סייבר. צילום: דובר צה"ל
סייבר. צילום: דובר צה"ל

יוצא לדרך: פרויקט להכשרת תלמידות מאשדוד לתפקידים במוסד והשב"כ

מפגש החשיפה הראשון של פרויקט 'ממריאות' של משרד המודיעין, התקיים באשדוד. התוכנית מיועדת לתלמידות תיכון דתיות (י'-י"ב), במסגרתה מכשירים ומלווים את הנערות לקראת קבלה לשירות משמעותי בתפקידי סייבר וטכנולוגיה בשב"כ, אמ"ן ומוסד

פורסם בתאריך: 22.4.21 13:22

     

מפגשי חשיפה ראשונים לנערות שנרשמו לפרויקט "ממריאות" שנועד לעודד ולהכין צעירות וצעירים מהפריפריה לגיוס לצה"ל ולקהיליית המודיעין (אמ"ן, שב"כ ומוסד), לשירות משמעותי בתפקידי מודיעין טכנולוגיים, התקיימו באשדוד. המיזם הינו פרי של שיתוף פעולה בין משרד המודיעין, קרן רש"י, ומערך הסייבר הלאומי.

במסגרת מפגש החשיפה, הוסבר לנערות שנרשמו לתוכנית כי מדובר בהכשרה במסגרתה ירכשו ידע ויכולות בעולמות המחשבים והתכנות, בשפת Python, ברשתות תקשורת, במערכות הפעלה, בהגנת סייבר ובאבטחת מידע. מעבר לשיעורים המעשיים, יבקרו הנערות שיעברו את המיונים בחברות סייבר והייטק, ייחשפו למודלים לחיקוי, ישתתפו בפעילויות העשרה ויקבלו מחשב אישי.

נציגי התוכנית ציינו כי המסלול שווה ערך ל-5 יחידות בגרות במדעי המחשב, ובימים אלה נעשים מגעים מול משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה כדי שהלימוד יוכר כנקודות זכות לבגרות במדעי המחשב. בשנת הלימודים השלישית, לקראת התנדבותן לשירות לאומי, צוות התוכנית יסייע ויכוון בכל תהליך המיון והקליטה לתפקידי הליבה בגופי הביטחון. היקף התוכנית הינו 500 שעות במפגשים של פעם בשבוע, 4 שעות לכל מפגש.

ד"ר לסרי והשר אלי כהן. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ד"ר לסרי ושר המודיעין אלי כהן. צילום: דוברות עיריית אשדוד

תכנית "ממריאות" מיועדת כאמור לנערות הציונות הדתית, תלמידות התיכון (י'-י"ב) במסגרתה מכשירים ומלווים את הנערות, לקראת קבלה לשירות לאומי משמעותי בתפקידי סייבר וטכנולוגיה. התוכנית נולדה מתוך רצון למצות את הפוטנציאל בקרב אוכלוסיית הנערות הדתיות ולשלבן בתפקידי המפתח בשדות הסייבר והטכנולוגיה.

שר המודיעין אלי כהן בירך את הנערות ואמר: "היום אתן מתחילות את מסלול ההמראה שלכן. אני מאחל לכן הצלחה גדולה ובטוח שתתרמו רבות לקהיליית המודיעין בישראל". עוד אמר השר כי יש חשיבות לשלב יותר נשים בתפקידים בכירים במערכת הביטחון: "מילאתי שורה של תפקידים בכירים במגזר העסקי, ועכשיו אני עוסק בתחום הביטחון, ולצערי אחוז הנשים במקומות האלה הוא עדיין קטן. אין שום סיבה שנשים לא יהיו לפחות 50% מכוח העבודה. אני מקווה שהתוכנית הזאת היא עוד צעד שיקדם אותנו לעבר היעד הזה".

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, הודה לשר על ההחלטה להציע לילדי אשדוד תכנית חינוך לסייבר שתכשיר אותם לשירות ביחידות העילית ובמערך הסייבר והמודיעין של צה"ל, וציין: "תכנית 'ממריאות' עולה בקנה אחד עם החזון החינוכי שלנו, המעודד תלמידים להשתלב בתחום המדעים, הטכנולוגיה ולימודי הסייבר". ד"ר לסרי ציין כי אשדוד מאמצת כל תכנית ויוזמה במסגרת חזון 'עיר חכמה', מתוך הכרה כי "העתיד נמצא בעולמות תוכן הקשורים לתחום הטכנולוגיות החכמות, והשקעה חינוכית היום מבטיחה את שילובן העתידי של בנות אשדוד בכל תחום ומסגרת עירונית ו/או לאומית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר