תלמידים. צילום: אוהד צויגנברג
תלמידים. צילום: אוהד צויגנברג

רק 57% מהתלמידים בזרמים הממלכתיים: כל הנתונים על מערכת החינוך באשדוד

מחר יחזרו עשרות אלפי תלמידים לחבוש את ספסל הלימודים. כמה מהם משתייכים לזרמים הממלכתיים וכמה לחינוך העצמאי? כמה מוסדות חינוך יש בעיר? בכמה מתוקצבת מערכת החינוך העירונית? זה הזמן לקצת נתונים

פורסם בתאריך: 31.8.21 17:04

     

57,346 תלמידים צפויים לפקוד מחר את 622 מוסדות החינוך בעיר (חשוב לציין: כי חלק גדול מהם, בחינוך העצמאי כבר החל את הלימודים בראש חודש אלול). אלפי המורים והצוותים החינוכיים כבר מצפים לקליטת התלמידים בכל המוסדות.

אז דיברנו על החינוך העצמאי, אז שימו לב לנתון הבא: רק 34,168 תלמידים שהם כ-57% מכלל התלמידים, משתייכים לזרמים הממלכתיים, הרגיל והדתי. מה שאומר, שכל השאר, 24,488 תלמידים שהם כ-42% משתייכים לחינוך העצמאי, קרי החינוך החרדי.

תלמידי החינוך העצמאי. צילום: אמיל סלמן

תלמידי החינוך העצמאי. צילום: אמיל סלמן

החינוך המ"מ והממ"ד: 26,622 תלמידי א'-י"ב לומדים ב-52 מוסדות חינוך. 6,496 ילדי גנים לומדים ב-251 גנים. 525 תלמידי חינוך מיוחד לומדים ב-8 מוסדות חינוך.

החינוך העצמאי: בתי ספר א-י"ב 17,854 תלמידים לומדים ב-81 מוסדות חינוך. 5,064 ילדי גנים לומדים ב-223 גנים. 785 תלמידי החינוך המיוחד לומדים ב-7 מוסדות חינוך.

תקציב החינוך, הוא התקציב הגדול ביותר מתוך התקציב הכללי של העירייה והאו עומד על 651 מיליון ש"ח תקציב רגיל ועוד 349 מיליון ש"ח תקציב פיתוח. ובסך הכל: 1 מיליארד ש"ח לטובת מערכת החינוך.

אחוזי הזכאות העירוניים לבגרות, תמיד היו מקור להסברים על החלוקה בין החינוך העצמאי לזרמים הממלכתיים וגם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי דיבר על כך במסיבת עיתונאיים לקראת פתיחת שנת הלימודים והסביר כי ישנם מוסדות חרדיים שמגישים לבגרות משיקולי תקציב בלבד ולכן אחוזי הזכאות בעיר נפגעים.

לכן העירייה נוהגת להציג את הנתונים בניכוי מוסדות החינוך החרדיים ומשאירים רק את בתי הספר שבפיקוח העירייה והמצב שם אכן טוב מאוד – 93% זכאות.

אחוזי הזכאות בבתי הספר המפוקחים

אחוזי הזכאות בבתי הספר המפוקחים

כמו גם 84% זכאים לבגרות חברתית (עליה של 5% מתש"ף), אחוז נשירה הולך וקטן (1.07% בלבד). כמו כן נרשמה עלייה בזכאות לבגרות 5 יח"ל: מתמטיקה – 23% לעומת 16% בתשע"ה. אנגלית – 52% (44% תשע"ה) ופיזיקה – 23% (18% תשע"ה).

זכאות לבגרות 5 יחידות

זכאות לבגרות 5 יחידות

הקורונה והחינוך באשדוד

ד"ר לסרי ציין כי בשנה האחרונה, מגפת הקורונה הציבה אתגרים מורכבים למערכת וידענו להתמודד איתה בצורה ראויה. המענים שניתנו לאתגרי הקורונה התבטאו בתכנית לימודים מותאמת כגון: לימוד בקפסולות, למידה היברידית, שימוש בטכנולוגיית זום ולימוד מקוון. כמו כן, השנה נוצלה לצמצום פערים ולחיזוק ילדים חלשים, לעבודות שיפוצים ובינוי מחדש, לטיפוח סביבה חינוכית בעיצוב מתקדם ועוד.

מרכז טכנולוגי על אזורי

מרכז טכנולוגי על אזורי

ביום בנייה במקיף י"א

ביום בנייה במקיף י"א

בענייני הבינוי ושיפוץ פיזי, ציין ראש העיר כי השנה נתחיל בבנייה של מרכז טכנולוגי על אזורי, בניית בית ספר לחינוך מיוחד ובניית המרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים. כמו כן תושלם בנייתו של מקיף י"א ושל אשכול גנים חדש במע"ר. זאת בצד פעילות אינטנסיבית של שיפוץ ושיפור חזות מוסדות חינוך ועיצוב מחודש של הסביבה החינוכית בתוך כותלי בתי הספר.

ראש העיר דיבר על תכניות פדגוגיות, השקעה בפיתוח למידה, סגירת פערים, טיפוח הסביבה החינוכית, השקעות בתחומים ייחודיים לכל מוסדות החינוך בעיר ועל סקר רגשי שנעשה בקרב כ-8500 בני נוער בנושא הקורונה.

מנתוני הסקר עולה כי בני הנוער מעידים על שינת יתר ואכילת יתר, כמחציתם מודאגים משינוי לרעה במצב הלימודי, כמחציתם מודאגים ממתחים בתוך המשפחה ומהמצב הכלכלי. הם התייחסו גם ללמידה מרחוק ודיווחו על קשיים בלמידה ממושכת מול מסכים ועל עומס במטלות לימודיות.

סקר בקרב בני נוער בקורונה

סקר בקרב בני נוער בקורונה

הנושא שמצוי היו על סדר היום הוא כמובן, פתיחת או אי פתיחת שנת הלימודים לאור נתוני הקורונה. בנושא הזה, לד"ר לסרי יש דעה חד משמעית. "אין טעם לדחות את פתיחת השנה לעוד חודש ולנתק את התלמידים מהחברים, מבית הספר ומסביבת הלימודים" אמר לסרי.

81% מהכיתות במקיפים ילמדו מחר בכיתות

כידוע, רק שכבות שבהם יש מעל 70% התחסנות ילמדו בכיתות ולפי הנתונים כיום: 81% מהכיתות ילמדו כרגיל:

‏‎מקיף א׳ -81% מהכיתות , מקיף ג'- 79%, מקיף ד׳ 83%, מקיף ה׳ – 76%, מקיף ו׳ -93% , מקיף ז׳ – 89%, מקיף ח׳ – 85%, מקיף ט׳ – 96%, מקיף י׳ – 72% , מקיף יא׳ – 94%.

מבצע חיסונוער באשדוד. צילום: שמואל דוד

מבצע חיסונוער באשדוד. צילום: שמואל דוד

"אנחנו שואפים להעניק חווית למידה בבית הספר לכל ילדינו. גם לאלה שבכיתה שלהם אין 70% מחוסנים. לכן, אישרתי למנהלות ומנהלי מוסדות החינוך, לאפשר למידה תחת כיפת השמיים לתלמידים בגילאי 12 עד 18 שבכיתות שלהם לא הגיעו למכסת 70% המחוסנים הנדרשים לצורך קיום לימודים בכיתות", מסר ד"ר לסרי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר