האסון במירון. צילום: דוברות מד"א
האסון במירון. צילום: דוברות מד"א

מד"א בקריאה בעקבות האסון במירון: בואו לתרום דם באשדוד

במסגרת הטיפול בנפגעי האסון במירון השתמשו במד"א במאות מנות דם וקוראים לציבור להגיע ולתרום עוד מנות דם בשל מחסור, בעיקר דם מסוג O

פורסם בתאריך: 30.4.21 10:33

     

הלילה התרחש אסון נורא במירון עם מותם של 44 איש ועוד למעלה ממאה פצועים. בשירותי הדם של מגן דוד אדום מדווחים כי הם סיפקו לבתי החולים בצפון הארץ 207 מנות ומרכיבי דם ובמד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם, בעיקר בעלי דם מסוג O.

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

תרומות דם. צילום: דוברות מד"א

תרומות דם. צילום: דוברות מד"א

המחסור קיים כאמור בעיקר במנות דם מסוג O, ושירותי הדם מזמינים את כל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף – לבוא ולתרום דם!

ניתן לתרום היום דם בתחנת מד"א ברחוב הרפואה 1 באשדוד עד השעה 13:00.

תרומות דם. צילום: דוברות מד"א

תרומות דם. צילום: דוברות מד"א

"החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים", מסרה סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, "על מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש אנחנו זקוקים בכל יום לפחות ל-1,000 תורמים. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לבוא להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשל מחסור חמור ומדאיג במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר