מפנים אשפה לקראת פסח
מפנים אשפה לקראת פסח

לקראת פסח נשברו שיאי האשפה באשדוד: 950 טון פונו ביום אחד

מי שעובדים קשה במיוחד בימים אלה הם עובדי התברואה שמפנים את האשפה מהפחים הטמונים והפחים האחרים, התושבים שניקו את הבתים בשבוע האחרון הכפילו את כמות האשפה והעובדים נאלצו לעבוד מסביב לשעון ופינו אלפי טונות של אשפה

פורסם בתאריך: 26.3.21 16:06

     

בזמן שהתושבים עסוקים בניקוי וצחצוח הבתים ומפנים את האשפה מביתם, עובדי הניקיון של אגף התברואה בעיריית אשדוד עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מראות של פחי אשפה גדושים.

כל העובדים פרוסים ברחבי העיר והמשאיות עובדות ללא מנוחה, "מדובר בכמות פינויים עצומה ומהגדולות ביותר שהיו בשנים האחרונות", אומר שלמה רוטנברג ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד, "אנחנו פועלים כעת לאסוף את ההוצאות של השעות האחרונות. זה עדיין לא הסתיים ובניגוד לשנים קודמות אנו עדים פעמיות גדולות מאוד. בנוסף, בשנים קודמות הוצאת האשפה הייתה מסתיימת לילה לפני ואפילו היום אנו רואים שגם עכשיו ישנן הוצאות".

עובדים גם בלילה

עובדים גם בלילה

עובדים גם בלילה

עובדים גם בלילה

כמויות האשפה הגדולות שפונו עד עכשיו מבנייני המגורים הפארקים, שטחי הגינון הרבים, החופים והמרכזים המסחריים שברו שיאים של שנים קודמות.

כך למשל בשנת 2018 בשלושת השבועות שקדמו לחג פונו 7,672 טון, בשנת 2019 – 7,829 טון, בשנת 2020 – 7,071 טון ואילו השנה עד השעה 15:45 כבר פונו למעלה מ-8,000 טונות טון פסולת ומאז ועד עתה פונו עוד עשרות טונות נוספות.

רק כדי לסבר את האוזן, אתמול, יום חמישי פינו עובדי אגף התפעול לא פחות מ-950 טון אשפה. כאשר ביום רגיל מפני כ-250 טון אשפה בלבד.

משאית אשפה

משאית אשפה

"שנת 2021 היא השנה שבה כמות האשפה שפונתה לקראת החג היא הגדולה ביותר מאז שנת 2018", מוסיף רוטנברג, "בשנה שעברה היה סגר, וכנראה אנשים העדיפו להוציא פחות דברים, מתוך הרצון להתכונן לשעת משבר, עקב תחושת אי הוודאות. השנה, אנו רואים את החזרה לחיי השגרה, תוך הבנה שהחיסונים נתנו ביטחון לאזרחים, ולכן הם מוציאים את כלל הפריטים שהם שמרו לשעת צרה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




את ההיערכות לקראת חג הפסח החל מנהל התפעול כבר לפני כחודש, כאשר מרביתם של 300 הפארקים בעיר עברו הכנה לקראת החג, על מנת שלתושבים תהיה סביבת בילוי ופנאי נעימה בימי החג. נוסף על כך, 3,000 דונם שטחי גינון עברו טיפול, העצים גוזמו, המדשאות עברו עיצוב מחדש, הספסלים נצבעו ומדרכות תוקנו במטרה להכין הכל לקראת החג. בעירייה אומרים כי מדובר במשימה מורכבת מאוד – זאת מאחר ואשדוד, העיר החמישית בגודלה עם 622 רחובות, 70 אלף משקי בית וצריך לתת לכולם מענה.

הנהגים עובדים קשה

הנהגים עובדים קשה

"מנהל התפעול לא נח לקראת פסח", אומר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "הפארקים כבר מוכנים, הכיכרות ושטחי הגינון נקיים. תודה לשלמה רוטנברג ראש מנהל תפעול, ראשי המנהלות, האגפים והמחלקות, ולכל עובדי העירייה, שלא נחו בשנה האחרונה בכלל, ובשבועות האחרונים בפרט, בהכנת העיר לחג החירות והאביב, כדי שנוכל לחזור לחיים מלאים בחג הפסח, בבריאות טובה ועיר נקיה ויפה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר