הזוכים, עם מרים פרץ ואביגדור יצחקי. צילום: איקי מימון

הישג ענק לאשדוד: מרכז הצעירים "כיוונים" במקום הראשון בארץ

לגמר של יחידות הצעירים מכל רחבי הארץ הגיעו אשדוד וירושלים. לבסוף נבחרה אשדוד על ידי צוות השיפוט בראשה של מרים פרץ

פורסם בתאריך: 21.10.21 17:45

     

מרכז הצעירים של אשדוד, ״כיוונים״, זכה היום במקום הראשון בתחרות מרכזי הצעירים בישראל של מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי.

יחידת הצעירים עלתה לגמר התחרות מול יחידת הצעירים של עיריית ירושלים, לאחר שהקבוצות גברו על עשרות קבוצות מרשויות מקומיות ברחבי הארץ.

צוות השיפוט כלל את מרים פרץ ונציגים ממשרדי ממשלה, מפעל הפיס והשלטון המקומי, לצד אלפי תושבים שתמכו והצביעו במסגרת התחרות.

מרכז הצעירים כיוונים. צילום: עיריית אשדוד

מרכז הצעירים כיוונים. צילום: עיריית אשדוד

מרכז הצעירים זכה בפרס הודות לפרויקט "מיזם 2020": תכנית מנהיגות חדשנית שהובילו סטונדטים מהעיר המשלבת 20 מיזמים חברתיים בהובלת הסטודנטים. 20 המיזמים שנבחרו משקפים את פסיפס החלומות של צעירי העיר למען אוכלוסיות ותחומים שונים: מוסיקה, הפגת בדידות בני הגיל השלישי, עידוד נשים להצטרפות להי-טק, אמנות, שיפוץ שכונות וכו'.

לפעילות נרתמו 400 סטודנטים הפועלים בעיר במסגרת מלגה של מפעל הפיס וגייסו רבים אחרים מבין תושבי המקום, עסקים מקומיים ונציגי הרשות המקומית. המיזמים היו חלק חשוב בחיזוק המעורבות של צעירי העיר עם המרקם החברתי קהילתי ובבניתה של מנהיגות מקומיתת לכל מיזם היה תוצר גמר שילווה את הקהילה שלקחה חלק וישמש גם את הממשיכים.

מרכז ״כיוונים״ בעיר, שהוקם בשנת 2013, מהווה כתובת עירונית-ציבורית, למיצוי הפוטנציאל הגלום בכל צעיר וצעירה באשדוד, להעלאת רמת שאיפותיהם למימוש עצמי ולהתארגנותם כקבוצות וכקהילה.

המרכז, בניהולה של אתי לוגסי, משמש כגוף המוביל בעיר את נושא הצעירים, מאפשר ומכוון את הצעירים לפעולות חברתיות בקהילה ומייעץ לקברניטי העיר בנושא הצעירים.שותפי המרכז: קרנות מהמגזר השלישי, משרדי ממשלה, גופים עסקיים והרשות המקומית.

ד"ר לסרי, יניב קקון, אתי לוגסי והצעירים

פעילות המרכז מתמקדת בשלושה תחומי ליבה: השכלה, תעסוקה ומעורבות חברתית, תוך טיפול באוכלוסיית כלל הצעירים בגילאי 18-35 שבחלקם חיילים משוחררים ועולים.

ראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי: ״מרכז הצעירים שלנו, ״כיוונים״, הוא הגוף המוביל בעיר את נושא צעירי אשדוד, וזכה היום בהישג ארצי אדיר כמרכז הצעירים הטוב בישראל. זהו הישג מדהים, שממצב את העיר אשדוד כעיר שדואגת ועוסקת בפיתוח והגשמת שאיפותיהם של צעיריה. אני מודה למנהל. המרכז, אתי לוגסי, ולמשנה לראש העיר, יניב קקון, על פעילותם הרבה למען צעירי העיר. בהזדמנות הזו אני מזמין את צעירי העיר בגילאי 18-35 להגיע, להעזר בשירותים הרבים וליהנות מהפעילויות החוויתיות שמציע המרכז הטוב בישראל״.

ד"ר לסרי וראש עיריית ירושלים משה לאון

"הזכייה המרגשת הבוקר היא תוצאה של עבודה משותפת בין צוות מנצח יחד עם צעירי וצעירות אשדוד", אמר המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים, יניב קקון, "זכינו במקום הראשון בארץ בזכות הצוות הנפלא של מרכז כיוונים; הייעוץ המתקדם, האולם לאמנים מקומיים, השלוחה ברובע ו', ההאב החדש ליזמים ותוכניות המנהיגות שמחברות בין צעירים וצעירות מכל רחבי העיר לעשייה משותפת.

"תודה לצוות השופטים ובראשו כלת פרס ישראל הגב' מרים פרץ על הבעת האמון, לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לאתי לוגסי מנהלת המרכז ולצעירי וצעירות אשדוד שפועלים עם הצוות בכדי ליצור מענה מלא לצרכים שעולים מהשטח. מרגש לאללה ויאללה ליעד הבא! ממשיכים לעשות יחד".

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, שהעניק את הפרס, אמר: " מפעל הפיס גאה להוביל יחד עם שותפינו בשלטון המקומי והאזורי את הפרס הכל כך ייחודי הזה שמעלה על נס את תרומתן של יחידות הצעירים ברשויות המקומיות ובכלל של המון צעירים בישראל שמחליטים לקחת יוזמה ולפעול למען החברה והקהילה. יחידות הצעירים ברשויות המקומיות הן המנוע האמתי לעשייה החברתית של צעירים במסגרת הקהילה ואנחנו רואים בהן שותפים אסטרטגיים להטמעת ערכי ההתנדבות והסולידריות החברתית בקרב החברה הישראלית כולה".

יו"ר ועדת הפרס וזוכת פרס ישראל, הגברת מרים פרץ בירכה את הזוכים ואמרה: "מטרת הפרס היא להמשיך ולעודד את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית בחברה הישראלית ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על הפעילות המיזמים הנפלאים שהובלתם. יו"ר מפעל הפיס מביא עימו רוח רעננה שתמציתה – להשקיע באלה שייבנו את העתיד ולא רק במבנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר