השר פרץ וד"ר לסרי. צילום: שמואל דוד
השר פרץ וד"ר לסרי. צילום: שמואל דוד

"אבי כיפת ברזל": צפו בשר עמיר פרץ מתקבל בתשואות בעיריית אשדוד

בהערכת מצב במרכז ההפעלה בעיריית אשדוד, השתתפו שרי ממשלה ובהם השר גנץ והשר עמיר פרץ. פרץ זכה למחיאות כפיים ותודה על תרומתו לקידום מערכת כיפת ברזל

פורסם בתאריך: 18.5.21 12:18

     

שר הביטחון בני גנץ, שר הכלכלה, עמיר פרץ והשר מיכאל ביטון השתתפו הבוקר בהערכת מצב שקיים ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ביחד עם ראשי המכלולים העירוני, צבא, משטרה, כיבוי אש ומד"א.

מיד עם כניסת השר פרץ ביקש ד"ר לסרי להודות לשר פרץ, "אבי כיפת ברזל", בשם כל תושבי אשדוד, על הובלת הפיתוח של מערכת כיפת ברזל אשר מפגינה גם בסבב הנוכחי הצלחות מדהימות בכמות היירוטים של טילים שנורו לעבר אשדוד. המשתתפים הגיבו במחיאות כפים רבות לדברים. "מאז תחילת המערכה נורו אל אשדוד 160 טילים, יצאו 115 מיירטים, מתוכם יורטו 104, היו 11 נפילות בזירות משמעותיות, נפגעים בעיקר קל וחרדה. אז תודה בהזדמנות הזאת", אמר ראש העירייה.

צפו במחיאות הכפיים:

במהלך הערכת המצב, סקר ד"ר לסרי את מצבה של העיר בתשעת ימי המבצע ואמר: "תושבי העיר עומדים איתן אל מתקפת החמאס, אולם על אף שבסה"כ מצבה של העיר במצב טוב ביחס לערים גדולות בישראל, ישנן שכונות שאין להם ממד וזה מטריד את מנוחתו". עוד הוסיף כי "היום שילוב הכוחות מסונכרנים ובתוך דקות אנו יודעים אם היתה פגיעה, איפה היא היתה והאם יש נפגעים".

השר גנץ בהערכת המצב. צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

השר גנץ בהערכת המצב. צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

השר גנץ ביקש להודות לראש העיר ולעובדי החירום בעירייה על העבודה מסביב לשעון, ושיתוף הפעולה עם פיקוד העורף וההנחיות מצילות החיים שמועברות לאוכלוסיות השונות בעיר באופן מותאם.

עוד אמר גנץ: כי "העמידה האיתנה בעורף מאפשרת לצה"ל את מרחב הפעולה וכי לרשויות המקומיות תפקיד קריטי במערכה".

ד"ר לסרי והשר גנץ. צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

השר פרץ אמר בסיום הסקירה: "אשדוד היא אחת הערים המטווחות ביותר. אנשים מרגישים נוח עם הכיסוי האווירי של כיפת ברזל שמאפשרת שגרה מסוימת, אך אסור להיות שאננים כיוון שגם אם הכיפה מיירטת 92% עדין יש נפילות של 8% ואסור להיות שאננים. אני רוצה להודות לראש העיר ולתושבים על חוסנם ופעילותם בימים קשים אלה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




השר פרץ הוסיף: "פניתי לראש הממשלה, לראש הממשלה החליפי ושר האוצר בכדי לאשר באופן מיידי פיצויים בהתאם למתווה צוק איתן. כמו כן ביקשתי לאשר את הצעתי לממ"ד לכל אזרח. זהו אינטרס של המדינה לא פחות משל האזרחים. אנו חייבים לשלב בין הגנה אקטיבית להגנה פאסיבית. השילוב הזה הוכיח את עצמו".

המשנה לראש העירייה, יניב קקון והשר ביטון. צילום: לשכת השר מיכאל ביטון

המשנה לראש העירייה, יניב קקון והשר ביטון. צילום: לשכת השר מיכאל ביטון

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון: "הניהול העירוני באשדוד לאורך השנים הוא מצוין, וכפי שהוכיח את עצמו בשגרה, כך גם במעבר לחירום. הניסיון שנצבר לאורך השנים, לצד היזמות המקומית העירונית, הם הבסיס לחוסן החברתי שתושבי העיר מפגינים. ההתפתחות והשכלול של העבודה המשותפת של הרשות המקומית, הממשלה, הצבא וכוחות הביטחון, מהווים דוגמה ומופת לכלל הרשויות. אני מצדיע לראש העיר, להנהגה העירונית ולצוותי העירייה על המסירות והמקצועיות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר