בהפגנת הנכים. סופר. צילום: פייסבוק

הנכה מאשדוד שתועד מכה קצין משטרה: "מתנצל"

עופר סופר מאשדוד שפגע בשוטר עם כיסא הגלגלים שלו ונתן לו אגרוף, נעצר ושוחרר

פורסם בתאריך: 19.10.17 10:17

     

ארגוני הנכים, המתנגדים להסכם שהושג בין נציגי ארגונים אחרים לממשלה, מחו שלשום מול בית ראש הממשלה שברחוב עזה בירושלים, וטלטלו את שער הכניסה. במהלך ההפגנה, המוחים טלטלו את שער הכניסה והתעמתו עם השוטרים  זאת, לאחר שנסעו במהירות נמוכה בכביש 1 וגרמו לשיבושי תנועה באזור כך למשך תועד האירוע ע"י עופרה שחף שאף היא חלק מהמאבק המתמשך להעלאת קצבת הנכות ל-5,300 ולא ל-4,000 כפי שהושג במתווה האחרון, כפי שניתן לראות במהלך התיעוד מתרחש עימות בין שוטר לעופר סופר האשדודי, מוביל ארגון "צוות לעניין", אלא שהוויכוח התגלגל לפסים אלימים. "לפני האגרוף אני דיברתי עם השוטר, הוא גם החזיר לי אגרוף, אני מצטער על זה.  אמר סופר ל'כאן דרום' הבוקר. סופר נעצר ומעצרו תועד כפי שתוכלו לראות בסרטונים הבאים.

אתה מצטער על שתקפת שוטר?

"המצב עם השוטר הגיע לזה בעיקבות ההתנהגות של השוטר עם פוסט טראומה קשה כאשר בקשתי מהשוטר יפה לתת לי לדבר עם הבחור, ומכאן אינני זוכר בדיוק איך המצב הגיע לזה, רק מהסרטונים הבנתי, אבל אם השוטר היה מקשיב הכל היה אחרת. השוטרים תמיד הבינו אותנו. לא יודע מה קרה כאן, אני מנתצל על כך, זה לא היה נכון. קרה מקרה שלא היה צריך לקרות".

איך הסתיים המעצר?

"על פי מה שאני יודע קיבלתי הרחקה מירושלים ל-7 ימים. המעצר עצמו  לא היה קל. אני נכה. אבל אנחנו נמשיך להיאבק, הארגונים שהשיגו את המתווה הם לא מייצגים את כל הנכים. אנחנו ארגונים שהתאחדנו יחד, אנחנו לא מעט ואנחנו לא נפסיק במאבק. נשבית את המדינה, המאבק יוחרף ויועצם".

עופר, כבר חסמתם את נמל אשדוד וגרמתם לשיבושי תנועה קשים. מה הלאה?

"המאבק כפי שאמרתי רק ילך ויתעצם. אנחנו מתכננים הרבה דברים אבל אנחנו לא נוציא אותם לאור עד שהם לא יקרו, אנחנו לא מפרסמים לפני כן".

אתה מאמין באמת שתוכלו להשיג תוצאה טובה יותר מהמתווה הקיים?

"כן. אם לא היינו מאמינים בזה לא היינו ממשיכים במאבק. יש כסף לזה. המדינה אומרת שזה המקסימום שהם יכולים לעשות? המשכורות של השרים והחכ"ים עולים כל שנה, את הכסף של הנכים לא יכולים להעלות?"

 (צילום: שחף עפרה)


 

הארגון "צוות לעניין" כמו גם "נכים הופכים לפנתרים" ממשיך במחאה למרות ההסכם שנחתם בין הממשלה למטה מאבק הנכים. על פי ההסכם, הקצבאות יעלו ל-4,000 שקלים בתוך מספר שנים.

מנגד, נעמי מורבייה מובילת המאבק למען הנכים וממובילי המתווה שהוסכם כתבה לסופר: "דע לך, כי תהליך מו"מ הוא דבר שאתה יודע עם מה אתה נכנס – אך לא עם מה שתצא…אני חוזרת שוב: ההסכם הוא טוב בקונסטלציה שנוצרה. הוא לא פסגת החלומות שלנו.
תוך התכנסות לרזולוציית הנתונים שהיו מונחים על השולחן – אתה מקבל פרספקטיבה נכונה ומציאותית.
תמיד אפשר וצריך להמשיך להיאבק על הזכויות שלנו – אך בתזמון הנכון – הדיונים על התקציב הדו שנתי הבא (2019-2020) יערכו בסוף 2018, ואז זה הזמן לפתוח את החוק שייחקק ולנהל מו"מ להתאמת מקסימלית בין החוק הקיים למציאות.
רק אז נזדקק לנשק החסימות ולכבישים ובעיקר – לאהדה הציבורית הבורחת לנו מהחלון בקצב מואץ בימים האחרונים.
לא הייתי טורחת לענות לך אם לא הייתי בטוחה כי תקרא בעיון את דבריי.
אני יודעת שאתה אינטליגינטי ובן אדם מוביל ולא מובל"

עופר, אתה חושב שנעמי צודקת ואתם במאבק המתמשך ובחסימות הכבישים פוגעים באהדה הציבורית של המאבק?

"ממש לא. היה סקר שהתפרסם ממש לאחרונהשהראה אנשים אוהדים אותנו יותר. ראינו את זה גם בהפגנות באשדוד, האזרחים מחבקים אותנו ותומכים במאבק שלנו, בלי ספק! "

הפגנת הנכים בכביש 1 צילום: דוברות המשטרה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר