ציב צילקר ז"ל וקברו הטרי
ציב צילקר ז"ל וקברו הטרי

"העיר אשדוד היא המצבה האמיתית שלך": תושבים רבים ליוו את צבי צילקר ז"ל בדרכו האחרונה

היום אחר הצהריים התקיימה הלווייתו של ראש העירייה לשעבר, צבי צילקר שהלך לעולמו הלילה בגיל 88. תושבים רבים הגיעו להשתתף ולהיפרד מהאיש שבנה ועיצב את אשדוד בדמותו

פורסם בתאריך: 18.11.21 18:53

     

בית העלמין באשדוד התמלא בתושבים רבים, מכרים, חברים ואישי ציבור שבאו לחלוק כבוד אחרון לאיש שבנה ועיצב את אשדוד בדמותו – ראש העירייה לשעבר אינג' צבי צילקר.

צילקר הלך הלילה לעולמו בגיל 88 לאחר מאבק במחלה קשה והותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, נכדים ונינים.

צילקר במרפסת ביתו, השבוע

צילקר במרפסת ביתו, בחודש ספטמבר

"אבא יקר זכינו וזכית להיפרד מאיתנו בבית", ספד לו בנו אייל, "בחיק המשפחה, מוקף באהבה של אמא שלא הפסיקה להחזיק את היד שלו ודאגה כל כך. מוקף בבני משפחה, נכדים ונינים. זכית להיטמן באשדוד, העיר שכל כך אהב שהיית כל חייך. בשם אחיי והמשפחה אני רוצה לומר שאבא זכה לחיים שלמים של חזון והגשמה ציבורית, אישית ומשפחתית. אבא הותיר אותנו עצובים ומתגעגעים אך מלאי גאווה".

הבן, אייל צילקר

הבן, אייל צילקר

המשתתפים בהלוויה

המשתתפים בהלוויה

המשתתפים בהלוויה

המשתתפים בהלוויה

נכדו סהר צילקר ספד ואמר: "סבא, קשה לתפוס שאתה לא איתנו. כבר תקופה שהמחלה השפיעה וגרמה לך לסבל רב אך למרות זאת המשכת לחייך, ניסית לשמור על אופטימיות, לא התלוננת ורק דאגת שסבתא אוכלת ושלומה טוב וששלומנו טוב. כמה שאהבת את העיר אשדוד, את האנשים ואת הלך הרוח של העיר. השיחות איתך על העיר כאשר דיברת בלהט ובהתלהבות על הקשיים והאתגרים וההצלחות והמטרות הבאות, לא יכולתי שלא להתלהב גם. לא הפסקת לחשוב כמה אפשר לפתח את הערי שכה אהבת. תמיד נזכור את האופטימיות והחיוך שלך והכבוד שרחשת לכל אדם ואדם. תודה שהיית דמות משמעותית עבורנו".

ח"כ יולי אדלשטיין

ח"כ יולי אדלשטיין

ח"כ יולי אדלשטיין ספד לו ואמר: "צבי צילקר הוא ראש העירייה המיתולוגי של אשדוד. היו לפניו והיו אחריו והיו גם באמצע, ומבלי לפגוע באחרים אבל צבי הוא ראש העיר המיתולוגי. בעוד 30 יום ירצו בני משפחתו להציב מצבה יפה, על קברו של צבי. אבל אם לא המסורת לשים מצבה, הייתי אומר למשפחה שלא צריך מצבה כי המצבה האמתית נמצאת כאן מול העיניים שלנו ואת המצבה הזאת יפקדו כל יום מאות אלפי אנשים, תושבי אשדוד ואורחי העיר הזאת ותמיד יראו את המצבה הגדולה של צבי צילקר יהי זכרו ברוך".

גבי כנפו מספיד

גבי כנפו מספיד

מ"מ ראש העירייה, גבי כנפו נשא הספד מטעם העירייה זאת מאחר וראש העירייה שוהה כעת בחו"ל. "בכהונתו האחרונה צילקר התבשר על מחלתו והיה זה אתגר רפואי ומורכב אך צילקר לא הרים ידיים", סיפר כנפו, "אלא להפך, בדרכו הנחושה עמד בכל תלאות הדרך. צילקר האופטימי והנמרץ שמוצא קרן אור בכל משבר התגבר על מחתו ושב לעבודה במלוא המרץ. צילקר הוכיח שוב שהוא עשוי מהחומרים הנכונים שהפכו אותו למנהיג. צילקר הוא השם אשר יופיע הכי הרבה בספרי ההיסטוריה של העיר אשדוד, האיש הכי מזוהה עם תולדותיה, האיש שחרוט בזיכרון ההיסטורי של העיר אשדוד".

הלן גלבר נפרדת

הלן גלבר נפרדת

חברת המועצה הלן גלבר, שצילקר היה חבר בסיעתה ספדה לו: "צבי יקירי, אני כואבת את לכתך מאיתנו. אני ניצבת כאן להודות לך על מי שהיית, מורה דרך, חבר, איש של אנשים וג'נטלמן אמיתי. בתבונתך הרבה ידעת לפלס דרכים ולהשיג מטרות נעלות מתוך כבוד הדדי שיתופי פעולה והבנת האחר. היית ליברל אמיתי, איש צוות מעולה שהקדיש את חייו לפעילות הציבורית. בזכותך אשדוד היא עיר שכולנו גאים בה. למדתי ממך המון ואהבתי את אישיותך המיוחדת. לך לשלום חבר ונוח על משכבך בשלום. אני כבר מתגעגעת".

החבר והשותף, אבינועם סרי

החבר והשותף, אבינועם סרי

חברו הקרוב וסגנו לשעבר, אבינועם סרי, דיבר בהתרגשות רבה על החברות ארוכת השנים שלהם ואמר: "צבי בנה את אשוד ויצק את היסודות של הערי שנבנתה בדמותו. לא היה מאושר ממנו כשהוא היה הולך למשרדי ממשלה והיה מוציא תקציב או הולך למינהל מקרקעי ישראל ומוצא עוד אדמות. הוא היה נאהב, העריצו אותו".

בניו של צבי קוראים קדיש

בניו של צבי קוראים קדיש

"הייתה לצבי אהבת ישראל הוא שפע מליבו החם כל אחד ואחד", אמר הרב הראשי, יוסף שיינין, "הלב הגדול הזה לצערנו נדם. חכמינו ז"ל אומרים שייסורים לפני המוות זה דבר חשוב זה מזכך את הנשמה. צבי זכה לייסורים לפני מותו וכולנו בטוחים שהמעשים הטובים שלו מלווים אותו. הוא השיב נשמה טהורה וזכה לקב"ה ואנחנו מתפללים שתהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב עובדיה דהן קורא קדיש

הרב עובדיה דהן קורא קדיש

צפו בהספדים ובהלוויה:


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר