אופיר לביא ז"ל וזירת התאונה. צילום: דוברות איחוד הצלה
אופיר לביא ז"ל וזירת התאונה. צילום: דוברות איחוד הצלה

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד: "ניתן היה למנוע את המוות המיותר בדיונה"

כבר זמן רב שהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד קורא לגדר אתה הדיונה והחולות כדי למנוע כניסת רכבי שטח. כעת אומרים שם כי אילו היו מגדרים את השטח, המוות של אופיר לביא ז"ל בתאונה ביום שישי האחרון היה נמנע

פורסם בתאריך: 30.12.21 18:00

     

התאונה הקשה שהתרחשה ביום שישי האחרון הסעירה את העיר. לאחר התכנסות של עשרות כלי שטח בדיונה באשדוד, הם יצאו לנסיעות ברחבי הדיונה ואז אירעה תאונה בין ריינג'ר לבין האופנוע שעליו רכב אופיר לביא ז"ל. לביא, רק בן 21, תושב גן יבנה נפטר במהלך השבת והלווייתו התקיימה במוצאי השבת בבית העלמין בגן יבנה.

"את המוות המיותר של האופנוען הצעיר ביום שישי האחרון ניתן היה למנוע", אומרים בפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, "תופעה ידועה ולא מהיום היא שטרקטורונים, אופנועים ורכבי שטח למיניהם נוהגים להשתולל במרחבי החולות באזור הדיונה הגדולה שלנו. רכיבה, אגב שהיא אסורה, אך לא נאכפת. הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מתריע על כך מזה זמן רב".

לדבריהם בגלל תופעת כלי הרכב הממונעים הרבים הפוקדים את אזור החולות "תוך סיכון הולכי הרגל-המטיילים בשטח ופגיעה קשה ומתמשכת בחי ובצומח", הציעה רשות הטבע והגנים לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי לפני למעלה משנתיים לגדר את השטח על חשבונה המלא ובכך למנוע את הכניסה אליו של הכלים המוטוריים.

כלי שטח בחולות. צילום: בועז רענן

רכבי שטח בחולות. צילום: בועז רענן

"אלא שלמרות ניסיונותיה הלא מעטים מול עיריית אשדוד, הדבר לא ממש צלח", אומרים בפורום ומציינים כי "רשות הטבע והגנים אגב, גידרה שטחים דרומיים של אזור החולות, הגובלים עם יישובים אחרים בהם גם אשקלון. אבל באשדוד – כפי שעל כך מעידה מתכננת המחוז ברט"ג, מירה אבינרי – ההצעה הטובה והמתבקשת נתקלה בהתנגדות מהנדס העיר דורון חזן. כך, למרות שראש העיר תמך בפרויקט קודם לכן ולמרות התחייבות הרט"ג שאם יהיו שינויים בקו הבינוי בעתיד, היא תזיז את הגדר על חשבונה!

"והנה, זה קרה. הפעם, מעבר לפגיעות בחי ובצומח ולכן גם מעבר לפגיעה בדיונה עצמה, אנו עדים למחיר היקר מכל – חיי אדם. מי נושא באחריות למחדל המתמשך הזה? ומי יבין סוף סוף שחשוב ואף דחוף להקצות לרכבים המוטוריים אזורי נסיעה מוגדרים, כאלה שלא ימשיכו את הרס הדיונה הייחודית והאחרונה במדינת ישראל?", אומרים בפורום.

מנגד, בעירייה טוענים כי בוצע גידור של המקום על פי הנחיות של רט"ג, "אנו מצטערים על האסון הטראגי שבגינו נהרג רוכב בדיונה. זו הזדמנות לקרוא לכל מי שמשתמש בכל סוג של כלי רכב, לנהוג באחריות ולא לסכן את עצמו והסביבה. גידור הדיונה תוכנן ובוצע על פי הנחיות של הרט"ג (רשות הטבע והגנים), על פי המתווה והמיקום שהם קבעו. עיריית אשדוד הסכימה לגידור, לאחר ניסיון מוצלח בניצנים".

פנינו לרשות הטבע והגנים ונפרסם את תגובתם לכשתתקבל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר