הרב יוסף משאש. מתוך ויקיפדיה
הרב יוסף משאש. מתוך ויקיפדיה

"החכם השלם": איש החינוך אלעד פורטל עם ספר חדש על הרב שלום משאש

ספר חדש וחשוב על פועלו של אחד מגדולי רבני יהדות מרוקו - הרב יוסף משאש יצא לאור לאחרונה. מחבר הספר, הוא אלעד פורטל, תושב אשדוד ומנהל תיכון בישיבת אמי"ת

פורסם בתאריך: 30.12.21 17:27

     

לפני ימים בודדים יצא לאור הספר "החכם השלם" הסוקר את ההגות, הפסיקה, היצירה הרוחנית ופרקי הציונות של הרב יוסף משאש זצ"ל, מי שהיה רב ראשי במרוקו, אלג'יריה ובישראל בעיר חיפה, ומוגדר כגדול הוגה הדעות של יהדות צפון-אפריקה במאה העשרים.

הרב יוסף משאש, פוסק הלכה נועז, סופר, משורר, דקדקן, היסטוריון, אומן העיטור ואיש המליצה, הוגה המצוי תדיר בתפר העדין בין איש המסורת העתיקה אל מול דמות הרב החדשן המכיר לעומק את אתגרי המודרנה והשעה.

כיליד מרוקו ובן העיר מקנס, גדל הרב משאש בין חכמים בקהילה מסורתית כל ימיו, אך בהגיעו לגיל 30 נקרא לכהן כרב ראשי בעיר תלמסאן שבאלג'יריה. שם בעירו החדשה מצא הרב קהילה מודרנית מאוד המושפעת מן התרבות הצרפתית ומקיימת אורח חיים מודרני שמאתגר את גבולות ההלכה המסורתית. המפגש המרתק בין שתי התקופות לא עמד בסתירה בהגותו ובפסיקתו של הרב משאש, אלא בצורך לבצע שינוי שפה. המהות אותה מהות, אבל השפה וכלי ההגשה של התורה לדור החדש ולהתמודדות עם אתגריו הובילו אותו ליצירה רוחנית ענפה ומרתקת מאוד.

כריכת הספר "החכם השלם"

כריכת הספר "החכם השלם"

מעל 40 ספרים כתב הרב משאש בנושאי הלכה, מנהג, הגות, אקטואליה, פסיקה, פרשנות והיסטוריה. ובין כתביו "אוצר המכתבים" – אוצר ענק של כאלפיים אגרות שנשלחו לדמויות רבות ומגוונות, מהרב זוננפלד ועד מנחם בגין, מהרב קוק ועד בן-גוריון, מהרב עוזיאל ועד אבא חושי והקיפו נושאים רחבים ביותר.

בספר "החכם השלם – פרקי הגות, הלכה, מנהג וציונות מתורתו של רבי יוסף משאש זלה"ה", באה לידי ביטוי יצירתו התורנית של הרב משאש כתמצית של כל חידושיו הפזורים בספריו עם תוספת של היכרות עומק ומבואות לכל תחומי עשייתו. תמצית קשריו עם מנהיגי האומה ועם רבנים, תפיסתו החינוכית, ההלכתית והציונית, פרקי הדרכה להורים, יחסו למסורת התורה שבעל פה והקבלה, ואף חידות שכתב.

אלעד פורטל. צילום: ס. עמר

אלעד פורטל. צילום: ס. עמר

מחבר הספר אלעד פורטל (34) – תושב אשדוד, סופר וחוקר יהדות ספרד המתמחה בפסיקת ההלכה ובמסורת המנהגים של יהדות צפון-אפריקה. איש חינוך, כתב וההדיר ספרי הגות והלכה של חכמי יהדות המגרב. ר"מ ומנהל תיכון בישיבת אמי"ת אשדוד.

מוזמנים להיכנס לדף המעניין של הספר, לקרוא, להתעניין, ולהביא את ברכתו אל בתיכם ואל קהילתכם.

לדף הספר: https://did.li/5msCN

לרכישת הספר: https://did.li/fP6Hw


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר