יותם ראובני. צילום: אילן אסייג
יותם ראובני. צילום: אילן אסייג

"יוצר בנשמתו": הלך לעולמו הסופר והמשורר האשדודי יותם ראובני

ראובני, שגדל והתחנך באשדוד, הלך אמש לעולמו. הוא פרסם שורה ארוכה של ספרים שכתב ותרגם וזכה בפרסים שונים. עדיין לא נקבע מועד להלוייתו

פורסם בתאריך: 22.11.21 12:51

     

בגיל 71, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, הלך אמש לעולמו המשורר, הסופר, העורך והמתרגם יותם ראובני, בביתו שבאשדוד.

"יותם אחד המשוררים הבולטים בשירה העברית, הוציא לאור עשרות ספרים וכתבים, סופר, עורך עיתון 'הארץ ו'ידיעות אחרונות' ועוד", כתבה אחייניתו, בלה ראובני, "ייזכר כאחד הכותבים הבולטים בסגנון כתיבת זרם התודעה. יוצר בנשמתו שכתב על הדף ללא צנזורה את ליבו ואת מחשבותיו".

עדיין לא נקבע מועד להלווייתו.

ראובני נולד ב-1949 בעיר יאשי שברומניה והתייתם מאימו בגיל 8. לישראל הוא עלה בשנת 1964 יחד עם אביו ושלושת אחיו והמשפחה התיישבה באשדוד. הוא למד במקיף א' ולאחר מכן השתלב בגרעין הנח"ל שבמשגב עם. הוא עברת את שמו מהשם ז'או ריבן ושימש בתפקידי עריכה בעיתונים "הארץ ו"ידיעות אחרונות". ספרו הראשון "בעד ההזיה" שהופיע בסוף שנות השבעים נחשב לפורץ דרך מאחר ועסק בהומוסקסואליות בישראל מה שנחשב לחריג באותם שנים.

הוא פרסם שורה ארוכה של ספרים שכתב ותרגם ושירים. באוגוסט 2017 יצא לאור אלבום מוזיקה עם 28 משיריו של ראובני, בהפקה עצמית של דויד פרל, עם יותר מ-30 זמרים ואמנים שעיבדו, הלחינו וביצעו את שיריו של ראובני לכדי אלבום שנקרא "השעה הכי יפה".

בשנת 1986 הוא זכה בפרס היצירה לסופרים ומשוררים, בשנת 2015 הוא זכה פרס לנדאו לאמנויות בתחום שירה ובשנת 2016 – נבחר ספרו "האוטוביוגרפיה של ז'אן ריבן" בין חמשת המועמדים לפרס ספיר.

בשנת 2017 הוא הוציא לאור את הספר "אשדודים" שמספר על שני חברים בעיר אשדוד של שנות השבעים, ועוסק בסוגיות של הגירה, פריפריה ועוד.

אשדודים מאת יותם ראובני

אשדודים מאת יותם ראובני

האגודה למען הלהט"ב פרסמה הודעת צער על מותו וכתבה: "ראובני היה היוצר הראשון בישראל שהזדהה כבחור הומו והראשון שעסק בהומוסקסואליות, בשנים בהם הנושא לא דובר והיה על כך איסור מפורש בחוק. כתיבתו האמיצה ופורצת הדרך תשמש לנו ולמאבק הגאה השראה גדולה לתמיד. יהי זכרו ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר