זירת האסון. צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת האסון. צילום: דוברות איחוד הצלה

"טיפלתי בהחייאות של ילדים ונערים": האשדודים שסייעו לנפגעים באסון במירון

האסון הכבד בהר מירון זעזע את המדינה ומי שטיפלו בנפגעי האסון במירון הם אנשי כוחות ההצלה, בהם היו גם כמה מתושבי אשדוד שראו שם מראות שלא ישכחו

פורסם בתאריך: 30.4.21 15:35

     

הלילה התרחש אחד האירועים הקשים בתולדות המדינה – 44 הרוגים ועוד כ-150 פצועים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. האסון הזה, שהתרחש תוך כדי חגיגות ל"ג בעומר, זעזע את כולנו.

מי שהיו בהר מירון וטיפלו בנפגעי האירוע הם כוחות ההצלה משלל הארגונים, אחד המתנדבים שהיו במקום הוא יהודה שיש, תושב אשדוד ומתנדב בארגון "איחוד הצלה".

יהודה שיש. צילום: דוברות איחוד הצלה

יהודה שיש. צילום: דוברות איחוד הצלה

"הייתי במקום מתחילת האירוע, מדובר באירוע קשה מאוד, מטורף", סיפר שיש, "היו המון פצועים, עשיתי המון החייאות, סחבתי לצערי גופות, היו הרים של אנשים חיים ומתים. המראות היו קשים דברים שלא ניתן לתאר. במקביל היינו צריכים להתמודד עם ילדים שההורים שלהם נפגעו או נהרגו. עשרות נפגעים וגם חלק מהמתנדבים נזקקו לסיוע של יחידת חוס"ן (סיוע נפשי) של איחוד הצלה שפעלו במסירות נפש באירוע".

האסון במירון. צילום: דוברות מד"א

האסון במירון. צילום: דוברות מד"א

גם פעיל הציבור האשדודי, שניר אלמליח היה במקום. הוא הגיע לשם על מנת להשתטח על קברו של הרשב"י, אך כשנודע לו על האירוע הוא מיד סייע בתגבור של מד"א וזק"א.

"סמוך לשעה 1 קיבלנו דיווח על אירוע מתפתח של המוני של אנשים שנדחסים ונפגעים מהדוחק הרב. למקום הוזנקו כוחות  רבים והיה קושי להגיע לזירה עצמה, אך למרות הקושי הגענו לבסוף. התחלנו להבין שמדובר באירוע גדול כשדיברו על שתי החייאות, אחר כך 4 החייאות, זה עלה ל-7 החייאות ואז 14 החייאות".

שניר אלמליח. צילום: אילן אסייג

שניר אלמליח. צילום: אילן אסייג

אלמליח עצמו הצטייד בציוד של טיפול נמרץ וניגש למקום, וכשהוא הגיע למקום הוא ראה את ניסיונות ההחייאה בנפגעים והחל לסייע בעצמו, "פיניתי בחור בן 30 בהחייאה לבית החולים זיו, טיפלתי בהחייאה של ילד בן 11 ובהחייאה של נער כבן 16. בתוך ההמון היו הרבה ילדים ונוער, אני חושב שרוב הפצועים היו בגילאים צעירים. במקרים שאני טיפלתי אז היו הגילאים האלה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אבל יש רגע אחד, קשה במיוחד שלא יעזוב אותו עוד הרבה זמן, "המחזה הכי מצמרר היה שכשאני נכנס לבית החולים, רכון על גבי מיטה ומבצע פעולת החייאה על נער ובכניסה לחדר המיון, הרופא עוצר אותי ואומר לי 'תפסיק, זה הולך לחדר הנפטרים'. זה היה רגע קשה מאוד עבורי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר