מיכאל טנסקי
מיכאל טנסקי

"אני אחתוך לבת שלך את הפנים": כך סחט ופצע ראש המאפיה הרוסית את הסוכן המשטרתי

מיכאל טנסקי, ראש המאפיה הרוסית המתגורר באשדוד, מואשם כי יחד עם המאבטחים שלו הוא סחט והיכה אדם שהיה חייב לו כסף. האדם הזה הפך להיות סוכן משטרתי וסיפר במשטרה כיצד שברו את עצמותיו בדירה באשדוד, וכיצד חטפו את חברתו ואיימו עליה כדי שהוא ישלם. כתב האישום הזה מספק הצצה לאכזריות של אחד האנשים המסוכנים בישראל

פורסם בתאריך: 17.10.21 14:30

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ראש המאפיה הרוסית, מיכאל טנסקי, בן 38 מאשדוד וכנגד שני מאבטחיו דמיטרי צ'רבינסקי (27) וולדיסלב קוזצ'וק (23). כתב האישום מייחס להם שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה לשם סחיטה ועוד.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס לביא, במהלך החודשים יולי עד ספטמבר 2021 את הסוכן סמוי שכונה "ניקיטה" לשם איסוף ראיות נגד חשודים שונים במספר תחומי פשיעה, ובעיקר נגד טנסקי.

הסכין של טנסקי והסוכן הערום

בטרם גויס הסוכן, והחל משנת 2018 הוא עסק בסחר בסמים מסוכנים מסוג קנאביס ובשלב מסוים נקלע בשל כך לחובות כבדים בסך של 400 אלף ש"ח. במועד כלשהו במהלך שנת 2020, פנה ולדימיר דברקין (וובה), שעסק בהלוואות בשוק האפור, אל הסוכן שהוא וטנסקי ידאגו לכסות את חובותיו, הם יהפכו להיות בעלי החוב שלו והוא ישלם להם ריבית חודשית עד להחזרת הקרן.

ניקיטה הסכים והחל לשלם לטנסקי באמצעות עובדיו את תשלומי הריבית. בשלב מסוים התבקש הסוכן ניקיטה לשלם מדי חודש גם ריבית וגם חלק מהקרן ובהמשך התבקש גם לשלם סך נוסף 15 אלף ש"ח כל חודש, על חלקם כשותפים בקו למכירת הסמים. הסוכן לא הצליח לעמוד בהחזרים החודשיים והקרן לא פחתה.

חלק מהכסף שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

כסף מזומן. צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, הסוכן על ידי וובה, מספר פעמים לבצע עבורו ועבור טנסקי משימות שונות, אך למרות בקשותיו של וובה התחמק הסוכן פעם אחר פעם ולא מילא את המשימות שהתבקש על ידי וובה.

יום אחד, בתחילת שנת 2021, התקשר וובה אל הסוכן מחו"ל ואמר לו שטנסקי רוצה לדברי איתו על הפיגור בהחזרים לכן שיגיע אל משרדו של טנסקי ברחוב האורגים באשדוד. הסוכן הגיע לפגישה, ומלבד טנסקי נכחו שם גם מאבטחיו צ'רבינסקי וקוזצ'וק. טנסקי ניגש אל הסוכן, לקח מידיו את שני הטלפונים הניידים שהחזיק והניח אותם בחדר אחר במשרד, הושיב אותו על כיסא במשרד, חנק אותו בגרונו, כעס עליו מכיוון שלא מילא את משימותיו של וובה והורה לו להביא לו עוד באותו היום את כל הכסף שהוא חייב לו, תוך שהוא מאיים עליו שאם לא יעשה כן – "הוא מת".

כעבור זמן קצר, שחרר טנסקי את הסוכן מחניקתו, הוביל אותו לחדר השירותים שבמשרד והורה לו לפשוט את בגדיו. הסוכן המפוחד עשה כן וטנסקי שלף סכין מתקפלת, עמד מולו כשהסכין בידו ואמר לו שיחשוב טוב מהיכן הוא משיג את הכסף ולא – "הוא לא יחזור". הסוכן המפוחד התחנן על חייו אך תחנוניו לא הועילו. טנסקי לקח את בגדי הסוכן, יצא מחדר השירותים ונעל את הדלת מבחוץ כך שהסוכן נותר נעול בחדר השירותים כעשרים דקות כשהוא ערום.

רק כעבור כעשרים דקות, פתח טנסקי את דלת השירותים, מסר לסוכן את בגדיו והורה לו להתלבש.

בהמשך, התקשר טנסקי לעובד נוסף שלו וזימן אותו למשרד והורה לסוכן לשבת עם העובד ולהגיע להסדר תשלומים חדש. העובד אמר לסוכן שבגלל שפיגר בתשלום עליו לשלם 10 אלף ש"ח נוספים. הסוכן הסביר שאינו יכול לעמוד בתשלום אך העובד אמר לו שזה לא מעניין אותו, ואז טנסקי נכנס שוב למשרד וצרח על הסוכן באומרו שזה מה שנסגר ושיצא מהמשרד.

הסוכן המפוחד נאלץ לשלם את התשלומים החודשיים ואת הסכום הנוסף שנדרש לשלם.

שוברים את העצמות של הסוכן

זה לא נגמר בכך ובסוף חודש פברואר התקשר טנסקי לסוכן וביקש לפגוש אותו באותו היום בשעות הלילה בדירה ברחוב תל חי 21 באשדוד. מעט לפני חצות לילה באותו היום הגיע הסוכן לפגישה ברכב מסוג לקסוס, יחד עם י.מ. חברתו. היא נותרה ברכב והסוכן עלה לדירה על מנת לפגוש את טנסקי כשברשותו טלפון סלולרי אחד. את הטלפון השני הותר ברכב עם חברתו.

מיכאל טנסקי, היום בבית המשפט

מיכאל טנסקי בבית המשפט

הוא נכנס לדירה בה המתינו טנסקי ושני מאבטחיו. טנסיק לקח ממנו את הטלפון הסלולרי שלו והורה לו להיכנס לחדר השני.

בחדר השני, תפס אותו צ'רבינסקי מאחור בידיו ומנע ממנו את היכולת להתנגד, ובמקביל קוזצ'וק הכה אותו במכות אגרוף בפניו כשטנסקי עומד ומסתכל.

בהמשך, הטיחו השניים את הסוכן אל הרצפה והוא איבד את הכרתו לזמן קצר. השניים גם היכו אותו עם מקל בכל חלקי גופו ואחר כך שוב היכו אותו באגרופים בפניו.

טנסקי קרא לסוכן "בוגד" ואמר לו הוא יעשה את מה שהוא אומר ולא – הוא יפגע במשפחה שלו ובכל מה שיקר לו. הסוכן הפצוע התחנן בפני המאבטחים שיעזבו אותו ואמר לטנסקי שהבין את בקשתו, אך טנסקי אמר למאבטחים להמשיך והם הרימו את הסוכן מהרצפה והמשיכו להכותו אותו פעם אחר פעם באגרופים בפניו.

טנסקי צעק לעבר המאבטחים שלא יכו את הסוכן בפניו ושלא ישאירו סימנים והם המשיכו להכות אותו בגופו וכעבור דקות ספורות הפסיקו.

בשלב זה, טנסקי הוציא מהחדר את הסוכן שהיה חבול, פצוע ומדמם, ואמר לו שהוא יכול ללכת למשטרה ולהתלונן על מעשיהם אך איים עליו שאם יעשה כן – הוא יגיע לאמא שלו. טנסקי אמר לסוכן שהוא לא רוצה איתו שום דבר ושיחזיר את הכסף.

טנסקי שטף את פניו המדממות של הסוכן ואמר לו שהוא צריך ללכת לקבל טיפול בבית החולים והורה למאבטחים ללוות את הסוכן אל מחוץ לדירה והותיר בידיו את הטלפון של הסוכן.

המאבטחים ליוו את הסוכן אל מחוץ לדירה. י.מ. שהמתינה בחוץ ראתה את הסוכן כשהוא פצוע מדמם וסובל מכאבים ופינתה אותו לבית החולים "אסותא" באשדוד, שם אובחן כי הוא סובל משברים בעצמות האף, שברים ביד שמאל, שבר בשיניו הקדמיות וחתך בגבה. הסוכן אושפז, נותח בידו לקיבוע השברים ושוחרר כעבור יומיים.

חדר מיון אסותא. צילום" אורי קריספין

חדר מיון אסותא. צילום: אורי קריספין

בית החולים דיווח למשטרה על הגעתו של הסוכן לבית החולים. שוטר שהגיע לבית החולים, תשאל את הסוכן ואת י.מ. חברתו, אך בשל פחדם מטנסקי הם לא סיפרו למשטרה את האמת על מה שאירע.

לאחר שהסוכן שוחרר מבית החולים, התקשר אליו וובה מחו"ל, אמר לו כי הוא מאחר בתשלום שהוא היה אמור לשלם והורה לו לשלם את התשלום כעבור מספר ימים. כשהגיע יום התשלום, משלא היה בידי הסוכן את הסכום לתשלום, התקשר אליו וובה ואמר לו שאם לא ישלם, יבואו להוציא אותו מהבית. הסוכן המפוחד נמלט מביתו ועבר להתגורר עם חברתו במלון "west" באשדוד למספר ימים. במהלך שהותו במלון, הצליח הסוכן לגייס סכום מסוים במזומן ומסר אותו לטנסקי.

"אני אחתוך לבת שלך את הפנים"

לאחר מכן המשיך הסוכן לשלם את התשלומים שטנסקי חייב אותו לשלם, אך בחודש אפריל הוא נקלע שוב לקשיים ולא עמד בתשלומים החודשיים. עקב כך, התקשר אליו וובה מחו"ל והורה לו להיפגש עם טנסקי כדי "לסגור את העניינים". הסוכן שחשש לחייו סירב אך וובה הרגיעו ואמר לו שלא יאונה לו כל רע.

בלית ברירה הסוכן הסכים ונפגש עם טנסקי בדירה ברובע י"א באשדוד, שם סוכם ביניהם שהסוכן ישלם 30 אלף ש"ח בכל חודש.

אלא שגם הפעם הסוכן לא עמד בתשלומים החודשיים ולעיתים איחר בתשלום ובכל פעם שעשה כן, טנסקי היה מאיים עליו שירצח אותו ואת משפחתו וייקח לו את כל מה שחשוב לו בחיים.

טנסקי דרש את הכסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בסוף חודש מאי 2021 הפסיק הסוכן לשלם לטנסקי עבור החוב וטנסקי החל להפעיל לחץ על חברתו. הוא נפגש איתה ואמר להן שהחבר שלה "משחק איתו משחקים" ושאל אותה מתי הסוכן מתכוון להחזיר לו את הכסף שהוא חייב לו. היא השיבה שאינה יודעת דבר ואמרה לו לדבר עם החבר שלה.

בשל הפיגורים, שוב התקשר וובה מחו"ל לסוכן ואמר לו שאין להם זמן יותר והם רוצים שירשום הערת אזהרה על בית אמו, עד אשר החוב יוחזר. בהמשך לכך, בתחילת חודש יולי 2021, שלח וובה הודעה לסוכן באפליקציית הווטסאפ בה הודיע לו שהוא קבע לו ולאמו פגישה ביום 6.6.2021 במשרדי עורך דין באשדוד לשם טיפול ברישום הערת האזהרה. אלא שהסוכן לא הגיע לפגישה.

בסוף חודש יוני התקשר טנסקי לסוכן ובשיחה אמר לו שהוא "נעלם" לו ולוובה, שהוא כבר לא רוצה ממנו כסף ושאם מישהו מהמשפחה שלו רוצה לדבר על החזרת הכסף, אז שהמשפחה ידברו איתו ולא הסוכן. הסוכן ביקש להגיע עם טנסקי להסדר החוב, אך זה אמר לו שהוא לא מעוניין לשמוע אותו ושהוא רוצה שאחותו של הסוכן או אמו יתקשרו אליו עוד באותו היום ויסדירו את החוב או שילכו לעורך דין או יחתמו על שטר חוב.

"אתה יודע שאנחנו יודעים הכל על אחותך? להגיד לך איפה היא גרה? איפה היא נושמת? לספר לך", אמר לו טנסקי בשיחה, "תסתכל לי בעיניים, תדמיין את העיניים שלי ותשמע נגמר הסיפור שלך".

באותו היום בערב פגשה י.מ. חברתו של הסוכן את סמיון בלבוב, ליד המשכן לאמנויות הבמה ונסעה איתו ברחבי אשדוד. בשלב כלשהו היא אמקה לו שהיא צריכה סיגריות, אז הוא עצר את הרכב סמוך לקיוסק ברחוב מרטין בובר באשדוד, ירד מהרכב והלך לכיוון הקיוסק. חברתו של הסוכן נותרה ברכב לבדה, כשהיא יושבת בכיסא הסמוך לכיסא הנהג.

בשלב הזה הגיעו טנסקי ומאבטחיו לרכב בו ישבה החברה, נכנסו פנימה והחלו בנסיעה. הם שאלו אותה היכן החבר שלי והיא ענתה שאינה יודעת אז טנסקי אמר לה שהם באו כדי "לחפור לך קבר". היא אמרה להם שהיא לא יודעת מה הם רוצים ממנה ולמה הם מנסים להפחיד אותה. טנסקי אמר לה שהוא חשב טוב טוב לפני שחטף אותה ואף אמר לה שאם תפגוש שוב את החבר שלה – הוא יחתוך לבת שלה את הפנים. החברה המפוחדת החלה לבכות והם הסיעו אותה לדיונות בפארק לכיש באשדוד וטנסקי אמר לה שהם יישארו במקום עד שימצאו את הסוכן.

טנסקי לקח לבחורה את הטלפון והתקשר ממנו לסוכן. הסוכן ענה וכששמע את הקול של טנסקי הוא ניתק, אך כעבור דקה התקשר שוב ושחח איתו. טנסקי שאל אותו מדוע הוא בורח ממנו ואמר לו שבפעם הבאה "זה יהיה משהו אחר". הסוכן אמר לו שהוא אינו בורח ושהוא יביא לו את הכסף, שהוא לא מבין מדוע הבחורה קשורה לכל העניין ושהוא רק צריך זמן על מנת לגייס את הכסף.

טנסקי אמר לסוכן שהוא ערך עבורו 80 פגישות עם כל הערבים בעולם וסגר לו את כל החובות שלו בסך 400 אלף ש"ח. הסוכן ביקש זמן כדי להשיב את החוב וביקש ממנו לעזוב את חברתו כי היא "לא קשורה לכלום".

מיכאל טנסקי

מיכאל טנסקי

הסוכן התחנן בפני טנסקי שיגיד לו מה לעשות והוא דרש ממנו שישלם לו 450 אלף ש"ח "היום, עכשיו". הסוכן הציע את אחותו כערבה וטנסקי אומר לסוכן שיחייג אליה ויעיר אותה כבר עכשיו. הסוכן שוב ביקש חודש כדי לארגן את העניין עם אחותו וטנסקי אמר לו מדוע לא עשה זאת עד עכשיו. הסוכן השיב שאחותו סירבה בעבר אבל עכשיו הוא יסביר לה שהוא "על הקצה" ועוד רגע יהרגו אותו.

טנסקי אמר לסוכן שהוא לא "מניאק" כמוהו, והוא מתכוון לשחרר כבר עכשיו את חברתו ושלא ידאג לה, אבל בפעם הבאה זה יהיה אחרת. הסוכן הבטיח לטנסקי שיעשה שיחת ועידה בין אחותו לבין וובה ויעדכן אותו אחרי השיחה. טנסקי גם הציע שהסוכן יביא אדם שיכנס בנעליו וישלם את החוב ואמר לו שגם אם הוא ימות הוא לא יפטר מהם ושהוא יגיע למשפחה שלו ולא יוותר לו על הכסף. עוד אמר לו שעד שימצא אדם כזה החוב יהיה 2 מיליון ש"ח.

טנסקי גם אמר לסוכן שלא יהיה בקשר עם חברתו, שלא יתקרב לאשדוד ושלא יגרום לו לעשות שטויות וסיפר לו שלפני מספר ימים תוכננה עבורו "כיפה אדומה" וביקש ממנו שיביא לו עשר אלף ש"ח בשבוע.

לאחר אירוע החטיפה ובשל פחדה מטנסקי וחבריו, שלחה החברה הודעה קולית לסוכן בה אמרה לו שלא יתקשר אליה ולא יכתוב לה כי היא לא רוצה בעיות לא לה ולא לילדה שלה.

התיק נחקר ע"י ימ"ר לכיש, בליווי פרקליטות מחוז דרום. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר