אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין
אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין

הנתונים נחשפים | מהפך בגל הרביעי: התחלואה הגבוהה ברובעים החילונים באשדוד

בניגוד לגלי הקורונה הקורונה הקודמים, דווקא הפעם הרובעים החרדים לא בולטים בתחלואה חריגה והרובעים האדומים בעיר הם הרובעים בהם מתגורר ציבור חילוני. הנתונים נחשפים: אלה הרובעים והרחובות האדומים

פורסם בתאריך: 6.8.21 17:50

     

אשדוד, עיר שבה ציבור חרדי רב, סבלה בגלים הקודמים מזינוק בתחלואה שבא לידי ביטוי דווקא ברובעים החרדיים. אלא שהפעם, כך נראה, מי שמובילים את התחלואה בעיר הם דווקא הרובעים החילוניים.

מנתונים שהגיעו לידי "כאן דרום" עולה כי הרובע הכי אדום בעיר הוא רובע הסיטי עם 79 חולי קורונה, רובע ט"ו עם 66, רובע י"א עם 64, רובע ה' עם 52 חולי קורונה – ארבעתם רובעים אדומים.

מפת הקורונה של אשדוד

גם ברשימת עשרת הרחובות אין כמעט נוכחות לרחובות מהרובעים החרדיים. במקום הראשון נמצא רחוב הציונות עם כמעט 40 חולי קורונה, אחריו רחוב העצמאות עם 26 חולי קורונה ובמקום השלישי רחוב ביאליק עם 19 חולים. רחוב מרובע חרדי יש רק במקום השביעי – רחוב עוזיהו שברובע ג'.

הרחובות עם מספר חולי הקורונה הגבוה בעיר

הרחובות עם מספר חולי הקורונה הגבוה בעיר

אשדוד נכון להיום היא עיר כתומה, ויש בה כיום 638 תושבים המוגדרים "חולים פעילים", כאשר 103 מהם נוספו רק ביממה האחרונה. רוב החולים, 624, מאושפזים בביתם, רק 12 בבתי חולים ו-2 במלוניות קורונה. בנוסף, ישנם 1,870 תושבים בבידוד.

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.2%, שיעור הגבוה מהממוצע הארצי שעומד על 3.8%.

אם נעשה סיכום ביניים: עד היום 26,812 תושבים באשדוד נדבקו בקורונה, מתוכם 25,982 החלימו, ו-189 נפטרו.

בתוך כך, היום הודיעו בבית החולים אסותא אשדוד כי בשל עומס מאושפזים ועל מנת שלא לפגוע באיכות הטיפול בחולים הקיימים ולפונים לקבלת טיפול – הם ביקשו למתן הפניית חולי קורונה לביה"ח בשעות הקרובות.

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אילן אסייג

"בית החולים הציבורי אסותא אשדוד חרט על דגלו את מתן השירות הטוב והאיכותי ביותר לכלל מטופליו. לצערנו, קליטת חולי קורונה נוספים בשעות הקרובות, מצריכה הסטה של מיטות וצוותים על חשבון ייתר החולים. אשר על כן, החלטנו לפעול למתן קליטת חולי קורונה חדשים על מנת שלא לפוגע באיכות הטיפול בייתר המטופלים", נמסר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר