אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין
אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין

למה הם עוזבים? אשדוד במקום השני בארץ בהגירה שלילית

אלפי תושבים עזבו את העיר אשדוד בשנת 2021, כך מגלים נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ויש לכך מספר סיבות כגון ירידה בהיצע הדירות אל מול עלייה מתמדת במחירי הדיור

פורסם בתאריך: 7.2.22 17:41

     

אומדני האוכלוסייה הארעיים של הלמ"ס לשנת 2021, ומהם עולה הדירוג של הערים עם מאזן ההגירה השלילית הגבוה ביותר.

על פי הנתונים, ירושלים היא העיר המדורגת במקום הראשון עם 10,902 תושבים שבחרו לעזוב את העיר בשנה האחרונה ומדובר במגמה שנמשכת מזה מספר שנים.

אשדוד במקום השני בארץ

אשדוד במקום השני בארץ

אלא מה שמפתיע באומדני הלמ"ס, היא המקום השני בארץ – העיר אשדוד שמתאפיינת במאזן הגירה פנימית שלילי עם כ-3,738 תושבים שבחרו לעזוב את העיר במהלך השנה שעברה. מדובר בנתון גבוה מאוד שאמור להדיר שינה אצל קברניטי העיר.

אז מה הסיבות שהביאו למצב הזה?

עו"ד דקלה מוסרי טל לשעבר יו"ר ועדת ערר מחוז חיפה ובעלת משרד "מוסרי, טל – עורכי דין" מתייחסת לעיר אשדוד ומציינת כי היא "דוגמא לעיר שמתאפיינת בירידה בהיצע הדירות לצד עלייה במחירי הדירות שגורמים לירידה באטרקטיביות של העיר בעיקר עבור זוגות צעירים ומשפחות צעירות ומכאן ההגירה הפנימית השלילית מהעיר".

עו"ד דקלה מוסרי טל. צילום: דקלה שי

עו"ד דקלה מוסרי טל. צילום: דקלה שי

עו"ד מוסרי טל מציינת שבשנים האחרונות הייתה ירידה בהתחלות הבנייה באשדוד ומציגה את נתוני הלמ"ס בשנת 2021 (עד סוף רבעון שלישי) שלפיהן החלו להבנות באשדוד 451 דירות בלבד לעומת כ-3,000 דירות שהחלו להבנות בעיר השכנה אשקלון באותה תקופה, "מדובר במגמה שנמשכת כבר מספר שנים", היא מסבירה, "גם כאשר בוחנים את הבנייה במסגרת תוכנית למשתכן, באשקלון הוקצו אלפי דירות למחיר למשתכן ואילו באשדוד על פי נתוני אתר משרד השיכון הוקצו כ-1,900 דירות שטרם התקיימה לגביהן הגרלה. גם פערי המחירים גדלו והיום על פי נתוני הלמ"ס מחיר ממוצע של דירת 3.5-4 חדרים באשדוד עומד על כ- 1.7 מיליון ש"ח ואילו באשקלון השכנה על 1.2 מיליון ש"ח".

התחלות בנייה - אשדוד מול אשקלון

התחלות בנייה – אשדוד מול אשקלון


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר