מתנדבי יחידת החילוץ אל איחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה
מתנדבי יחידת החילוץ אל איחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה

אשדוד: 80 מתנדבי יחידת החילוץ הפסיקו פעילות ומאשימים את העירייה

בארגון איחוד הצלה טוענים כי עיריית אשדוד נכנעה לארגון המתחרה מד"א ומדירה את אנשי הארגון מישיבות חירום ומהערכות מצב. לדבריהם, המצב הנוכחי עלול להביא לסיכון מתנדבי יחידת החילוץ ולכן פעולת היחידה מופסקת לאלתר. "אין מקום להפסקת פעילות חשובה משיקולי מאבק פנימיים", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 13.5.21 18:19

     

בעיריית אשדוד פועלת מזה כשנה וחצי יחידת חילוץ המיועדת לפעילות במקרים של חילוץ לכודים מאתרי הרס, כמו למשל קריסת מבנה בשל רעידת אדמה או פגיעת רקטה וכדומה.

 

היחידה מורכבת ברובה המכריעה ממתנדבי ארגון איחוד הצלה, כאשר כולם בעלי הכשרה רפואית ולאחר הכשרה הפכו גם לבעלי הכשרה בחילוץ. חלקם, אנשי יחידת הסע"ר (סיוע רפואי ראשוני) הינם בעלי הכשרת חילוץ בסיסית ואנשי יחידת החילוץ הם בעלי הכשרה לחילוצים מורכבים יותר.

עם הקמת היחידה בחודש אוגוסט 2019 אמר ראש תחום חירום וסע"ר בעירייה, סא"ל במיל' אפרים בנוב כי "היחידה עוסקת ב'הצלת חיים' ולפיכך היא תפעל מיד וללא המתנה".

מתנדבי יחידת חילוץ והצלה באשדוד. באדיבות: עיריית אשדוד

אלא שלאחר החיוכים ושיתוף הפעולה בין העירייה לבין ארגון ההצלה, החלו להיפער סדקים שהרחיבו עד כדי הודעה חריפה מצידם של 80 מתנדבי היחידה מטעם "איחוד הצלה", אשר מהווים את הרוב המכריע של היחידה, כי הם מפסיקים לאלתר את הפעילות.

במכתב שנשלח לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, ושעליו חתומים ראש הסניף המקומי של הארגון, יחיאל כהן ומפקד היחידה נתנאל מויאל, נכתב כי הפסקת הפעילות נעשית "בשל מידור המתנדבים ממידע ואי שיתופם בישיבות החירום, דבר שמסכן את המתנדבים
ופוגע במאמציהם להציל חיים בעיר. לצערנו, הדבר נעשה דווקא בעת זאת של התקפת רקטות על ערי הדרום, עת בה פעילות היחידות נדרשת יותר מתמיד. אך במצב הנתון אנו, מפקדי היחידות, חשים כי התנהלות העירייה שנעשית בשל לחצים זרים, מסכנת את המתנדבים שאינם מודעים לסיכונים, להערכות המצב והתמונה הכוללת. הדבר דומה שליחת חיילים לקרב ללא מודיעין וללא הדרכה מתאימה".

במכתב הם טוענים כי העירייה נכנעה ללחצים של בעלי אינטרסים ומכוונים לארגון המתחרה מגן דוד אדום "שהעובדה כי מתנדבי סע"ר ויחידת החילוץ הם גם מתנדבים באיחוד הצלה היא לצנינים בעיניהם", נכתב, "אין לנו ציפיות מאותם גורמים שגם בעת זאת בוחרים לשחק במשחקי אגו ויוקרה ומעוניינים לפעול לבד בשטח, יהיו התוצאות אשר יהיו. אך מהעירייה, כמי שאחראית לשלום הציבור באשדוד, אנו מצפים לשים לדבר סוף, בעיקר בעת הזאת, ולדאוג לאינטרס של התושבים ולא להתקפל בפני לחצים של אותם גורמים".

יחידת החילוץ באדיבות: עיריית אשדוד

לדבריהם מלבד המידור מהעערכות מצב, ישיבות החירום של העירייה וההערכויות המקדימות, הם טוענים כי העירייה גם מונעת מהם ציוד אשר חיוני לשימוש בזירות השונות, כמו ציוד קשר אשר אמור להביא למקסום את שיתוף הפעולה בין הגופים השונים בפועלים בזירה כמו משטרה וכוחות הכיבוי.

לדברי דובר הארגון במרחב לכיש, אבי עמר, התנהלות העירייה עלולה לסכן מתנדבים שמגיעים לזירות, כאשר הם חסרים במידע אודות המבנה, הסכנות שבו וכן הכניסות והיציאות ממנו.

במכתב הם מציינים כי פעילות כונני איחוד הצלה המגיעים לזירות כדי לטפל בנפגעים תמשיך וכי רק הזרוע המתנדבים אשר פעילה במסגרת יחידת החילוץ תופסק לאלתר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנו מוכנים תמיד לפעול למען ביטחונם של תושבי אשדוד, אך לא במחיר ביטחונם האישי של מתנדבנו", הם סיכמו את המכתב, "במידה והעירייה תתעשת, תשתף אותנו בישיבות הערכות המצב והמידע שברשותה, כפי שנדרש ממפקדים השולחים חיילים לקרב, נשוב לפעול ולסייע ביחידת החילוץ והסע"ר".

כלי רכב של איחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה

כלי רכב של איחוד הצלה. צילום: דוברות איחוד הצלה

מעיריית אשדוד נמסר: "צר לנו שהארגון בחר להודיע על הפסקת הסיוע בעת שטילים נופלים בעיר. מטה החירום העירוני עובד מסביב השעון כדי להבטיח הגנה על חיי התושבים תוך שמירה על המשך רציפות תפקודית, ופועל על פי מבנה ארגוני מוסדר בהנחיית פיקוד העורף ורשות החרום הלאומית (רח"ל), המגדיר באופן ברור את הגופים המשתתפים בו. עיריית אשדוד השקיעה משאבים רבים בבניית צוותי הסע"ר והכשרתם ואין מקום להפסקת פעילות חשובה זו של חילוץ והצלת חיי תושבים משיקולי מאבק פנימיים, שאין בינם ובין מטרות הארגון וייעודו ולא כלום. אנו מקוים מאוד שארגון 'איחוד הצלה' ימשיך בפעילותו הברוכה למען תושבי אשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר