הדמיית מבנה הקמפוס - כנפו קלימור אדריכלים
הדמיית מבנה הקמפוס - כנפו קלימור אדריכלים

למרות שיש אישורים והתקיימה הנחת אבן פינה: מדוע עדיין אין אוניברסיטה באשדוד?

9 שנים לאחר שאושרה הקמת אוניברסיטה באשדוד ו-3 שנים לאחר שנערך טקס הנחת אבן הפינה, עדיין לא נראה המבנה באופק. חבר מועצת העיר, אופיר לסרי החליט לברר עם הנהלת העירייה, היכן זה עומד ומה קרה מאז?

פורסם בתאריך: 1.12.21 14:17

     

בשנת 2012 אושרה ע"י ועדת המשנה לתכנון ובניה התכנית להקמתו של המבנה הראשון של האוניברסיטה באשדוד על שטח של 10,000 מ"ר שיתפרסו על 5 קומות. 6 שנים לאחר מכן, בשנת 2018, נערך טקס להנחת אבן פינה להקמת אוניברסיטה בעיר אשדוד.

"אולם, מאז ועד היום לא התקבל מידע בקרב חברי המועצה והציבור הרחב ביחס להתפתחות כלשהיא בעניין, גם לא הוקם המבנה האקדמי האוניברסיטאי הראשון", כך כותב חבר המועצה, אופיר לסרי במסגרת שאילתא שהגיש.

עו"ד אופיר לסרי

עו"ד אופיר לסרי

"אין צורך להכביר מילים בדבר נחיצותה של אוניברסיטה בעיר אשדוד", מסביר לסרי, "מדובר במוסד אקדמי חשוב ביותר אשר אמור לשרת עשרות אלפי סטודנטים מהעיר והסביבה ולהוות מקור לפיתוחה של העיר והפיכתה לעיר סטודנטיאלית על כל הנובע מכך, כמו גם ההשפעות החיוביות על העיר, למשל, נוכחות ומגורים של סטודנטים, יצירת שכונות עירוניות ותוססות שבהן יהיה שילוב אידיאלי של מגורים, מסחר, בילוי ופנאי, ופעילות תרבותית ענפה המשליכה על דימוי כלל העיר ותושביה, בנוסף, הסטודנטים הם צרכנים של פנאי, תרבות וספורט, ומעודדים היווצרות שוק לפעילות שכזו, מה שממשיך ותורם לפיתוחה הכלכלי והתדמיתי של העיר ומחזק הקמת עסקים קטנים ומוקדי בילוי משמעותיים".

לאור זאת הוא מבקש לדעת מראש העירייה, מדוע מאז 2012 מועד אישור הקמתו של המבנה האוניברסיטאי הראשון באשדוד ובחלוף 9 שנים הוא לא הוקם? כמו כן, מתי לאחרונה התקיים דיון בראשות ראש העירייה או נציגים מטעמו עם המועצה להשכלה גבוהה בנושא הקמתה של אוניברסיטה באשדוד.

חבר המועצה לסרי גם מבקש לדעת "לאור הנחת אבן הפינה בשנת 2018, האם בידי העירייה האישורים הנדרשים להקמת אוניברסיטה בעיר אשדוד? האם קיים לו"ז להקמת אוניברסיטה בעיר אשדוד? במידה וכן מהו".

השאילתא והתשובה שלה ידונו היום בישיבת מועצת העיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר