השרה מיכאלי בנמל אשדוד. צילום: פבל
השרה מיכאלי בנמל אשדוד. צילום: פבל

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ביקרה בנמל אשדוד ובעירייה

במסגרת הביקור התרשמה השרה מצמצום תור האוניות בנמל אשדוד ובפגישה בעירייה דרש ראש העירייה תקציבים נוספים על מנת לטפל בתשתיות התחבורה בעיר

פורסם בתאריך: 24.11.21 11:15

     

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ביקרה אתמול בנמל אשדוד ביחד עם מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק; יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור ומנכ"ל הנמל שיקו ז'אנה הובילו את הביקור במסגרתו חזתה השרה בהישג הניכר שחל בשבועות האחרונים, של צמצום התור התפעולי לכדי מספר חד-ספרתי של אניות ממתינות.

 

המצב הנוכחי הושג תודות למאמצים משותפים של משרד התחבורה והנהלת נמל אשדוד אשר הובילה מהלך מאסיבי לגיוס כוח אדם בשיתוף ההסתדרות. נמל אשדוד גייס מספר חסר תקדים של כ-90 עובדים זמניים שיועדו להתמודדות עם העומסים יוצאי הדופן שהלכו וגדלו עקב מגפת הקורונה וההשלכות הרוחביות שהיכו בכל נמלי העולם המרכזיים.

לשרה מיכאלי נערך סיור ברציפי הנמל בו הוצגו ההשקעות הנרחבות בתשתיות בסך של 2.4 מיליארד ש"ח – השקעות המכינות את הנמל לקראת התחרות שנפתחה עם הנמלים החדשים בישראל. במהלך הביקור קיבלה השרה הסברים על הנתונים הכספיים והדוחות הרבעוניים, כמו גם סקירה על תכניות הפיתוח ומערך החדשנות של הנמל.

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

נמל אשדוד. צילום: אבי רוקח

"ישראל, כמו שאר העולם, סבלה מחוסר היציבות העולמי בסחר הימי שנוצר עקב משבר הקורונה", אמרה מיכאלי, "עם כניסתי לתפקיד, התור בנמלים של אניות המחכות לפרוק סחורה עמד על מספר דו-ספרתי של ימים. ביחד עם מנכ"לית המשרד מיכל פרנק ובשיתוף עם הנהלת הנמל, השקענו מאמץ מרוכז והצלחנו להביא לצמצום משמעותי של התור שעומד כעת על מספר חד-ספרתי של ימי המתנה, ולשמחתי הם הולכים ויורדים".

עוד הוסיפה מיכאלי: "ההנחיה שניתנה לנמלים, בהם נמל אשדוד, הייתה לצמצם את התור בנמלים ככל שניתן ולרכז מאמץ בגיוס עובדים נוספים. לשמחתי, המאמצים האלה הצליחו. זו חלק מהאחריות הלאומית שלנו כמשרד – לשמר את היכולות הימיות שלנו ואת התפקוד של הנכסים הימיים שלנו שמבטיחים הגנה על האינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל לטובת האזרחיות והאזרחים".

הוזמן-בכור אמרה כי "היכולת לתת שירות מהיר ויעיל ללקוחותינו הינה חיונית לכלכלת המדינה. בשנים האחרונות קידמנו השקעות מאסיביות בתשתיות הנמל, מהפכת שירות וטכנולוגיה ומעבר להתנהלות עסקית תחרותית, כל זאת, בכדי שנוכל להתחרות בצורה יעילה עם הנמלים החדשים".

ז'אנה הוסיף: "מגיפת הקורונה יצרה סדר עולמי חדש שהכה בעולם התובלה הימית, מהקשים שידענו בהיסטוריה. תודות למהלך אמיץ בהובלת שרת התחבורה ובשיתוף פעולה עם ההסתדרות אנו מתמודדים בהצלחה עם המגמה במטרה לשרת ולשמור תפקוד רציף לטובת המשק והכלכלה הישראלית".

השרה מיכאלי בעיריית אשדוד

השרה מיכאלי בעיריית אשדוד

מיכאלי ביקרה גם בעיריית אשדוד וקיימה פגישה מקצועית עם ראש העיריה, ד"ר יחיאל לסרי וגורמי המקצוע בעירייה ובמשרד.

היום התקיים ביקור של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בעיר אשדוד. במסגרת הביקור השרה קיימה פגישה מקצועית.

ד"ר לסרי הציג לשרה את פרויקט התחבורה "אקו-moov" שתכליתו להציע לתושבי ותושבות אשדוד תחבורה ציבורית נקייה ולא מזהמת עם שבילי אופניים, ושבילי הליכה. בנוסף ראש העיר הציג את הפעימה הראשונה שהושלמה עם סיום העבודות בציר ז'בוטינסקי, הרצל ובני ברית עם תחנות חכמות, מרכז בקרה, נתיבי נסיעה ציבוריים וכו'.

ד"ר לסרי מציג את סוגיית התחבורה בעיר

ד"ר לסרי מציג את סוגיית התחבורה בעיר

הוא ציין גם כי במהלך חודש דצמבר עתידים להגיע אוטובוסים חשמליים והחל מחודש ינואר יופעל מערך קווי האוטובוס החדשים, בכך העיר אשדוד תציע לתושביה תחבורה ציבורית נגישה, זמינה וירוקה.

ד"ר לסרי משרת התחבורה לקדם את הפעימה השנייה בהיקף של 71 מיליון שקל שנועדו לטיפול בתשתיות בכיכר רמון, שדרות רוגוזין, הנגשת תחנות אוטובוס, צמתים משופעים, ויישום מודל החנייה. תקציב זה אושר בוועדת ההיגוי ועל ידי משרד האוצר, אך טרם ניתנו הרשאות.

ראש העירייה הציג לשרה מיכאלי גם את החשיבות שבקידום הכניסות והיציאות של המחלפים באשדוד. "כעת מתבצעות עבודות באזור התעשייה הצפוני, אשר יאפשרו חיבור של המחלף הצפוני החדש לעיר אשדוד דרך אזור התעשייה", הסביר ראש העירייה. "המכרזים למחלף ניר גלים ומחלף בני ברית פורסמו על ידי חברת נתיבי ישראל, וההערכה היא שהעבודות יחלו ב-2023".

השרה מיכאלי וד"ר לסרי

השרה מיכאלי וד"ר לסרי

כמו כן, הציג ד"ר לסרי בפני השרה את התוכנית במסגרתה יוכנסו תוך חודשיים 26 אוטובוסים חשמליים, כחלק מהמגמה העולמית לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית נקיה ולא מזהמת. וצפויים להיכנס לפעילות גם 17 קווים חדשים למרחקים קצרים.

"אשדוד היא עיר נמל חשובה ומשמעותית שלאורך השנים הושקע בה כסף רב עבור פרויקטים משמעותיים", אמרה השרה מיכאלי, "שמחתי לבקר ולקיים פגישה מקצועית עם ראש העיריה, עובדות ועובדי העיריה וגורמי המקצוע של משרד התחבורה. אנחנו מחויבות ומחויבים לממש את החזון שלנו לקידום תחבורה ציבורית בצורה שתיטיב עם אזרחיות ואזרחי העיר, ובכוונתי לדון עם צוות משרד התחבורה בדרכים לסייע לעיר בהשלמת פרויקט התחבורה הירוקה באשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר