עבודות להקמת קו הולכה תת קרקעי ברובע ג'

עיריית אשדוד השקיעה 1.1 מיליון ש"ח כדי למנוע הצפות גשמים ברובע ג'

למרות שהקיץ עדיין כאן, בעיריית אשדוד כבר נערכו מבעוד מועד לגשמים שעתידים לרדת על העיר והשקיעו לא מעט כסף בניסיון למנוע הצפות

פורסם בתאריך: 4.10.21 22:53

     

המראות של הרחובות מוצפי המים, גגות של רכבים מציצים מתוך שלוליות ענק הפכו בשנים האחרונות לתופעות קבועות. אלא שבעיריית אשדוד החליטו להיאבק בכך ולמנוע זאת.

אחד האזורים המוצפים הוא רובע ג' בעיקר באזור שדרות הפלמ"ח/עוזיהו, זאת מאחר ושלושה רחובות מרכזיים – חטיבת הנגב, חטיבת יפתח והאדמו"ר מבעלזא היו ללא תשתית ניקוז וכלל המשקעים שירדו זרמו לרחוב עוזיהו. בנוסף, תוואי השטח נמצא בשיפוע חד, ללא תשתית ניקוז ובתאם לתוואי השטח, זרמו מי הגשמים והתנקזו לשדרות עוזיהו ובכך יצרו עומס על מערכת הקליטה שלעיתים הגיעה למצב של חוסר ספיקה והצפה.

לאור זאת החלה הקמת פרוייקט הנדסי תת קרקעי של בניית תשתית הולכה שתוריד את העומס הקיים של מי הגשמים באזור ותווסת אותו לכיוונים אחרים, זאת בעלות של 1.1 מיליון ש"ח.

עבודות להקמת קו הולכה תת קרקעי ברובע ג'

במהלך עונת החורף האחרונה, הכינו במנהל תפעול, מינהלת רובע ג' ואגף ניקוז ונחל את התוכניות לבניית קו ההולכה החדש. מיד בסיום החורף הוציאו את התוכנית לפועל.

"השנה ההיערכות הייתה גדולה יותר והחלה כבר באביב, במטרה לבצע מספר פרויקטים גדולים בתחום ההולכה התת קרקעית", מסר ראש מינהל תפעול, שלמה רוטנברג, "ההיערכות היום היא שונה, מזג האוויר הקיצון שפוקד את העולם יכול להגיע גם לאזורנו ולכן עלינו להיערך לקראת משקעים גדולים ורוחות חזקות ולכן נושא חיזוק ושדרוג התשתיות קיבל השנה עדיפות עליונה".

בעירייה אומרים כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב מאוד, מיקום העובדות היה בתוך שכונת מגורים עם כלי הנדסה כבדים, במטרה לבנות תשתית הולכה תת-קרקעית חדשה שכלל חפירה בגובה, בניית ציר חדש מתחת לפני הקרקע, הנחת צינורות הולכה מבטון והוספת 8 קולטנים לאורך הרחוב.

"היה עלינו לבנות ציר הובלה שזרימתו תהיה ממערב למזרח וליצור מעין סיבוב פרסה תת קרקעי, במטרה שהמים יזרמו לכיוון מאגר ספיגה מזרחי שנמצא בציר שד' משה סנה מול בית העלמין", מסביר מנהל אגף תשתיות ניקוז ונחל, מירון יעקובוב, "עבודה מורכבת שכוללת חפירות לתוך מעמקי האדמה ובניית מפלסי גובה שונים בכדי להגיע לתוצאה".

עבודות להקמת קו הולכה תת קרקעי ברובע ג'

עוד הוסיפו בעירייה כי "שדרות עוזיהו היה ציר קליטה מרכזי של מספר רב של רחובות וכעת הורדנו את העומס ויצרנו תשתית קליטה נוספת ומרכזית, העומס באופן וודאי ירד על שדרות עוזיהו ועדיין אנו נערכים כמו בכל שנה. מזג האוויר משתנה ומשנה לשנה אנו עדים לירידת כמויות משקעים גדולות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר