אלכס נסיקובסקי על רקע הסטי"ל. צילום: דו"צ
אלכס נסיקובסקי על רקע הסטי"ל. צילום: דו"צ

"לקחת חלק בהיסטוריה": האשדודי שמשרת בספינת הטילים הקטלנית שהגיעה לישראל

ספינת הטילים אח"י עוז הגיעה השבוע לישראל ומי שמשרת עליה הוא תושב אשדוד אלכס נסיקובסקי שמאוד מתרגש מזה

פורסם בתאריך: 11.6.21 14:38

     

ביום רביעי השבוע התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "עוז". ספינת אח"י "עוז" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. בטקס השתתפו שר הביטחון, בני גנץ, ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. בנוסף, צוות של לוחמי אח"י עוז אשר שבו עם הספינה ארצה לקחו חלק בטקס.

הגעת ספינת אח"י "עוז", הספינה השנייה מבין ארבע הספינות מדגם 'סער 6' שעתידות להצטרף לצי הישראלי, הנה אירוע המסמל אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

הכירו את אלכס נסיקובסקי, בן 32 מאשדוד. אלכס חשמלאי בכיר במחלקת המכונה בספינת הטילים אח"י עוז. אלכס נולד בעיר אודסה שבאוקראינה, נשוי לחן ואב לטליה בת ה-4 וחצי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הוא התגייס בגיל 20 לאחר שסיים בהצטיינות תואר בהנדסת חשמל במכללת אורט אשדוד. בסוף הטירונות השתבץ אלכס בהכשרת החשמלאי הימי וכבר מההתחלה היה לו ברור שישרת כלוחם בתחום החשמל. בסוף ההכשרה, שובץ לספינת הטילים אח"י ניצחון מדגם סער 4.

הגעת הסטי"ל לישראל. צילום דו"צ

הגעת הסטי"ל לישראל. צילום דו"צ

נסיקובסקי מספר כי גדל במשפחה קשת יום. בילדותו הוא גדל לצד סבתו וכבר בגיל צעיר עבד על מנת לסייע לאימו. כאשר העמיקו הקשיים שחווה לאחר גיוסו, היו מי שתמכו בו ועזרו לו להתגבר עליהם – הוא קיבל תמיכה מאימו ומסא"ל רועי דרייר, שהיה אז קצין הנשק באח"י ניצחון וכיום מפקד פלגה 33 בשייטת 3.

בהמשך שירותו, הוא שירת כרס"ר אלקטרוניקה באח"י להב ובהמשך שירת בה גם כחשמלאי בכיר. אלכס לקח חלק באין ספור הפלגות ופעולות בארץ ובחו"ל והוא מספר כי כל יום הוא קם לעשות את עבודתו בחיוך ובגאווה.

כיום, עתיד נסיקובסקי לשרת כחשמלאי הבכיר במחלקת המכונה בספינת הטילים אח"י עוז. עם הגעת הספינה לישראל הוא שיתף בתחושותיו בנוגע לחלקו בהבאת ספינת הטילים החדשה ואמר: "אני מרגיש ניצחון שאני כאן ואני מתרגש לקחת חלק בהיסטוריה של מדינת ישראל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר