נמל אשדוד. צילום: פבל
נמל אשדוד. צילום: פבל

"בכיה לדורות": הסכם הרפורמה בנמל אשדוד מעורר התנגדות

שבועיים חלפו מאז החתימה על ההסכם עם עובדי הנמל ונראה כי לא כולם מקבלים אותו בשמחה ויש מי שמביעים תרעומת על מתווה ההסכם. חלק מהעובדים מפנים את האצבע ליו"ר ועד ציוד מכני, עמית שרף. הוא מצידו לא מסר תגובה לדברים

פורסם בתאריך: 16.3.21 18:24

     

היה נדמה כי החתימה על הסכם הרפורמה החדש יביא סוף סוף לשקט המיוחל בנמל אשדוד, אלא שנראה כי הוא גורם בדיוק לתוצאה ההפוכה, לפחות בקרב חלק מהעובדים.

כך במחלקת ציוד מכני, דווח כי עשרות עובדים התגודדו מסביב למשרדי הוועד, קראו קריאות בגנות הוועד, הקימו רעש במקום וקראו לראש הוועד עמית שרף להיפגש עמם.

כחלק מהמחאה הם החלו להחתים עובדים בדרישה לפזר את הוועד, לקיים בחירות חדשות ואף לעבור לארגון העובדים המתחרה – ההסתדרות הלאומית.

"העובדים יוצאים נגד הסכם הרפורמה שנחתם", מסביר אחד מהמוחים, "הם מאשימים את עמית בכל ההסכם הזה, הם לא קיבלו שום דבר ואין ביטחון תעסוקתי והכל בלוף".

עמית שרף, מזכיר ועד הציוד המכאני בנמל אשדוד

עמית שרף, מזכיר ועד הציוד המכני בנמל אשדוד. צילום: פרטי

מה הטענות שלכם?
"הוועד לא שיתף את העובדים, לא קיים אסיפה פעם בשנה כמו שאומרת חוקת ההסתדרות, למרות בקשות חוזרות ונשנות. הוא נמצא שם מעל שלוש שנים וכבר היו צריכים ללכת לבחירות וההסתדרות ממשיכה להאריך לו את הקדנציה באופן מלאכותי. זה הסכם הרפורמה כי גדול בנושא הנמלים וההנהלה קיבל את כל מה שהיא ביקשה ואפילו מעבר, והעובדים לא יקבלו דבר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




העובדים דווקא קיבלו הגנה: רשת ביטחון מפיטורים.
"ההגנה הזאת לא שווה כלום אם הנמל מפסיד. המחזור של הנמל הוא מיליארד שקל הכנסות, מתוך המיליארד מעל חמישים אחוז זה שכר ומשכורות. ברגע שייפתח הנמל החדש אנחנו הולכים לרדת בחמישים אחוז בהכנסות. אז מאיפה ישלמו".

ההנהלה בונה על הכנסות ממקורות אחרים כמו למשל באמצעות הקמת מחסנים וכד'.
"זה שום דבר. הכסף הכי גדול שמביא רווחי לנמל זה המכוניות והמכולות וברגע שזה יורד בחמישים אחוז, אז גם הנמל יורד בחמישים אחוז. במקרה כזה אתה עסק מפסיד, אז מאיפה תשלם שכר, פרמיה ותנאים נלווים. ההגנה הזאת לא שווה כלום".



עוד נמסר מאחד ממובילי המחאה כי "זאת הפעם הראשונה מקום הנמל שהוועד חותם על פיטורי עובדים (הגנה מדומה לעשר שנים) נותן עשרות תקנים ללא תמורה (כל תקן שווה מעל 400,000 שח לשנה) חותם על גמישות ניהולית להנהלה וזה אומר שההנהלה תשחק עם העובדים ממחלקה למחלקה מתי שתרצה", הוא מסביר, "רציפים 24-25 שהיו גולת הכותרת בהבטחת הבחירות של עמית שרף – הוא אמר 'אני לא חותם הסכם רפורמה ללא קבלת רציפים 24-25 שאנחנו נתפעל אותם', כולם יודעים שהרציפים האלה לא יהיו שלנו אלא של יצחק תשובה. ועד שמתעמר בעובדים ופוגע בהם בסידור עבודה לא יישאר ועד. התמורה מכל הנתינה הזו להנהלה היא 3% תוספת לשכר הקובע (זה שווה ערך ל-120 ש"ח נטו) פשוט ההסכם הזה הוא בכייה לדורות, הרס הנמל רשום על וועד ציוד מכאני בראשות עמית שרף".

מסמך הדרישה לפיזור הוועד

מסמך הדרישה לפיזור הוועד

לדבריו, כ-100 עובדים חתמו על המסמך לפיזור הוועד ועל מעבר להסתדרות הלאומית.

למרות ניסיונות שלנו לקבל את תגובתו של עמית שרף, עד כה לא נמסרה תגובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר