הגשם חוזר?

על רקע מזג האוויר הסוער הצפוי אומר ד"ר לסרי: "עיריית אשדוד מוכנה לכל תרחישי החורף"

פקודת החורף הופעלה בכל אגפי העירייה, ורמת המוכנות תיקבע על פי מערכת החיזוי המדויקת tomrow.il, שפועלת על פי 4 דרגות בצבעי רמזור. התושבים יונחו לחזק חפצים ולהימנע מהוצאת גזם החל מרביעי בערב

פורסם בתאריך: 17.11.21 16:14

     

על פי תחזיות מטאורולוגיות, סוף השבוע הקרוב צפוי להיות סוער וגשמים רבים עתידים לרדת בעיר אשדוד ובסביבותיה.

על רקע התחזיות הללו נמסר מעיריית אשדוד כי היא נערכת על פי פקודת החורף לסוף השבוע הגשום ולקראת מערכת הגשמים המשמעותית הראשונה לעונה הנוכחית.

כך אתמול קיים ראש מנהל התפעול שלמה רוטנברג, ישיבת מוכנות יחד עם העובדים הנוגעים לניהול הפקודה. בישיבה נקבע כי בהתאם להערכות בדבר מזג האוויר הצפוי תיקבע רמת המוכנות באשדוד, בין היתר באמצעות מערכת החיזוי הדיגיטלית tomrow.il של חברת סטארטאפ ישראלית-אמריקאית, המדרגת את רמת המוכנות ממצב כוננות ירוק (שגרה) ועד לרמה 4 הגבוהה ביותר (רמזור אדום).

צילום: עיריית אשדוד

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "הכנו את עצמנו לכל תרחישי החורף, ויש לנו את הכלים כדי לקבוע כיצד לפעול ובאיזה סדר כוחות" במטרה לתת מענה מקסימלי".

ביום חמישי תקיים העירייה ישיבה נוספת, אך ההכנות למערכת החורפית בסופ"ש כבר הוטמעו בכל אגפי העירייה, הצוותים הייעודים וצוותי גיבוי. "השירות המטאורולוגי צופה מזג אוויר שכולל ממטרים כבדים שעתידים לרדת באשדוד", אמר רוטנברג, "לאחר קביעת צבע הרמזור ורמת המוכנות נפעל בהתאם, כולל הכנה למזג אוויר קיצוני בשל כניסת השקע מעל הים שעלול להיכנס לאשדוד. אנו קוראים לתושבים להיערך גם במרחב הפרטי, לחזק חפצים שעלולים לעוף ברוח ולהימנע החל מרביעי בערב מהוצאת גזם שעלול לחסום את הקולטנים".

שלמה רוטנברג. צילום: דור גפני

שלמה רוטנברג. צילום: דור גפני

יש לציין כי באשדוד יש כיום 622 רחובות, 11 אלף קולטנים, 150 ק"מ של תשתית הולכה תת קרקעית, 605 מוסדות חינוך, וטבעת עירונית – נחל לכיש ורצועת חוף הים, אשר משפיעה על השטח האורבני. מדובר באתגר עצום עבור רשות מקומית הנערכת לחודשי החורף, ומתמודדת במהלכו עם מזג אוויר עוצמתי וקיצוני יותר משנה לשנה, ולכן בעיריית אשדוד החלו בהיערכות מוקדמת ומותאמת זה כמה חודשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר