הפגיעה בדירה באשדוד. צילום: שמואל דוד

113 שיגורים, 4 נפילות: מבצע "שומר החומות" עד כה באשדוד

אז כמה רקטות נורו עד כה לעבר העיר וכמה נפלו ופגעו? סיכום ביניים של מבצע שומר החומות בעיר אשדוד, כולל סיכום אירועי השבת

פורסם בתאריך: 15.5.21 21:08

     

מבצע שומר החומות כבר מתקרב לשבוע של לחימה ובסיכום ביניים של הנתונים ניתן לראות כי באשדוד נשמעו כ-60 אזעקות.

למה כ-60? כי זה משתנה מאחר והעיר מחולקת אז ישנם אזורים כמו למשל ג'-ו'-ז' שבהם נשמעו 54 אזעקות ויש אזורים כמו הנמל ואזור התעשייה הצפוני שבהם נשמעו 63 אזעקות.

האזעקות הללו התריעו על מטחים ובסך הכל נורו לעבר העיר 113 רקטות, 20 מהן נפלו בשטחים פתוחים ו-4 מהן נפלו בשטח בנוי.

רק במהלך השבת נפלו שלוש רקטות בתוך שטח העיר, אחת מהן, בלילה שבין שישי לשבת בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, פגעה בבניין וגרמה נזק, אך ללא נפגעים.

הפגיעה בדירה באשדוד. צילום: שמואל דוד

הפגיעה בדירה באשדוד. צילום: שמואל דוד

"המטה המשימתי" הפועל באמצעות מנהלות הרובע ושיתוף של הביטחון העירוני, רווחה והנדסה, הגיעו ראשונים לזירה והעניקו סיוע לתושבים. צוות מטה המשימתי יוצא למקום הנפילה, מתמקם מחוץ לזירה ומשמש כחוליית קישור למרכז הפעלה ולמכלולים.

הקמת המטה המשימתי בזירת הנפילה

רסיס שנפל לאחר יירוט. צילום: שמואל דוד

מלבד אירוע זה גם התפתחה שריפה בזירת הנפילה אחרת סמוך לנמל אשדוד, שם פעלו לוחמי האש לכיבוי השריפה למנוע אירוע שהיה עלול החמיר בשל אופי הזירה. רקטה נוספת נחתה בכביש באזור י"ג וגרמה לנזק בלבד.

לצד זאת נפלו ברחבי העיר רסיסי רקטות רבים, חלקם גרמו לנזקים המבהירים מדוע חשוב להיכנס למרחב המוגן גם כאשר כיפת ברזל פעילה.

שריפת קוצים היום. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

באזור גן יבנה, סמוך למחלף אשדוד, גם כן פרצה שריפה  לאחר מטח שנורה ולוחמי האש פעלו לכיבויו.

במקביל לאירעים הללו, צוותי מס רכוש ביחד עם ראשי מנהלות רובע הסיטי ורובע י-י"ג ומנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית אשדוד, סיירו היום בזירות הנפילה עברו מדירה לדירה ביצעו סריקות ובחנו את הנזקים שנגרמו.

"חיזוק החוסן וההרגשה שהם לא לבד מסייעת לתושבים לעבור את ההלם שחלקם שרויים בו לאחר נפילת הטיל. את השאלות מה עושים עכשיו, מי יעזור לנו ועוד אנחנו פותרים להם", מציין שלמה רוטנברג, ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד.

אנשי מס רכוש בשטח

מי שמסייע בהליך הבירוקרטי מול מס רכוש הוא המטה המשימתי שמקצר באופן משמעותי את זמן הטיפול. ההליך הוא מהיר יחסית, המטה משימתי שהוקם אתמול בשתי הזירות ריכז כבר את פניות התושבים (טופס שאותו ממלאים התושבים כולל פרטיים אישים ותיאור ראשוני של הנזק) ומעבירים אותם מיד למס רכוש שממשיך את ההליך בהתאם למדיניותו ובעיריית אשדוד אומרים כי הם מלווים את הטיפול עד אשר התושבים מקבלים את כלל התשובות.

מחר צפויים להגיע השמאים של מס רכוש וגם שם צוותי העירייה מלווים אותם. בעירייה הכינו רשימה של כל הכתובות ושל נזקי הרכוש והטלפונים ומעבירים אותם מרוכז למס רכוש.

הערכת מצב

ברגעים אלה החלה הערכת מצב, בראשות ראש עיריית אשדוד ביחד עם ראשי המכלולים, משטרה, כבאות והצלה ומד"א.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר