חלוקת ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד
חלוקת ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד

1.2 מיליון ערכות: מבצע אנטיגן לכל ילד באשדוד

עיריית אשדוד נמצאת בעיצומו של מבצע חלוקה של בדיקות האנטיגן למוסדות החינוך. החלוקה מבוצעת בכל מוסדות החינוך – ממלכתי, ממלכתי דתי, חרדי ותורני, ובמהלכה מחולקים מיליון ומאתיים אלף בדיקות

פורסם בתאריך: 4.2.22 10:34

     

החלטת הממשלה על ריבוי בבדיקות אנטיגן בקרב התלמידים וסגל החינוך, הביא למבצע חסר תקדים בהיקפו ולהירתמותן של הרשויות המקומיות למבצע אינטנסיבי, במהלכו יחולקו ערכות לבדיקת אנטיגן לפי המפתח הבא: 20 בדיקות לכל ילד ו-10 בדיקות לכל איש צוות. המבצע מתקיים כאמור בכל הארץ ובאשדוד יחולקו 1.2 מיליון בדיקות אנטיגן.

על המבצע אחראי מיכאל אלמקייס ממינהל החינוך, שמציין כי החלוקה מתבצעת לפי סדר הרובעים ובהתאם לתכנית, המקיפה את כל המוסדות ברובע – מגני ילדים ועד בתי הספר התיכוניים, בכל המגזרים: ממלכתי, ממלכתי דתי, חרדי ותורני, ובכלל זה גם לגילאי 0-3.

ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד

ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד

"אנו עובדים באופן אינטנסיבי על מנת לספק בדיקות אנטיגן לכל התלמידים והצוות החינוכי, בכל מוסדות החינוך בעיר, לרבות ילדים בגילאי 0-3" אומר אלמקייס.

המחסנים לקליטת מיליון ערכות וחלוקתן לתושבי העיר נפתחו השבוע כמעט באופן מידי, בהתאם להוראות משרד הבריאות. מטרת העל היא להגיע בזמן הקצר ביותר להורים ולתת להם את הערכות לבדיקת הילדים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "נעשה כל מה שאפשר כדי להקל על ההורים ולהותיר את מערכת החינוך פתוחה ובטוחה".

חלק מהערכות הגיעו היישר למוסדות החינוך, כולל כאלה שאינם תחת מנהל החינוך, כדי לייצר סביבה בריאה ומוגנת יותר. הערכות מחולקות בהתאם למספר התלמידים וכחלק מהרצון ליצור סביבה בריאה יותר להורים, למשפחות ולצוות החינוכי. בעירייה יסייעו גם למערכות החינוך העצמאיות שאין באפשרותן לנהל את המערך המורכב וזאת כדי שלא יישאר אף ילד בעיר ללא בדיקה ולשם כך נפתחו מספר מוקדי חלוקה במרכזים הקהילתיים. בעירייה מדגישים – לנקודות החלוקה יגיעו רק הורים אשר קיבלו סמס אישי עם בקשה להגיע לאחד מנקודות החלוקה.

במטרה להיערך באופן מיטבי – פיתחו באגף המחשוב אפליקציית ניהול, המאפשרת שליטה ובקרה על החלוקה תוך פיקוח על כל תושב/ת שקיבלו את הערכה וזאת במטרה למנוע חלוקה כפולה.

ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד

ערכות אנטיגן. צילום: עיריית אשדוד

בנוסף, נפתחו מוקדי חלוקה ברחבי העיר וכן ובנוסף הונגשו ערכות בדיקה למוסדות חינוך אשר נמצאים תחת מנהל החינוך . המהלך המשמעותי שבוצע היה לתכלל בחלוקה גם את מערך החינוך העצמאי ולדאוג שהילדים יקבלו ערכת בדיקה .

ראש העירייה ציין כי חלק ממטרות המבצע הוא להשאיר את מערכת החינוך נקייה מקורונה ומחולים מאומתים. בכך, וכפי שדגל בעירייה לאורך כל הדרך, יתאפשר להורים לשלוח את הילדים למוסדות החינוך ולהמשיך לצאת לעבודה כרגיל: "עובדי העירייה והחברות העירוניות יעמדו גם בחזית הזאת, וידאגו שכלל הילדים וצוותי ההוראה החינוך יקבלו את ערכות הבדיקות. אנו רואים חשיבות עליונה בהמשך חיי השגרה של ההורים ושל התלמידים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר