אסותא. צילום: אייל טואג

הבוקר: נפתחו חדרי הלידה בביה"ח אסותא אשדוד

אחרי שנים של ציפייה, תיפתח היום מחלקת יולדות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שתאפשר לראשונה לתושבות העיר והאזור ללדת קרוב לבית. מספר נשים כבר נמצאות במחלקת הלידה בתהליכי לידה מתקדמים. אז מי יהיה התינוק/ת הראשון שיעשה היסטוריה באשדוד?

פורסם בתאריך: 16.10.17 08:55

     

מהיום, יש בשורה לנשות אשדוד והסביבה, אחרי שנים של צפייה הבוקר נפתחו השירותים הבאים: חדר לידה, מיון יולדות, מחלקת יולדות, מכון אולטרסאונד, מרפאת אם עובר (הריון בסיכון) ומחלקת אשפוז אם ועובר (הריון בסיכון), כמו כן ב-25.9 החלה לפעול בבית החולים מרפאת טרום ניתוח קיסרי שתקבל מקרים המיועדים לניתוח קיסרי מתוכנן, שיופנו מהקהילה וממרפאת רפואת האם והעובר בבית החולים. במרפאה ייבחנו המקרים המיועדים לניתוח קיסרי ויוערך מצב היולדות, תקבע תוכנית ניתוח בשיתוף היולדת, יאותרו ויוערכו מקרי הריון בסיכון, ייקבעו תורים לניתוחים בתיאום היולדות והגורמים הרלוונטיים ותינתן הדרכה סיעודית לקראת ואחרי הניתוח בנושאים כמו ביות חלקי (אשפוז משותף בחלק משעות היממה ונפרד בשאר שעות היממה, לדוגמא – התינוק שוהה עם אמו בחדרה במחלקת יולדות לאורך כל שעות היום והערב ומוחזר בלילה לשהות בתינוקייה), אפס הפרדה (מצב בו האם והתינוק אינם נאלצים להיפרד כלל לאחר הלידה) ועוד.

איך נראת היסטוריה אתם שואלים? הנה לפניכם חלק מהודעת מד"א לכיש לצוותי החירום: "ערב טוב , מחר 16.10.17 מהשעה 07:00 יפתחו המחלקות של חדר לידה ומיון נשים בבית חולים אסותא ציבורי אשדוד (קיים יעד פינוי במערכת) , יש לוודא ולהביא לידיעתן את יעד הפינוי החדש טרם העברתן", נזכיר כי רק בימים האחרונים התרחשו כשלוש לידות בדרך לבתי החולים, אנו מבטיחים לעדכן על התינוק הראשון שיוולד בשערי בית החולים החדש

לידה בדרך – צילום: מד"א

פרופ' מוטי פנסקי, מנהל מערך הנשים והמיילדות של אסותא אשדוד:

מה ניתן לומר על הסטנדרט באסותא בכל האמור לחדרי הלידה?

"יולדת בחדר עם אפשרות לשהיית הבעל עם האישה בחדר בכל מהלך הלידה וגם בניתוחים קיסרים שאינם דחופים. במחלקת יולדות יש בין מיטה לשניים בשלב הזה. אנו נאפשר את כל סוגי השהות עם התינוק לפני בקשה החל מאפס הפרדה ,ביות חלקי, היולדת היא זו שתחליט. בנוסף יהיו יועצות הנקה, קורסים קבוצתיים ואישיים להדרכות הנקה כאשר הכל נעשה במחלקה. עם פתיחת המחלקה יבוצעו סיורים מקדימים במחלקה ויפתחו גם קורסי הכנה ללידה למגזים חרדיים ולמגזרים חילוניים".

מבחינה טכנולוגית, יש חידוש?

"הסטנדרט של חדרי הלידה הם המתקדמים ביורת הידועים כיום, אנו משתמשים בניטור עוברי  (מעקב אחרי פעימות הלב של העובר ש.ש) מהמשוכללים בעולם, הניטור מוקלט ומשודר למסכים בתחנת האחיות ובחלק מחדרי הרופאים כך שיש שליטה מלאה על הניטור העוברי. כמו כן, יהיו חדרים שיאפשרו לידה טבעית ליולדות המעוניינות בכך".

כל המשרות במחלקה אוישו?

"מצבת כוח האדם של המחלקה -מלאה ותכלול כ-40 מיילדות ו-22 רופאים".

חגיגה גדולה. צילום: אורי קריספין

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר