סגירת הסטאר סנטר. צילום מתוך הפייסבוק
סגירת הסטאר סנטר. צילום מתוך הפייסבוק

מנכ"ל "טיב טעם" נגד סגירת הסטאר סנטר בראש השנה: "לא נשלים עם זה"

הסערה סביב סגירת מתחם הסטאר סנטר בראש השנה מסרבת לגווע, ואחרי הביקורת של הפוליטיקאים, גם מנכ"ל טיב טעם, חגי שלום, מגיב ואומר בשיחה עם "כאן דרום" כי בעלי המתחם צחי אבו לא יכול לבצע מהלכים שכאלה. "יש חוזים והסכמים ויש ענייני בטיחות, אם קורה משהו וצריך אמבולנס? הוא לא יכול להיכנס", אמר שלום. אבו מצידו הגיב בפייסבוק וכתב: "אמשיך לכבד כל הסכם עבר שנחתם"

פורסם בתאריך: 9.9.21 18:22

     

סגירת מתחם הסטאר סנטר לכניסת רכבים במהלך ראש השנה הסעירה את העיר אשדוד. במהלך הזה התבצע לראשונה מאז הקמת המתחם, והיא לא כוללת את סגירת החנויות שפעלו במקום, אלא רק את כניסת הרכבים לחניון.

ההחלטה על כך התקבלה על ידי הבעלים החדש של המתחם צחי אבו שנאבק בביקורת הציבורית על כך. והביקורת נשמעה היטב ברשתות החברתיות וגם על ידי נציגי הציבור במועצת העיר.

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

חברת המועצה, הלן גלבר כתבה כי מדובר בצעד "מכעיס ומקומם בהפרת הסטטוס קוו שהיה נהוג עד עכשיו, וצעד נוסף להשבתת העיר בסופי השבוע" והוסיפה כי מהלכים כאלה תורמים להגירה השלילית מהעיר. צחי אבו השיב ולה וכתב: "ראש השנה זה לא עוד שבת. את מכירה אותי ואת המשפחה שלי. יעלה על דעתך לחייב אותי לעבוד בימי ראש השנה וכיפור? איפה הגענו? אין משמעות ליהדות שלנו? צביעות במיטבה".

סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון התייחס לחשש כי מדובר במהלך שיביא בהמשך לסגירת החנויות במתחם וכתב כי הוא מתנגד נחרצות "לכל פגיעה בתרבות המסחר הקיימת במתחם, ובמדיניות החדשה בה נוקט בעלי המתחם החדש. כל חנות שהייתה פתוחה בשבת – תישאר פתוחה בשבת. כך היה וכך גם יהיה", והוסיף כי "מה שקרה בראש השנה הנוכחי הוא טעות ואנחנו נעשה הכול על מנת למנוע ממנה לחזור על עצמה, גם אם מדובר בשטח פרטי. הסטטוס קוו הוא צו ציבורי ועירוני, ופגיעה בו לא תתקבל".

כצנלסון. צילום: פבל

כצנלסון. צילום: פבל

גם סגן ראש העירייה, אלי נכט, תקף את ההחלטה וכתב כי היא "טעות חמורה שיש לה השלכות חמורות על מרקם החיים המשותף בין האוכלוסיות המגוונות בעיר. אני קורא להנהלת החברה לשקול פעם נוספת החלטה זו, ולא לפגוע בתושבי העיר שסך הכל רוצים לעשות קניות בחג. מי שלא מוכן לפתוח את שעריו בחג, שלא יתפלא שהצרכנים נוטשים אותו בין החגים".

טיב טעם בסטאר סנטר. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

טיב טעם בסטאר סנטר. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

אחד העסקים הבולטים במתחם בפעילותם בשבת, הוא מרכול "טיב טעם" שפתוח ופועל שבעה ימים בשבוע וגם בימי חג. גם בראש השנה היה המרכול פתוח, אלא שכאמור, מי שרצה לבצע בו קניות נאלץ לחנות בחוץ וללכת ברגל עד למקום וכמובן גם לחזור עם הקניות עד לרכבו. "אסור לו לעשות את זה, זאת מדינה דמוקרטית הוא לא יכול לכפות על אנשים איך לנהוג", אומר חגי שלום המנכ"ל והבעלים של רשת "טיב טעם" בשיחה עם "כאן דרום". "אחרי שיסתיים חוזה, הוא יכול להחליט לא להשכיר לאדם זה או אחר. כל עוד יש חוזה בתוקף אסור לו לעשות את זה בשום פנים. אבל אנחנו מעדיפים לא ללכת במישור המשפטי אלא לשכנע. אני מקווה מאוד שזה מה שיקרה".

ואם לא תצליחו לשכנע זה יעבור למישור המשפטי?
"אולי כן. אנחנו נבדוק את זה. בכל אופן, אין דבר כזה שבא בן אדם ובעלים של נכס ומחליט על ההוויה או על המצפון של המדינה. כל אחד שיש לו כסף יכול לקדש עיר או מתחם. אין דבר כזה. יש אמות מידה ויש הרגלים, יש חוזים ויש הסכמים, יש עניין של בטיחות, חלילה קורה משהו וצריך אמבולנס, הוא לא יכול להיכנס. הדברים האלה לא פשוטים. יש שמה בית מרקחת בתוך המתחם. בכל אופן, אנחנו עבדנו כרגיל והסתדרנו אבל אנחנו מקווים שזה לא ימשיך כך ושבעל הנכס יתעשת ויסיק מסקנות".

חגי שלום קובע מזוזה בסניף טיב טעם. צילום: אסף לב

חגי שלום קובע מזוזה בסניף טיב טעם. צילום: אסף לב

כשהוא רכש את המתחם הוא דיבר על סגירה של החנויות בשבתות.
"נכון, הוא דיבר ונפגשנו איתו והוא הבין שצריך לכבד את ההסכמים והוא התחייב לכבד אותם. לא יודע מה קרה פתאום שהפריעו לו ראש השנה ויום כיפור. היינו בקשר, דיברנו ואני מקווה שהעניין הזה ירד מהפרק. בכל אופן, אין לנו כוונה להשלים עם זה".

זה מהלך שנוגד את ההסכמים?
"בוודאי. אני נמצא שם 17-18 שנים ותמיד נהגתי כמו שאני נוהג כיום ויש לי חוזה קדימה עד 2029, ואי אפשר לשנות ולחייב מהלכים ערכיים ומצפוניים. זה לא עובד כך".

צחי אבו. צילום: פבל

צחי אבו. צילום: פבל

בתגובה לביקורת כתב צחי אבו בדף הפייסבוק שלו: "סערה בכוס תה! לפני כשבועיים קיבלתי החלטה לסגור את מתחם הסטאר סנטר בימי ראש השנה וכיפור. החלטה שבעיני היא דבר מובן מאליו שכן אין ימים קדושים מאלו לעם היהודי! אבל כמובן היו מי שבחרו לקחת את ההחלטה הזו למלחמת דת אבל לא זו דרכי. המתחם כפי שהחלטתי יישאר סגור בימי ראש השנה וכיפור. לגבי שבתות אמשיך לכבד כל הסכם עבר שנחתם כהרגלי לכבד הסכמים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר