ד"ר יחיאל לסרי. צילום ארכיון: שמואל דוד
ד"ר יחיאל לסרי. צילום ארכיון: שמואל דוד

ד"ר לסרי נגד סגירת מערכת החינוך באשדוד: "לאפשר להורים לעבוד"

אל מול הקריאות לסגור את המערכת החינוך בשל הבידודים הרבים, אומר ראש עיריית אשדוד כי "מערכת החינוך תישאר פתוחה כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה". יחד עם זאת יתאפשר למנהלי בתי הספר להחליט לגבי אופי הפעלת בית הספר

פורסם בתאריך: 17.1.22 20:48

     

נוכח נתוני התחלואה והתורים הארוכים לבדיקות האנטיגן המוסדיות, התקיימה היום בעיריית אשדוד, ישיבה רחבת היקף של הנהלת העירייה ומערכת החינוך העירונית וכן צוות הפיקוח של משרד החינוך באשדוד, וכמובן יו"ר וועד ההורים העירוני. מטרת הדיון הייתה לבחון את המשך אופי הפעלת מערכת החינוך באשדוד, לאור שיעורי התחלואה הגבוהים ומספר התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד, אל מול עוגמת הנפש לכל המערכת, במיוחד להורים לתלמידים בגני ילדים ובתי ספר יסודיים, הנדרשים לבדיקות קורונה ביתיות ומוסדיות לעיתים קרובות.

"בדיון ראינו לנגד עינינו את היעד המרכזי של שמירה על רצף לימודי ורגשי של תלמידי מוסדות החינוך בעיר, נוכח הנזק שנגרם להם כתוצאה ממדיניות הסגרים בשנתיים האחרונות", אמר ד"ר לסרי, "הנתונים שהוצגו בפנינו על אשדוד, מצביעים על כך שנכון להיום, רק 1.5% מהמוסדות בעיר נסגרו (10 גני ילדים) כתוצאה מתחלואה ובידודים, וסך כל המבודדים, הן כתוצאה ממחלה והן כתוצאה מחשיפה למאומת, עומד רק על 8.3% של תלמידים ואנשי הוראה גם יחד. עוד למדנו מהנתונים שככל הנראה עברנו את השיא ומידי יום כמות החולים בעיר בכלל ובמערכת החינוך בפרט, הולכת ופוחתת במקביל לעלייה במספר המחלימים".

תלמידים חוזרים ללימודים אחרי הסגר הראשון. צילום: עיריית אשדוד

תלמידים חוזרים ללימודים אחרי הסגר הראשון. צילום: עיריית אשדוד

לדברי ד"ר לסרי, צוותי הפיקוח של משרד החינוך, העידו על רמת התפקוד הגבוהה של הסגל החינוכי באשדוד, "ועל המאמץ המרוכז והעקבי שהם עושים לטובת קיום שגרת למידה איכותית. ועל כך אני גאה בהם ובכם ההורים, על שיתוף הפעולה יוצא הדופן וההבנה שאתם מגלים, והכל לטובת בריאות הילדים ועתידם החינוכי והרגשי. לאור הנ"ל סיכמתי את הדיון עם החלטה להמשיך את הפעלת מערכת החינוך באשדוד כפי שפעלה עד היום ובהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות. הן בגני הילדים והן בבתי הספר".

בישיבה הוחלט כי בגני הילדים תימשך השגרה ככל האפשר, זאת על מנת שההורים יוכלו להגיע למקום עבודתם ולנהל שגרת חיים משפחתית מיטבית ככל שניתן. לגבי בתי הספר ההחלטה היא, להעניק למנהלות ומנהלי בתי הספר, יחד עם ההנהגה החינוכית העירונית, אוטונומיה עם סמכות ואחריות מלאים, על אופן ואופי הפעלת בית הספר לאור מצב התחלואה, הבידודים, ושיעורי ההתייצבות של התלמידים בכל בית ספר. "להם יש את ההיכרות הקרובה עם הקהילות שלהם ואני סומך עליהם באופן מלא בקבלת ההחלטות הנוגעות למתכונת הלימודים הנכונה והמתאימה ביותר", אמר ד"ר לסרי.

הוא הסביר כי ללימודים במסגרת רגילה יש ערך משמעותי להתפתחות התקינה של התלמידים "ועלינו לעשות כל מאמץ לוודא שכל ילד שאינו מצוי בבידוד יוכל להגיע ללימודים בבטחה. ולעודד את ההורים שכיום בוחרים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים, לראות בלימודים בבית הספר, חלופה עדיפה עבורם. אנו פועלים להשלמת ההליכים הנדרשים לביצוע בדיקת אנטיגן בתוך בתי הספר ולפתיחת תחנה נוספת בעיר, ובכך נקל על ההורים והתלמידים. אני קורא בהזדמנות זו, לכל ההורים המתלבטים לפנות לסגל החינוכי בבית הספר ולהתייעץ. אני מבטיח לכם שכל חשש ועמדה יקבלו את מלוא הקשב והטיפול".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר