תחנת רכבת עד הלום באשדוד בשבוע שעבר. צילום: דור גפני
תחנת רכבת עד הלום באשדוד בשבוע שעבר. צילום: דור גפני

תדירות כפולה ורכבת מהירה: אלה השינויים לנוסעים ברכבת מאשדוד לת"א

קו הרכבת החשמלית החדשה שיופעל לראשונה בסוף השבוע הבא מביא עמו בשורות גדולות מבחינת תדירות הרכבות שתוכפל, הארכת שעות הפעילות וקיצור זמן הנסיעה ב-20%. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.12.21 14:30

     

בעוד כשבוע וחצי יחלו לפעול קווי הרכבת החשמליים לראשונה בישראל, בקו אשקלון-הרצליה שעובר גם באשדוד. הדבר יביא לשינוי מהותי בלוח הזמנים של הרכבת וכמובן באיכות האוויר.

הקו החשמלי יופעל החל ממוצאי השבת 25.12 ויביא עמו בשורה גדולה לתושבים הנוסעים מדי יום לעבודתם באזור המרכז. קודם כל, הרכבת חוזרת לעבוד 7 ימים בשבוע ולא 5 ימים כפי שהיה בשנים האחרונות.

שינוי נוסף הוא שעות פעילות הרכבת: עד היום פעלה הרכבת מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב, כעת היא תפעל עד לשעה 24:00 בקירוב בימים ראשון עד חמישי. בימי שישי בין השעות 6:00-13:00 ובמוצ"ש בין השעות 21:00-24:00.

גם תדירות הרכבות תשתנה משמעותית: בעבר היו שתי רכבות יוצאות בכל שעה בשעות העומס ורק רכבת אחת בשעות השפל. כעת יהיו ארבע רכבות בכל שעה בשעות העומס ושלוש רכבות בכל שעה בשעות השפל.

היתרון המשמעותי לא פחות הוא קיצור זמן הנסיעה. כאשר רבע מהרכבות בשעות העומס יהיו רכבות מהירות שיקצרו את זמן הנסיעה בלא פחות מ-20%. היום עומד זמן הנסיעה על בין 46 ל-49 דקות ואילו עם הרכבת המהירה יעמוד זמן הנסיעה על 34 דקות בלבד.

הרכבת החשמלית בניסוי, השבוע. צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

הרכבת החשמלית בניסוי, השבוע. צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

"קו אשקלון-הרצליה המשודרג והמחושמל שחוזר לפעילות מלאה, כולל בשישי ובמוצאי שבת, יאפשר לציבור הנוסעות והנוסעים ברכבת שירות טוב, זמין ונעים יותר", מסרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, "רכבת חשמלית היא גם כלי ירוק וסביבתי הרבה יותר שנדרש למאבק במשבר האקלים ומותאם לאתגרים העולמיים הסביבתיים של המאה ה-21".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר