הרכב של נינה וילי חוצה את הצומת באור ירוק. צילום: מוקד רואה עיריית אשדוד
הרכב של נינה וילי חוצה את הצומת באור ירוק. צילום: מוקד רואה עיריית אשדוד

שוטר מאשדוד פיברק דוחות תנועה וזה העונש שקיבל – צפו בתיעוד המקומם

רס"מ אילן מלכה, שוטר סיור מתחנת אשדוד הורשע בכך שפיברק דוחות תנועה אותם רשם לנהגים באשדוד. עוד התברר כי בעבר הוא כבר הורשע בכך שזייף חתימות של נהגים על דוחות. העונש: הורדה בדרגה ונזיפה חמורה

פורסם בתאריך: 3.10.21 16:32

     

הסיפור הזה מתחיל בתושבת אשדוד בשם נינה וילי שהחליטה לא לוותר. וילי נסעה יום אחד ברכבה, בשנת 2018 וחצתה את צומת יצחק הנשיא ואבן עזרא בעיר. אלא שלהפתעתה עצרה אותה ניידת משטרה והשוטר רס"מ אילן מלכה כתב לה רשם לה דוח על חציית צומת ברמזור אדום – הקנס 1,500 ש"ח.

וילי שהייתה בטוחה בצדקת דרכה פנתה אז לעו"ד חנוך דרך ארליך שפנה וקיבל מהעירייה את מצלמות הרחוב באותו הצומת. בסרטון נראה הרכב חוצה את הצומת באור ירוק ורק לאחר כ-18 שניות מגיעה ניידת משטרה והשוטר שבה, רס"מ אילן מלכה, שרשם את הדוח.

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

בעקבות הסרטון שפורסם אז בחדשות 10, אותרו על ידי קצין התנועה של מרחב לכיש כלל הדוחות בגין אי ציות לאור אדום ברמזור שנרשמו על ידי מלכה בשנת 2018. בסך הכל נמצאו 9 דוחות, בשניים מהם, הנהגים הורשעו, אחד במסגרת הסדר טיעון בבית המשפט ואחת שילמה את הקנס.

אבל מה שמדהים הוא שכל 7 הדוחות האחרים שנבדקו, נמצאו לא מוצדקים ובוטלו.

בינתיים, וילי הגישה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים ומלכה נחקר שם. לאחר החקירה הוגש נגדו כתב אישום לבית הדין המשמעתי של המשטרה על 5 מקרים שבהם פיברק דוחות תנועה. בהמשך, תוקן כתב האישום והוא הואשם בשני מקרים בלבד.

על פי כתב האישום, במקרה של נינה וילי, לא רק שהוא פיברק דוח, הוא גם הדיח שוטר שח"מ שהיה איתו בניידת לרשום במזכר המשטרתי עובדות שקריות בנוגע לרישום הדוח.

צפו בתיעוד המקומם:

כך גם במקרה שני, רשם מלכה דוח תנועה על רמזור אדום כנגד הנהג י"א שנסע ברחבו אבן עזרא ופנה לרחוב יהודה הלוי. אלא שלמרות שמלכה לא ראה את הרכב מבצע עבירת תנועה, הוא ציין בדוח כי י"א נכנס לצומת ברמזור אדום וכמעט גרם לתאונת דרכים. למרות שמלכה התעקש בהתחלה כי רשם את הדוחות כדין, בדיקה שנעשתה בצומת בו נרשם הדוח הזה העלה כי לא ניתן היה לראות את הרמזור האדום.

לגבי הדוח שרשם לנינה וילי הסביר מלכה כי הטעות נבעה מ"מצמוץ העין". לטענתו מצמץ בעיניו למשך שבריר שניה ובזמן הזה נינה וילי חצתה את קו העצירה וגם הרמזור בכיוון נסיעתה התחלף לירוק: "לסגור ולפתוח את העין זה שבריר שניה, לא ראיתי, פספסתי את הרמזור האדום".

השופטים בבית הדין המשמעתי הרשיעו את מלכה בשתי עבירות של דיווח כוזב. בהחלטתם כתבו כי "אין חולק כי מעשיו של הנאשם עלולים היו להביא, בקלות רבה, להרשעת חפים מפשע ואלמלא נמצא הסרטון ממנו הוכח מעל לכל ספק כי נינה וילי לא עברה את העבירה שייחס לה הנאשם, לא הייתה לה שום דרך להוכיח את חפותה".

עוד התברר במהלך המשפט כי זו אינה הפעם הראשונה שמלכה מסתבך בפברוק דוחות. כבר לפני מספר שנים האו הורשע בכך שרשם דוחות אזהרה לשישה אזרחים, אך לא מסר להם את הדוחות ולאחר מכן מילא את הדוחות כשהוא חותם על הדוחות ומזייף את חתימות הנהגים. אז נגזרו עליו 9 חודשי הרודה בדרגה וכן נזיפה חמורה.

דוח. צילום: דוברות המשטרה

דוח. צילום: דוברות המשטרה

למרות שהתביעה דרשה להוריד את מלכה בדרגה למשך 18 חודשים וכן לרשום לו נזיפה חמורה, החליטו השופטים להוריד אותו בדרגה לצמיתות וכן לרשום לו נזיפה חמורה.

עוד קבעו השופטים כי בגין 2 הדוחות שרשם מלכה והנהגים כבר הורשעו יש לבטל בהם את ההרשעות ולהשיב את הקנסות לנהגים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר