדוד לא למדו לקח". הפרקליטות: "מסר חד וברור"

לאחר ההרשעה המהדהדת של מ"מ ראש עיריית אשדוד לשעבר, עמרם כנפו וסגן ראש העירייה לשעבר, יצחק דרי, מגיעות גם התגובות. חברת המועצה הלן גלבר סבורה שעיריית אשדוד לא למדה לקח מהמקרה הזה ובפרקליטות שמים דגש על ניגוד העניינים של חברי המועצה

פורסם בתאריך: 24.2.22 21:43

     

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע מוקדם יותר היום את עמרם כנפו, לשעבר ממלא מקום ראש העיר אשדוד ואת יצחק דרי, לשעבר חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר, בכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום – שוחד, מרמה והפרת אמונים. דרי הורשע בנוסף גם בעבירות מס והלבנת הון. בהתאם להכרעת הדין, יצחק דרי, בהיותו עובד ציבור, קיבל כספי שוחד מהקבלנים בעיר אשדוד, בסך של למעלה מ-2.5 מיליון ש"ח. עמרם כנפו הורשע בקבלת שוחד בסכום של מאות אלפי שקלים.

"צר לי ואין בליבי שמחה לאיד שזו התוצאה העגומה ונבחרי ציבור מואשמים בשוחד, מרמה והפרת אמונים", אמרה חברת המועצה הלן גלבר שחשפה את הפרשה, "אני עשיתי את עבודתי כשליחת ציבור ולמענו וכפי שאני עושה ואעשה תמיד. אין לי שום דבר אישי כנגד אף אחד מהמורשעים. כולי תקווה שבאירוע הזה נבחרי הציבור בכלל ובעירית אשדוד בפרט ילמדו את הלקח ויתנהלו בהווה ובעתיד באופן שקןף , צודק וחוקי למען הציבור".

עמרם כנפו, היום בבית המשפט

עמרם כנפו, היום בבית המשפט

עוד הוסיפה גלבר: "לצערי הרב נראה שלא כל כך למדו את הלקח בעיריית אשדוד, ובימים אלה ממש אני עוקבת אחר כמה פרשיות חמורות לא פחות. אני כאן בכדי להמשיך לעמוד על זכותם של תושבי אשדוד".

בפרקליטות אמרו כי "בית המשפט המחוזי העביר מסר חד וברור, לפיו עיסוק בנדל"ן של חבר מועצה, באופן שבו פעלו הנאשמים בקידום פרוייקטים של קבלנים, מהווה שוחד והפרת אמונים. בית המשפט קבע, כי הנאשמים היו 'בניגוד עניינים חריף' עם הקבלנים בעיר אשדוד ולכן אסור היה להם לעסוק בקידום פרוייקטים של נדל"ן בעיר. בית המשפט הדגיש, כי החוק אוסר על חבר מועצה לא רק להצביע בוועדה לטובת מי שמעסיק אותו, אלא גם לפעול מחוץ לוועדה. בית המשפט התייחס גם להיקף העצום של פרוייקטים קבלניים בהם עסקו הנאשמים, בשכר, ובניגוד לחוק".

המדובר בפרשייה רחבת היקף, שעניינה שוחד בעיריית אשדוד במספר רב של פרוייקטים וקבלנים מעורבים. בשנת 2017, פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד שלום שיפר, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע 5 כתבי אישום נגד 21 נאשמים – נותני ומקבלי השוחד, ובהם כנפו, דרי, שלמה אלבז, שכיהן אף הוא כחבר מועצת העיר אשדוד, קבלנים וחברות שבבעלותם, בגין מעורבותם, כל אחד לפי חלקו, בפרשת השוחד.

יצחק דרי, היום בבית המשפט

יצחק דרי, היום בבית המשפט

כתב האישום, בו הורשעו היום הנאשמים לאחר ניהול הוכחות, מתאר כיצד הנאשמים עמרם כנפו ויצחק דרי, בעת שכיהנו בתפקידים שונים בעיריית אשדוד ובמועצת העיר, קיבלו שוחד מהיזמים ומהקבלנים – אם בכסף ואם בטובות הנאה – בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים בעיר אשדוד ובוועדות התכנון והבנייה, לעיתים קרובות תוך שהם פועלים בניגוד עניינים.

מרבית הנאשמים הודו במסגרת הסדרי טיעון, הורשעו בעבירות שונות- כל אחד לפי חלקו, והוטלו עליהם עונשים שונים ובהם קנסות וחילוטים בסך כולל של כ-20 מיליון ש"ח. במסגרת הפרשה, הורשעו גם הקבלנים, שאינם עובדי ציבור, בעבירות של שוחד, הפרת אמונים או סיוע להפרת אמונים, כל אחד לפי חלקו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר