יוחאי ז"ל
יוחאי ז"ל

"סיפור גבורה": עיריית אשדוד תשיק פרויקט מציל חיים לזכרו של יוחאי אלקיים ז"ל

כמעט שלוש שנים לאחר מותו הטראגי של יוחאי אלקיים ז"ל שטבע בחוף בעת שניסה להציל צעירה שטבעה, תשיק עיריית אשדוד פרויקט להצלת חיים שיוטמע במערכת הלימודים העירונית. ביום ראשון יוקרן בחוף המצודה סרטון של חייו של יוחאי ז"ל ועל החשיבות של רחצה בטוחה

פורסם בתאריך: 10.6.21 18:03

     

ביום ראשון הקרוב, ה-13/6, בשעה 20:30 במצודה, יתקיים ערב להשקת פרויקט מציל חיים לזכר יוחאי אלקיים ז"ל. במהלך הערב יוקרן סרטון שהופק על ידי אגף החופים העירוני ובשיתוף מינהל החינוך שמטרתו היא העלאת המודעות לסכנות בים ודרכי ההתמודדות עמן.

בחודש אוגוסט הקרוב ימלאו שלוש שנים למותו של יוחאי אלקיים ז"ל, שחירף נפשו למען הצלת חיים. בעת ששהה בחוף הים הסמוך למצודה בעיר, הבחין יוחאי ז"ל בצעירה שנמצאת במצוקה במים, ובכוחות עילאיים הציל את חייה, אך חייו שלו נקטעו באיבם.

על מנת לחשוף בפני תושבי העיר את הסכנות הטמונות בים, ואת הדרכים להתמודדות עימן, הפיק אגף החופים העירוני סרטון הסבר על הסכנות הטמונות בים וכללים להתנהגות בעת סכנה בתוך המים. בסרטון מוצג סיפור חייו ומותו של יוחאי אלקיים ז"ל, והוא הופק יחד עם סנדרה אורן, אחותו הגדולה של יוחאי ז"ל. במהלך הסרטון יוצג סיפור חייו וגבורתו של יוחאי אלקיים ז"ל, תושב העיר שטבע למוות בעת שהציל צעירה מטביעה. הסרטון יוצג על גבי מצודת אשדוד-ים, סמוך למקום בו יוחאי ז"ל הציל את חייה של הצעירה.

ניסיונות ההחייאה של יוחאי אלקיים בחוף. צילום: איחוד הצלה

זירת הטביעה של יוחאי ז"ל בחוף המצודה. צילום: איחוד הצלה

אשדוד היא העיר הראשונה בישראל שיוצרת ערכת הסברה ימית לטובת תושבי העיר. במסגרת זו, הסרטון יהווה חלק מתכנית הלימודים במוסדות החינוך בעיר, במטרה לחשוף את מעשה הגבורה של יוחאי ז"ל ולהטמיע לתלמידי העיר את החשיבות של רחצה בטוחה בים, לצד מתן כלים מעשיים במקרה של סכנה.
נוסף לכלים להתמודדות נכונה בים, הסרטון מדגיש את החשיבות של השמירה על הטבע הסביבתי, המהווה נכס שעלינו לדאוג, לטפח ולשמור עליו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




פעילות זו מתווספת לפעילויות מערכת החינוך העירונית, אגף החופים וקהילת הים בעיר, שבנו מערכת משולבת הפועלת לאורך כל השנה במערכת החינוך. במסגרת זו, החל מחודש מאי מועברות על ידי המצילים הרצאות בבתי הספר, העוסקות בכללים לרחצה נכונה ובטוחה.

יוחאי אלקיים ז"ל והכלב סטיץ

יוחאי אלקיים ז"ל והכלב סטיץ

"יוחאי אחי הוא גיבור ושילם בחייו למען הצלת חיים של אדם שאף לא הכיר", אמרה סנדרה אורן, אחותו של יוחאי, "אנו בני המשפחה מעוניינים להמשיך את מורשתו ושמחים על היוזמה של עיריית אשדוד להנציח את יוחאי וערכיו דרך הפרויקט המדהים הזה. מי ייתן ונצליח להציל חיים דרך מיזם זה".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "סיפור גבורתו של יוחאי ז"ל, מטובי בניה של העיר מהווה דוגמה ומודל עבור תושבי העיר, ובהם תלמידי העיר. לכן, הבחירה להציג את סיפור הגבורה שלו במסגרת תכנית הלימודים העירונית היא חשובה מאוד עבור חינוך דור העתיד בעיר".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר