השלט שהושחת הלילה

"לא שמעתי ממך מילה": שלט חוצות שהושחת באשדוד הוביל לחילופי האשמות בין חברות המועצה

הלילה הושחת שלט חוצות שעליו הופיעה אישה בפרסומת לבנק. סגנית רה"ע לשעבר, שרון מרק האשימה את העירייה באוזלת יד: "אשדוד לא רוצה נשים" וטענה כי כלפיה התנהגו בשובניסטיות. חברת המועצה אורית אלמוזלינו רייז הגיבה לה כי הדבר התרחש אף בתקופתה וכי היא עצמה אינה משתתפת בישיבות בעניין

פורסם בתאריך: 4.10.21 12:29

     

בשדרות בני ברית פינת יצחק הנשיא, הוצב לפני זמן מה שלט פרסומת של בנק דיסקונט ובו תמונה של אחת מלקוחות הבנק.

הלילה, כמו שקורה לא מעט פעמים בעיר, הושחת השלט בשל דמותה של האישה – צבע לבן הושלך על השלט.

"אם את תושבת אשדוד, אז עיריית אשדוד מאוד מעוניינת שתדעי – באשדוד לא רוצים נשים ברחוב יותר", כתב פעיל הציבור, רוני סאיג, "שלוש שנים להדרת הנשים הבלתי פוסקת בעיר, כ-80 שלטים נהרסו, הושחתו ועיריית אשדוד מתמידה בהתעלמותה מהסוגיה אשר הפכה למגפה בעיר".

סאיג ציין גם כי במקום ישנן מצלמות של המוקד הרואה העירוני וכתב כי עיריית אשדוד מתעלמת מהעניין והוסיף כי הוא עצמו יגיש היום תלונה למשטרה בעניין.

מי שהחריפה את תגובתה בעניין והאשימה את העירייה במצב היא סגנית ראש העירייה לשעבר, שרון מרק שכתבה: "אשדוד לא רוצה נשים. לא יותר ולא פחות.
לא במרחב הציבורי, לא במרחב הפוליטי, לא במרחב היזמי, לא בחמש יחידות במתמטיקה, לא בהייטק, לא בשולחן קבלת ההחלטות, ואם אפשר-פשוט תהיי יפה ותשתקי. השלט המרוסס שבתמונה (הלילה בשדרה מרכזית בעיר) מתווסף לעשרות כאלו בשנתיים האחרונות בעיר שמבקשים למחוק כעת את הנשים גם מהתודעה הציבורית. כן, בכל רחבי העיר ולא רק בשכונות כאלו ואחרות".

שרון מרק. צילום: פבל

שרון מרק. צילום: פבל

עוד כתבה מרק: "בואו נודה בזה-הנושא לא בראש סדר העדיפות העירוני, אחרת העניין היה ממוגר עוד בחיתוליו. כי אשדוד לא רוצה נשים. עוד פוסט גינוי של ראש העיר נבחרי הציבור או מובילות השוויון המגדרי בעיר לא באמת שינו מציאות. זה מתחיל בתקציב השנתי העלוב שמוקצה לקידום השוויון המגדרי בעיר (200 אש"ח), ממשיך באפס התקציב ועניין שמוקצה לתוכניות חינוך בתחום ולזלזול גס בנושא שוויון מגדרי של קובעי מדיניות החינוך מהגיל הרך ועד בכלל ומסתיים באין-אכיפה של המשטרה והפיקוח שבידם צילומי רחובות ושלטים 24/7 (היי עיר חכמה!)".

מרק אף ציינה כי היחס המזלזל כלפי נשים קיים בעירייה כי היא עצמה חוותה אותה, "הייתי שם במרחב האינסופי הזה של אותו זלזול. 'הבלונדינית' כינה אותי פקיד בכיר בפני הצוות שלא בפניי. ומי ששם יודעת מכירה ומרגישה את היחס שהיא חווה שם בפגישות ובמסדרונות. ראיתי את הדמעות שלהן, את האלימות המילולית, את ההנמכה. אבל הן שותקות. כולם יודעים ושותקים. ככה זה מתחיל. מלמעלה. ומחלחל ללב של ילדות קטנות שפוגשות פנים נשיות מכוסות בצבע שמוחק אותן טוב טוב".

השלט שהושחת. צילום: ג'ניה גורביץ'

השלט שהושחת באשדוד. צילום: ג'ניה גורביץ'

חברת המועצה אורית אלמוזלינו רייז הגיבה לפוסט שלה וכתבה כי זה "פוסט פופוליסטי ומנותק מהמציאות".

"שרון מארק – נושא השחתת השילוט כמו שכתבת היה עוד בעת שכיהנת כסגנית ראש עיר", כתבה אלמוזלינו רייז, "לצערי לא שמעתי ממך מילה, גם לא ראיתי אותך בכנסת שנערך דיון בנושא או בוועדה למניעת אלימות בעיריית אשדוד בראשותי שהתכנסה בדיוק בנושא זה. אם היית טורחת לברר את העובדות (שאני בטוחה שאת יודעת היטב) היית יודעת שעיריית אשדוד פועלת בנושא ואני כיו"ר הועדה למניעת אלימות הוצאתי פרוטוקול מסודר לטיפול ומיגור בתופעה".

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. צילום: פבל

עו"ד אורית אלמוזלינו רייז. צילום: פבל

אלמוזלינו רייז הוסיפה בעניין הטיפול בתופעה וכתבה: "הנושא בטיפול המשטרה שצריכה להגיש כתב אישום נגד המשחית הסדרתי וגם אני וגם ראש העיר פנינו בנושא למשטרת אשדוד. לי עדיין אין שליטה על המשטרה. גם הזכיין שפועל בנושא חייב לפי המכרז בו זכה להחליף את השילוט ואף לאחר השחתה מוגשת תלונה במשטרה (מצרפת בתגובות את כל הפעולות בנושא). גם המצלמות עובדות היטב אבל מה לעשות שהמשחיתים רעולי פנים ואנו מוסיפים מצלמות נוספות. נכון- הטיפול לא 100 אחוז אבל להגיד שאשדוד לא רוצה נשים זה ההיפך מהמציאות".

שלטי חוצות שהושחתו. צילום: הפורום החילוני

שלטי חוצות שהושחתו. צילום: הפורום החילוני

אלמוזלינו רייז ציינה כי הצעה שלה לסדר להתקנת שילוט רב מגדרי תועלה במועצת העיר וכי הנושיא של קידום נשים ומניעת אלימות כלפי נשים מטופל על ידי העירייה ועל ידי הרשות העירונית. "את גם יודעת התקציב אינו מסתכם במשרד לקידום מעמד האישה אלא נמצא גם במשרד לשירותים חברתיים ובמהו"ת, בספורט, בחברה עירונית לתרבות פנאי אשדוד, בחינוך וכיוצ"ב. מצאתי פרטנרים נהדרים! כמו בכל דבר בחיים – גם כאן אין שלמות אבל להגיד שאשדוד לא רוצה נשים, וואוו. רחוק מהמציאות".

גם מ"מ ראש העירייה, גבי כנפו תמך בדבריה של אלמוזלינו רייז והגיב לה: "אורית, את בוחרת להיות בצד שעושה ומקדם ויש כאלה שעושים פוליטיקה זולה! הטעיה של ציבור ואפילו חמור מזה. המשיכי לפעול לטובת נשים ותושבי העיר מתוקף תפקידך כנבחרת ציבור מהטובות של אשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר