מע"ר דרום. צילום: דור גפני
מע"ר דרום. צילום: דור גפני

"למנוע את החרפה התכנונית": מע"ר דרום עולה היום לשולחן המועצה

אחרי אין סוף גלגולים תוכנית מע"ר דרום חוזרת למועצת העיר אשדוד וחברי המועצה יצטרכו להחליט אם הם מצביעים בעד התוכנית שתאפשר להקים במקום 4,280 יחידות דיור. "אנו פונים אליכם בבקשה לקיים את ייעודכם ולהתנגד בכל תוקף לתוכנית המוצעת", כתבה נציגות התושבים במע"ר דרום לחברי המועצה

פורסם בתאריך: 2.6.21 16:16

     

היום תחזור תוכנית מע"ר דרום לדיון בשולחן מועצת העיר, ולפי ההצעה תאושר בניית 4,280 יחידות דיור ברובע.

רגע לפני שזה עולה, פנתה נציגות התושבים במע"ר דרום לחברי המועצה על מנת שאלה יתנגדו לה. "התוכנית מציגה בנייה בכמות שתביא לצפיפות הגדולה בעיר ומן הצפופות בארץ; היא קובעת תקן חניה בודד לכל יחידת דיור; היא תפגע ממשית בנושאי התחבורה והתעבורה ברובע, ועוד", נכתב.

מועצת העיר דחתה בעבר תוכנית שהוגשה עם כ-3,300 יחידות דיור ברובע. אלא שהיזמים ורשות מקרקעי ישראל הגיעו היישר לוועדה המחוזית לצורך אישור התוכנית.

בדיון שהתקיים בוועדת המשנה בעבר בנושא תכנית הבינוי של הרובע, הוצגה פרוגרמה למתן שירותי ציבור במתחם. באותו הדיון הציע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לאשר את תכנית הבינוי ובלבד שמספר יחידות הדיור לא יעלה על 2,372.

עבודות בניה ופיתוח במע"ר דרום. צילום: בועז רענן

עבודות בניה ופיתוח במע"ר דרום. צילום: בועז רענן

"אתם נבחרתם על מנת לייצג את תושבי העיר ולדאוג לרווחתם", נכתב בפניית נציגות התושבים, "אתם אלה שאמורים לדאוג לאיכות חייהם. בין תושבי העיר נכללים גם תושבי מע"ר דרום אשר מאות מהם התארגנו ופועלים לילות כימים למניעת הקטסטרופה התכנונית החוזרת אל שולחנכם. אנו פונים אליכם בבקשה לקיים את ייעודכם ולהתנגד בכל תוקף לתוכנית המוצעת, מבלי לעשות שימוש ציני של 'עיגולי פינות' והחבא טריקי מאחורי צידוקי ם שונים. אלה יביאו לפגיעה אנושה באיכות חייהם של התושבים ובאיכות חייהם של הדורות הבאים. התושבים זקוקים לכם בעת הזו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




עוד נכתב כי "ככל שלא תתנגדו לתוכנית המוצעת על פגעיה ומחדליה כפי העולים מן ההתנגדויות שהוגשו על ידי תושבי הרובע וגופים נוספים, נראה זאת כזלזול מקומם בנו. כך, כי אנו יודעים שביכולתכם למנוע את החרפה התכנונית שאין לה אח ורע במחוזותינו. אל תפספסו את ההזדמנות לעמוד לצידם של מי ששלחו אתכם למועצת העיר, כנציגיהם".

הלן גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר. צילום: פבל

גם חברת המועצה הלן גלבר התייחסה לכך ומסרה: "סאגת מע"ר דרום לא נגמרת והנה היום זה שוב יקרה. חברי מועצת העיר יתבקשו בישיבת המועצה, לאשר מחדש את התכנית שזכתה להתנגדות של כולם פה אחד! התכנית להגדיל את המע"ר ל-4,280 יחידות דיור, נתקלה בהתנגדות של כל חברי המועצה, בין היתר כי אין שם מוסדות ציבור (מסתמכים על מוסדות של רובעים סמוכים) אין מספיק שטחים ירוקים, מסתמכת על תחבורה ציבורית שאינה פעילה, מחסור במקומות חניה ועוד".

לדברי גלבר, "מנכ"ל העירייה יצר איזו ועדה הזויה שלאף אחד אין מושג באיזו סמכות, בניסיון לשנות את ההחלטה שדחתה את התוכנית תוך הצגת טענות לא רלוונטיות. כאשר מה שעומד על הפרק היא אותה החלטה בדיוק שחברי מועצת העיר כבר התנגדו לה פה אחד. אז הם ביקשו לקבל דחייה, ואז ביקשו ארכה, ואחר כך עוד ארכה (בקרוב כולם ידעו מדוע ביקשו את הארכות האלה ומה הסיבה לבקשתן) והיום ינסו שוב לאשר את התכנית ההרסנית שתהפוך את המע"ר לרובע הכי צפוף, תוך פגיעה באיכות החיים של תושביו, ושל תושבי העיר בכלל. האם אותם חברי מועצה שכבר הצביעו פה אחד נגד התכנית, יצביעו היום בעד אותה התכנית שהם בעצמם התנגדו לה?".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר