ד"ר הודיה אוליאל והוריה, אמש בטקס
ד"ר הודיה אוליאל והוריה, אמש בטקס

עם שיתוק מוחין והמון נחישות: ד"ר הודיה אוליאל מאשדוד היא רופאה

ד"ר הודיה אוליאל מאשדוד עשתה היסטוריה כאשר הפכה לרופאה הראשונה בישראל עם שיתוק מוחין. אמש היא קיבלה את התואר הרשמי בטקס חגיגי בטכניון

פורסם בתאריך: 16.6.21 11:05

     

אמש התקיים אירוע מרגש ומאוד לא שגרתי בטכניון, ד"ר הודיה אוליאל מאשדוד הפכה לרופאה באופן רשמי. היא הצליחה לעבור את המסלול המפרך של קבלת התואר הנכסף למרות שנולדה עם CP והיא הרופאה הראשונה בישראל עם שיתוק מוחין.

אוליאל, בת 31, היא בוגרת לימודי רפואה בטכניון. היא עברה סטאז’ בבית החולים קפלן, כאשר בסופו של דבר היא מעוניינת לסגור מעגל עם סיפורה האישי ולהיות מומחית בנוירולוגיית ילדים.

היא בתם של הדס ומיכאל (בעל משרד רואי חשבון מוכר באשדוד) ואחותם של יוני ושני. היא נולדה פגית קטנטונת בשבוע ה-27 להיריון וסבלה מדלקת חריפה בקרום המוח, שאף סיכנה את חייה. בשלב די מוקדם אובחן אצלה שיתוק מוחין שהותיר אותה עם נכות ברגליה וכיום היא מתהלכת בעזרת קב.

הודיה אוליאל

"הודיה שנולדה וגדלה באשדוד קיבלה אמש את התואר בטקס מרגש, וממשיכה להוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון, אף לא מגבלה גופנית", בירך אותה ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "הודיה היקרה, אנחנו גאים בך, ומאחלים לך הצלחה בהתמחות ברפואת ילדים, והמשך השגת יעדים והגשמת חלומות. עלי והצליחי!".

סיפורה מעורר ההשראה הביא לכך שבשנת 2019 היא אף נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. בריאיון שהעניקה לכאן דרום לרגל הדלקת המשואה היא סיפרה מתי החליטה להיות רופאה, "זה קרה במהלך הניתוחים שלי, שאת רובם עברתי בין גיל 10 לגיל 15. הייתי מאושפזת באורתופדית ילדים והתעניינתי בחולים האחרים ובמצבם. היו תקופות לא פשוטות עם הרבה זמן לחשוב, והיה ברור לי שזה מה שארצה לעשות כשאגדל".

הודיה אוליאל מדליקה משואה. צילומסך קשת ערוץ 12

הודיה אוליאל מדליקה משואה. צילומסך קשת ערוץ 12

היא הוסיפה ואמרה בצניעות כי היא לא עשתה היסטוריה, "אני לא יודעת אם עשיתי היסטוריה, אני חושבת שנסיבות החיים שלי פחות הובילו כביכול למסלול שבו הלכתי, ועצם זה שאני עומדת להיות רופאה הוא אולי מסר שבזכותו בחרו בי להדליק משואה. לכל אחד מאיתנו יש קשיים והמון התמודדויות בחיים, אבל הם לא צריכים למנוע מאיתנו להמשיך לנסות. ולא שזה קל, גם לי לא היה קל, ממש לא".

אוליאל למדה בבית הספר שח”ר ובאולפנה באשדוד. לאחר תום הלימודים ביקשה לעשות שירות לאומי, שאותו מילאה בעבודה עם ילדי CP בבית הספר אסיף שבבית החולים אסף הרופא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר