הדורבן שנמצא באשדוד
הדורבן שנמצא באשדוד

"הדורבן כאילו ביקש סיוע": כך טיפלו במכרסם העוקצני שנמצא באשדוד

הבוקר התקבל דיווח לא שגרתי במחלקה הווטרינרית על דורבן פצוע שנמצא בעיר. הווטרינר הרשותי נסע לטפל בו בעצמו וחזר עם סיפור מרגש על המכרסם שכאילו ביקש עזרה וטיפול

פורסם בתאריך: 21.11.21 15:25

     

בשעה 9:00 בבוקר התקבלה הקריאה מחברת נמלי ישראל אל המוקד העירוני של עיריית אשדוד על דורבן פצוע שנמצא בסמוך לגדר ההיקפית הצפונית של פארק נמלי ישראל.

הפנייה הועברה למחלקה הווטרינרית ולמקום מיד יצא צוות בראשותו של ד"ר משה דהן הווטרינר הרשותי, יחד עם הפקחים הווטרינרים דוד בוארון ושניר תורג'מן.

"אנו רגילים לטפל בכולם בכולם קיפודים, עטלפים, ציפורים, עיטים, ארנבות ובכלבים וחתולים", אמר ד"ר דהן, "בקיצור, כמעט בכל עולם החי אשר נמצא בסמוך לשטחים אורבניים. אבל הקריאה הבוקר, הפתיעה אותנו ובדרך למקום חשבנו כיצד נתמודד עם דורבן, פצוע ועייף שעלול להיות מסוכן מאוד".

הווטרינר עוטף את הדורבן בשמיכה

הווטרינר עוטף את הדורבן בשמיכה

הווטרינר והפקח אוספים את הדורבן

הווטרינר והפקח אוספים את הדורבן

הווטרינר והפקח אוספים את הדורבן

הווטרינר והפקח אוספים את הדורבן

עם הגיעם לשטח, הם זיהו את הדורבן , "זה מפחיד", ציין בוארון, "ניגשנו בזהירות, עם תנועות גוף קצרות. הושטתי את המוט ותפסתי אותו. הדורבן לא נאבק, הוא הביט בנו כאילו מאשר שאנחנו יכולים להתקדם אליו".

"הדורבן הביט בנו, כאילו מבקש את הסיוע שלנו, הוא היה נינוח למרות שהם עלולים להגיב בתוקפנות", ציין ד"ר דהן וניגש אליו עם שמיכה עבה, עטף אותו ובזהירות רבה הכניסו אותו לכלוב ונסעו למרפאה השוכנת בכלבייה.

"זיהיתי שהוא פצוע בחלקו האחורי של הגוף. נתנו לו טיפול ראשוני, במקביל נוצר קשר עם רשות הטבע והגנים ועם עמותת 'למען חיות הבר' שהגיעו מיד ופינו אותו להמשך טיפול בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן", סיפר ד"ר דהן וסיכם את האירוע: "אנו רוצים להודות לנמלי ישראל על הרגישות והאכפתיות שהם גילו ומיד חייגו למוקד העירוני. אנו מקווים שהדורבן יחלים ויחזור לטבע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר