אהרון אבוחצירא ז"ל

"סייע לשכבות החלשות": הלך לעולמו השר לשעבר, אהרון אבוחצירא מאשדוד

אבוחצירא שהתגורר באשדוד ייטמן מחר בעיר רמלה בה כיהן כראש עירייה. "אהרון היה אחד האנשים החכמים שהכרתי ואהבתי", ספד לו שר המשפטים

פורסם בתאריך: 21.9.21 20:07

     

חה"כ והשר לשעבר אהרון אבוחצירא הלך היום לעולמו בגיל 83 במרכז הרפואי איכילוב.

אבוחצירא, נשוי ואב לשישה, התגורר עם משפחתו באשדוד. במערכת הבחירות האחרונה הוא השתתף בכנס הבחירות של מפלגת "תקווה חדשה" באשדוד ואף נאם במהלכו.

אהרן אבוחצירא נושא דברים. צילום: דוברות מטה גדעון סער

אבוחצירא לא יקבר באשדוד אלא ברמלה שם כיהן כראש עירייה. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 11:30, והוא ייטמן בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן ברמלה לצד אביו רבי יצחק אבוחצירא, הבאבא חאקי.

אבוחצירא כיהן בעבר כראש עיריית רמלה וכחבר הכנסת מטעם מפלגות המפד"ל, תמ"י והליכוד וכן כשר הדתות בממשלת ישראל. כנגד אבוחצירא הוגשו שני כתבי אישום, בראשון זוכה ובשני הורשע בשני מקרי גניבה, מרמה והפרת אמונים.

אבוחצירא שהיה ידוע כפוליטקאי חברתי ידוע כמי שחוקק את זכויות הביטוח לאומי: קצבת זקנה, קצבת ילדים, ודמי אבטלה.

אבוחצירא עלה לישראל עם אביו ומשפחתו בשנת 1949 וגדל בעיר רמלה. הוא למד בישיבת בני עקיבא כפר הרואה, בסמינר למורים בירושלים ובאוניברסיטת בר-אילן. הוא שימש במקצועו כמורה בבית ספר תיכון ואחר יצטרף לפוליטיקה.

שר המשפטים גדעון סער, הביע צער על פטירתו וכתב: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבו חצירא, נבחר ציבור שהוביל עשייה וחקיקה חברתית למען השכבות החלשות והנזקקים בחברה. אהרון היה אחד האנשים החכמים שהכרתי ואהבתי. תמיד נהניתי לשמוע ממנו עצה טובה המבוססת על נסיונו ותבונתו. תנחומי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

חה"כ אוריאל בוסו אחיינו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר, בחברה הישראלית הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – סייע לשכבות החלשות ובין ההישגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם, חוקק את זכויות הביטוח לאומי, קצבת זקנה, קצבת ילדים ועוד, זה הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל, כך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר