עובדים כל הלילה
עובדים כל הלילה

בעין הסערה: כך נראה הלילה הקפוא של עובדי עיריית אשדוד

העבודה ממשיכה ללא הפסקה - סיכום הלילה והיום של מערכת אלפיס ועובדי העירייה לא נחים ונמרצים בשטח למערכה נוספת שנכנסת בשעות האלה לעיר ותמשיך עד שבת

פורסם בתאריך: 27.1.22 18:55

     

תושבי אשדוד קמו הבוקר לעוד יום שגרתי אחרי לילה סוער במיוחד. ההודעות שבישרו על "לילה שעבר ללא אירועים חריגים" מסכמות ביובש את העבודה המאומצת של מעל 25 צוותי עירייה שפעלו במשך כל הלילה כדי למנוע הצפות והתמודדו בזמן אמת עם קור עז, רוחות של עד 90 קמ"ש, גשם טורדני וברד.

בפעם הראשונה זה שנים, הופעלו במקביל גם פקודות החורף וגם הפקודה לנחל לכיש שהגיע לגובה 16 מטרים והיה חשש שיציף את צומת מלמן-שדרות ירושלים אם יגיע לגובה מקסימלי של 17.2 מטר. "המאמץ העל אנושי של עובדי העירייה הוא חלק מהערבות ההדדית המאפיינת את אשדוד, אני גאה בכולם ושמחתי לשמוע מהם שהם כבר מוכנים להמשך המערכה שצפויה להיות מאתגרת לא פחות", אמר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי.

עובדים כל הלילה

עובדים כל הלילה

עובדים כל הלילה

עובדים כל הלילה

במשך כל הלילה סרקו אנשי מנהלות הרובע, צוותי העירייה, אנשי הביטחון העירוני, הפיקוח העירוני, פיקוח חנייה ואנשי אגף איכות הסביבה את כל המקומות המועדים לפורענות ואת הצירים המרכזיים. הם ניקו קולטנים שבהם הצטברה אשפה שעלולה הייתה להוביל להצפות, גזמו עצים באמצעות מנוף, סרקו את פארק אשדוד ים וגם פיקחו על המפלס בנחל לכיש, שעלה בגלל משקעים כבדים שהתנקזו אליו. "קיבלנו למעשה את כל התרחישים יחד", מסביר ראש אגף התפעול שלמה רוטנברג, "ים גבוה, נחל לכיש שהיה חשש שיגרום להצפות, כמות משקעים אדירה ורוחות במהירות אדירה. אשדוד, בשל המיקום שלה הכולל גם נחל וים, היא עיר מאתגרת ואני שמח שיש לנו עובדים מסורים ומקצועיים שתפקדו בצורה יוצאת מן הכלל, וזאת גם במצבת כוח אדם חסרה נוכח הקורונה".

עובדים כל הלילה

ויקי אסולין וטלי ממן עובדות כל הלילה

בין העובדים בשטח אפשר היה להבחין בטלי ממן וויקי אסולין, ממנהלת רובע א', שיצאו בשעת לילה מאוחרת מהבית והצטרפו לצוותי העבודה שנמצאים בשטח.

כל מוסדות החינוך פתוחים

בשעות הבוקר המוקדמות הודיע משרד החינוך כי הלימודים יתקיימו כסדרם על אף איומי ההשבתה, אך בעירייה לא חיכו להודעה. במהלך הלילה פעלו עובדי העירייה כדי להותיר את הצירים המובילים למוסדות החינוך ולמקומות העבודה פתוחים, וכל זאת בקור של 6-7 מעלות שהקשה מאוד על התפקוד, ואף דאגו לראות שאין כל סכנת קריסה או היתכנות למפגע בתוך המוסדות.

מוצאים בית חם לצבים

מוצאים בית חם לצבים

אחד האירועים המרגשים והאנושיים במהלך הפעילות התרחש עם הצלת 20 צבים שנסחפו לים וניצלו בזכות תושייתם של עובדי מחלקת החופים מאיר אלבז ומאיר זוהר, שהבחינו בכ-20 צבים שוכבים על שפת החוף. למקום הוזעק הווטרינר העירוני ד"ר משה דהן, ולאחר התייעצות עם רשות הטבע והגנים הוחלט להמתין עם החזרת הצבים עד לאחר היחלשות הזרימה בנחל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר