הפגנת "הפלג הירושלמי" בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים, היום. צילום: אוליבייה פיטוסי

6 עריקים חרדים מישיבת גרודנא באשדוד נעצרו; הפגנות בירושלים

"יום הזעם": במחאה על מעצר סרבני גיוס, עשרות חרדים מהפלג הירושלמי הקיצוני ביניהם תלמידי ישיבת גרודנא אשדוד חוסמים חלקית את רחוב יפו בירושלים ובולמים את תנועת הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 19.10.17 16:05

     

מאות מפגינים חוסמים לתנועה את אזור התחנה המרכזית והרכבת הקלה בירושלים במחאה על מעצר בני ישיבות. לפי אנשי "הפלג הירושלמי", המפגינים נקראו "לבוא עם תפילין", ובכך למעשה להתכונן למעצרים. עשרות שוטרים הגיעו לאזור וכמה מפגינים נעצרו.

המפגינים קוראים קריאות נגד צה"ל והמדינה, ביניהן "נמות ולא נתגייס", "לכלא ולא לצבא" ו-"לשלטון הכופרים אין אנו מאמינים". עד כה לא נרשמה אלימות, מלבד במקרה בו רכב ניסה לחצות את המקום – ונחבט בידי המפגינים. ֻ"יש גזירת גיוס על החרדים ואנחנו נלחם בה עד הסוף"

בשל חסימת הרכבת הקלה פועלות בשלב זה הרכבות בין תחנת הר הרצל לתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם. פעילות הרכבות ברחוב יפו בין שער שכם לתחנה המרכזית – הופסקה.

הפגנת "הפלג הירושלמי" בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים, היום

קרדיט צילום: אוליבייה פיטוסי

 

מוקדם יותר הפגינו 50 אנשי העדה החרדית בכיכר השבת בירושלים, וחסמו את התנועה במקום. זאת, כפעולת הזדהות עם מחאת של הפלג הירושלמי.  יתכן כי גם מחוץ לירושלים יבצעו מפגינים שיבושים בהסדרי התנועה במקביל.

אתמול הודיעו מנהיגי הפלג כי יחריפו את המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. הם פרסמו אתמול את לוח הזמנים של ההפגנות, שעל פי התכנון המקורי היו צריכות להתרחש בכל רחבי הארץ במקביל. מלבד הפגנת הבוקר בצומת שילת, היו אמורים החרדים להפגין בצהריים בכמה מוקדים בירושלים, בבני ברק, בבית שמש, באלעד, באשדוד ובצפת. "

אתמול נעצרו תשעה חרדים בהפגנות בירושלים ובמעלה אדומים – שישה מתוכם הם בחורי ישיבת גרודנא אשדוד

 

 

הפגנת "הפלג הירושלמי" בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים, היום

קרדיט צילום: אוליבייה פיטוסי

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר