אבי אמסלם ופרסומים הנושאים את שמו. צילום: פבל
אבי אמסלם ופרסומים הנושאים את שמו. צילום: פבל

"בברכה, אבי אמסלם": יופסק פרסום שמו של מ"מ ראש העיר אשדוד במימון עירוני

בעקבות עתירה שהגיש עמותת "חוקתי - חרדים למדינה בשלטון הציבורי", הודיע מ"מ ראש העירייה, אבי אמסלם כי יופסק פרסום שמו על גבי עלונים ופרוסמים שונים היוצאים במימון העירייה והחברות העירוניות. בנוסף, ד"ר לחמני פנה לוועדת הבחירות בנושא דומה בעניין אחר הנוגע לראש העירייה

פורסם בתאריך: 23.2.22 11:51

     

אבי אמסלם, מ"מ רה"ע אשדוד ויו"ר סיעת ש"ס הוא הממונה על התרבות התורנית שכוללת את "המרכז למורשת". המרכז פועל במסגרת החברה העירונית לתרבות שהיא זרוע של עיריית אשדוד.

אלא שעד כה התנוססו שמו ותמונותיו של אמסלם על מאות אלפי פרסומי "המרכז למורשת" ועל חלקם גם שולבו שמו ותמונתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. כמו למשל דברי ברכה בהם הוא משבח ומהלל את אמסלם. הפרסומים המדוברים היו גם באמצעי מדיה עירוניים נוספים: בפייסבוק, בטוויטר, ובווטסאפ.

בעתירת עמותת "חוקתי-חרדים למדינה לשלטון הציבורי", המתבססת על חוק הבחירות, מבקשת העמותה הוצאת צו מניעה כנגד אמסלם ועיריית אשדוד. לטענת העמותה המשיבים "עוברים על איסור שימוש במשאבי רשות מקומית בכך שמוציאים פרסומים (בעלונים, מודעות בעיתונות המקומית, מודעות רחוב ו/ או פליירים) עליהם נכרכים שמות אישיים פוליטיים ובכך משתמשים במשאבי הרשות המקומית לצורך קידומם, וזאת בניגוד גמור ומפורש להוראות החוק והפסיקה  ובניגוד גמור להנחיות היועמ"ש לממשלה".

פרסומים עירוניים בהם מתנוסס שמו של אמסלם. באדיבות "חוקתי"

פרסומים עירוניים בהם מתנוסס שמו של אמסלם. באדיבות "חוקתי"

העמותה מדגישה כי "עתירה זו מוגשת לאחר פנייה מוקדמת כדין… אלא שהמשיבים בחרו להתחכם ולהתעלם מפניות העותרת וממשיכים בשלהם, משל אין מורא הדין עליהם ו'עולם כמנהגו נוהג', והעותרת אינה מוכנה ליתן לכך יד". עוד נטען בעתירה כי " כל הפרסומים יוצאים לאור דרך אגף מיוחד שפיתחה המשיבה הנקרא 'המרכז למורשת' בעיריית אשדוד" ושאמסלם "מנצל את משאבי המשיבה, את מעמדו ואת הקופה הציבורית וכן את עובדי 'המרכז למורשת' בעיריית אשדוד, לצורך הפצת מסרים ופרסומים אישיים לקידום אישי שלו".

בתשובתו לעתירה הודיע  אמסלם כי לאחר שמגבלות החוק ביחס לפרסומים הממומנים ע"י העירייה הובהרו לו ע"י היועמ"ש לעירייה – עו"ד רוני עמיר, אין בכוונתו להמשיך ולהפיץ מסרים מסוג זה.

עו"ד עמיר ציין בתשובתו לעתירה שזו נסבה רובה ככולה כנגד פרסומי "מרכז מורשת" שפועל במסגרת החברה העירונית ולא ע"י עיריית אשדוד. עם זאת הוא מצא לנכון "לחדד עבור נבחרי העירייה את הכללים החלים ביחס להפצת מסרים עירוניים ומעורבותם של נבחרי ציבור בפרסומים אלו". בהתייחסו לפרסום שמו של רה"ע  ציין עו"ד עמיר "שהעותרת עצמה מציינת כי ראה"ע אינו נוהג עוד בדרך זו ומשכך גם לא צורף כמשיב לעתירה".

יו"ר ועדת הבחירות האזורית בב"ש שופט ביהמ"ש המחוזי גד גדעון החליט כי "נוכח תשובת המשיבים, נדמה כי העתירה התייתרה וכי אין צורך בקביעת דיון במעמד הצדדים".

פרסומים עירוניים בהם מתנוסס שמו של אמסלם. באדיבות "חוקתי"

פרסומים עירוניים בהם מתנוסס שמו של אמסלם. באדיבות "חוקתי"

מעיריית אשדוד נמסר כי העתירה הופנתה רק כלפי אמסלם עצמו: "הגם שהעתירה הייתה נגד מר אבי אמסלם ונגד העירייה, מבחינה רשמית לא היו בה טענות על פרסומים אלא כנגד אבי אמסלם בלבד. טענה העתירה הייתה שמר אמסלם מפרסם את שמו (לעתים גם תמונתו), בפרסומי הפעילות של מרכז מורשת, ובתגובה לעתירה מר אמסלם התחייב לחדול מפרסומי אירועים הממומנים בידי הרשות המקומית, בצירוף שמו או תמונתו. בעקבות כך, היועץ המשפטי של העירייה חידד את הכללים החלים על נבחרי הציבור בעניין הפרסומים, ומר אמסלם התחייב כאמור להימנע מפרסומים דומים בעתיד. יו"ר ועדת הבחירות המחוזית, השופט גד גדעון קיבל עמדה זו וקבע כי נוכח העמדה שהוצגה על ידי העירייה, העתירה התייתרה ואין מקום לקבוע דיון בנושא ובהעדר תגובה אחרת העתירה תמחק".

תלונה נוספת על "תעמולת בחירות אסורה, בניגוד לחוק הבחירות" הוגשה לפניות הציבור ע"י ראש האופוזיציה ד"ר אלי לחמני כנגד רה"ע ד"ר יחיאל לסרי. לטענת לחמני "עשה לסרי שימוש פסול במוסדות החינוך לעשיית פרסומת מאחר ויש איסור על עשיית שימוש במתקנים ציבוריים לצרכי בחירות".

התלונה מתייחסת לכך שלסרי הודיע לראש מינהל החינוך, אריה מימון, שיורה לכל מנהלי בתיה"ס בעיר כי יפרסמו את פרויקט התחבורה הציבורית בעיר בצירוף קומוניקט המיועד להורי התלמידים שלשיטתו של לחמני אינו אלא "התפארות בפרויקט ותשבוחת אישית בעוד שלדעת רבים בעיר הוא פרויקט כושל", כתב לחמני.

ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל

ד"ר אלי לחמני. צילום: פבל

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "אין בתלונה זו כל ממש. ראש העיר שדחף וקידם את פרויקט התחבורה הירוקה הציבורית לאורך השנים האחרונות, מעודד את הציבור, לרבות בני הנוער, לשימוש בתחבורה הציבורית. זו אינה מדיניות עירונית בלבד כי אם צורך לאומי שממשלת ישראל מקדמת, על מנת לעודד תחבורה ירוקה. אין כל פסול בהפצת מידע  לציבור ועידודו להשתמש בתחבורה הציבורית, ואין בכך משום תעמולת בחירות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר