מעצר חשוד. צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

תושב אשדוד, קרוב של משפחת פשע, נעצר לאחר שפינה פצוע קשה לבית החולים

אלי לביא, קרוב של משפחת הפשע לביא מרחובות, הגיע אמש לבית החולים קפלן עם אדם שידו נקטעה בפיצוץ. "כל חטאו זה שם משפחתו", אמר סנגורו ובית המשפט שחרר אותו ללא תנאי

פורסם בתאריך: 23.8.21 20:58

     

בלילה שבין שבת לראשון, לפנות בוקר, התרחש פיצוץ עז באחת השכונות בעיר רחובות, למקום הוזעקו כוחות הצלה וניידות משטרה והחל הטיפול בזירה הן מבחינת זיהוי פלילי וגם מבחינה מודיעינית.

כעבור זמן קצר, הגיע אל בית החולים קפלן אדם שנפצע בפיצוץ, הוא הגיע כשהוא פצוע קשה והרופאים נאלצו לקטוע את ידו. הדיווח על הפצוע שהגיע לבית החולים הועבר למשטרה והבלשים גילו כי הוא הגיע מלווה באדם נוסף, אלי לביא, תושב אשדוד בן 27, קרוב של משפחת הפשע לביא מרחובות.

הם הצליחו לתפוס את הרכב של לביא והוא עצמו הגיע באופן עצמאי לתחנה המשטרה. אלא שבתחנת המשטרה הוא לא שיתף פעולה עם החוקרים ושמר על זכות השתיקה.

היום הוא הובא לדיון בהארכת מעצר, כאשר הוא חשוד בעבירות של הנחת חומר נפץ, חבלה חמורה וקשירת קשר לביצוע פשע. המשטרה דרשה להאריך את מעצרו ב-4 ימים נוספים.

סנגורו של לביא תהה על המעצר: "האם נראה סביר שאדם קושר קשר, חובל באדם ומביא אותו לבית חולים ומלווה אותו למיון וכל זה אין לכם ראיה למעט העובדה שהביא אותו לבית החולים".

חדר מיון קפלן. צילום: ארז שרווינטר

חדר מיון קפלן. צילום: ארז שרווינטר

הוא גם הוסיף ואמר: "כל חטאו זה שם משפחתו של החשוד. לא סביר שאדם מביא מישהו לבית חולים, נשאר איתו במיון, רואה שהוא מקבל את הטיפול הרפואי ומלווה אותו פנימה ואחרי זה מסגיר את עצמו למשטרה, ולמעשה אין בתיק דבר… נבקש להורות על שחרור".

השופט טל ענר הסכים עם הסנגור וכתב בהחלטתו כי "מדובר באירוע מסוכן ביותר, בו נגרמו לנפגע העבירה פציעות קשות ביותר ובין השאר קטיעה של ידו. עם זאת, חומרת הפציעה שלעצמה לא יכולה לייצר יש מאין עילה למעצר בהעדר ביסוס ראייתי, והבסיס הראייתי כנגד החשוד כולל בשלב זה, אך ורק את העובדה שהביא את הפצוע לבית החולים. אמנם החשוד שמר על זכות השתיקה, אך עובדת שתיקתו עשויה לחזק ראיות אחרות וכאלה אינן בנמצא".

לאור זאת הורה השופט על שחרור המידי ללא תנאי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר