הקדימו את כולם: שונטל, אושר והרך הנולד. צילום: עודד קרני

היולדת הראשונה שונטל סיגבקר: "מרגש, יש הרבה תשומת לב סביבי"

חמש נשים, אחת מהם מראשל"צ, כבר ילדו מהבוקר במחלקת היולדות שנפתחה היום בבית החולים באשדוד וכ-20 נמצאות לקראת לידה. מנהל המחלקה פנסקי מודה שלא ציפה לעומס שכזה

פורסם בתאריך: 16.10.17 17:57

     

"הרופא שלי קבע שאני צריכה לעבור ניתוח קיסרי, התייצבתי על הבוקר בבית החולים אסותא אשדוד. הפתעתי אותם והם עמדו בזה כמו שצריך. אני מרגישה טוב וזה הרבה הודות לצוות, מדהימים אחד אחד, הם התרגשו יותר ממני".

כך אמרה לפני זמן קצר היולדת הראשונה בבית החולים באשדוד, שונטל סיגבקר בת 25, תושבת העיר. היא ילדה את בנה הראשון בניתח קיסרי שנמשך פחות מרבע שעה. לה ולתינוק שלום. השם עוד לא נבחר, יש כמה אפשרויות לדברי ההורים.

שונטל, איך זה להיות היולדת הראשונה במחלקת היולדות שנפתחה רק הבוקר?

"זה מרגש, יש הרבה תשומת לב סביבי".

עשית היסטוריה.

"אתה חושב? (צוחקת). אגב, כשבאתי הבוקר היו שבע בנות לפניי אבל בסופו של דבר הקדמתי אותן. אני רוצה לומר שאני מאוד ממליצה על בית החולים, הצוות מאוד חם ודואג, וכל יולדת מקבלת חדר משלה לבד. יש לי רק מלים טובות להגיד".

הבוקר בשבע נפתחה מחלקת היולדות בבית החולים, שהחל להיפתח, בצורה הדרגתית, בראשית חודש יוני. מהבוקר ועד כתיבת שורות אלה כבר הגיעו למיון נשים מעל 20 מטופלות, חמש כבר ילדו וכל ששת חדרי הלידה מלאים.

אחת היולדות באה מראשון לציון – מה שיכול להצביע על האטרקטיביות של בית החולים החדש – והאחרות תושבות אשדוד.

"בישיבת בוקר בשבע עשינו בבית החולים מעין הימור שכזה כמה יולדות יגיעו היום", אמר לפני שעה קלה מנהל מחלקת נשים ויולדות, פרופ' מוטי פנסקי, "אני הערכתי שיהיו שלוש-ארבע לידות בכל היממה. כבר בשעה שמונה היו ארבע נשים בחדרי לידה והבנתי שאני צריך לאכול את הכובע. אני מאוד שמח".

בימים הקרובים צפויים להיפתח עוד שני חדרי לידה נוספים, כך שיהיו במחלקה שמונה חדרי לידה בסך הכל.

בשעות אחר הצהריים הגיע ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי לפגוש את היולדות הראשונות ואחריו באה מחלקה שרת הקליטה ותושבת אשדוד סופה לנדבר שהובילה בשעתו את החוק להקמת בית החולים בעיר.

עד היום ילדו נשות אשדוד והסביבה בעיקר בבית החולים קפלן ברחובות או ברזילי באשקלון, נסיעה שיכולה להימשך בשעות העומס ליותר מחצי שעה. מעכשיו לאמבולנסים של מד"א בתחנת אשדוד יש מסלול נסיעה קצר הרבה יותר ומן הסתם יהיו גם יולדות שיגיעו עצמאית בשל המרחק הקצר.

ב-7 בנובמבר צפוי להיפתח חדר המיון של בית החולים החדש ומאותו רגע בית החולים יפעל במתכונת מלאה כמו כל בית חולים ציבורי אחר בארץ.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר