השגריר, סגן ראש העיר והקב"ט. צילום: עיריית אשדוד
השגריר, סגן ראש העיר והקב"ט. צילום: עיריית אשדוד

"העם הרומני איתכם": ביקור סולידריות של שגריר רומניה באשדוד

שגריר רומניה בישראל, מר איאוניד ראדו, הגיע לביקור סולידריות בעיר לאחר מבצע "שומר החומות". את פני השגריר קיבל סגן ראש העיר, אינג' שמעון כצנלסון. השגריר ביקר בחמ"ל העירוני ועמד מקרוב על המציאות בה היתה שרויה אשדוד בעת המבצע. "העם הרומני אתכם. רמת המוכנות שלכם למלחמה וחירום מפליאה", אמר השגריר

פורסם בתאריך: 6.6.21 20:34

     

סגן ראש העיר אינג' שמעון כצנלסון אירח את שגריר רומניה בישראל מר איאוניד ראדו, אשר הגיע לאשדוד כביקור מחווה וביטוי לסולידריות של העם הרומני עם תושבי ישראל. השגריר ביקר במרכז ההפעלה ו"טעם" קמעה מהחוויה המלחמתית שעברה על העיר ותושביה.

קב"ט העירייה, אריה איטח, נתן לשגריר סקירה על הפעילות החשובה המתבצעת ממרכז ההפעלה ועל מציאות החיים בחירום בה העיר היתה נתונה תחת מטחי טילים במשך 11 יום, תוך שהוא מציג את תכנית החירום של העירייה בעת מבצע צבאי ורמת המוכנות האזרחית להתמודדות עם תרחישי ירי.

כצנלסון בירך את השגריר ואמר: "אנחנו מודים לך על עמידתך לצד ישראל במערכת ההסברה של ישראל. אני רוצה לבקש ממך להיות שגריר של אמת כי המבצע בעזה הוא לא של צבא אחד נגד צבא אחר ולא קרב של חיילים נגד חיילים, אלא מתקפה של טרוריסטים שמתחבאים מאחורי אזרחים ויורים על האזרחים שלנו. זו לא מלחמה קונבנציונאלית, אלא מאבק מתמשך נגד ארגון טרור, ואף על פי כן הציבור האשדודי התברך הן בכיפת ברזל והן במשמעת ברזל. הציבור שלנו הוכיח עמידה איתנה במבצע האחרון בעזה".

הישיבה עם השגריר. צילום: עיריית אשדוד

הישיבה עם השגריר. צילום: עיריית אשדוד

השגריר ראדו הביע סולידריות מלאה ואמר למר כצנלסון כי "העם הרומני איתכם. חמאס עשה את מה שאסור לעשות – לירות על אוכלוסייה אזרחית חפה מפשע". השגריר הוסיף: "אני אישית מבין אתכם יותר ממה שאתם חושבים. את השירות הצבאי שלי העברתי בפיקוד העורף בזמן רעידת אדמה בבוקרשט בשנת 77'. המוכנות של הממשלה הרומנית הייתה אז אפסית, והנזק מלווה אותי עד היום" ראדו החמיא לאשדוד בהדגישו כי "רמת המוכנות שלכם למלחמה ולחירום מפליאה אותי. חמ"ל ותוכנית פעולה כמו שלכם צריכה להיות state-of-the-art עבור כל עיר בכל העולם לכל תרחיש חירום".

את הביקור ליוותה והפיקה גב' אריאלה רוזנטל, מנהלת קשרי החוץ של עיריית אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר