הסככות החדשות בחופי אשדוד. צילום: ניר וריבסקי
הסככות החדשות. צילום: ניר וריבסקי

ביום שישי: פותחים את עונת הרחצה בחופי אשדוד

החורף נגמר ונראה שגם הקורונה עוזבת אותנו, ומה יותר חזרה לשגרה מללכת לים? אז החל מיום שישי נפתחת עונת הרחצה. אלה שעות הפעילות של תחנות ההצלה

פורסם בתאריך: 15.3.21 14:15

     

חופי הרחצה באשדוד יפתחו השנה ביום שישי הקרוב, וכבר מיום א' השבוע נפתחו 3 תחנות ההצלה בחופים: מיעמי, קשתות ו-י"א. תו התקן הבינלאומי 'דגל כחול' קיים בכל החופים וגם השנה ממשיכים לפעול תחת הנחיות התו הסגול (תקן משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה). אגף החופים השקיע מאמצים להכנת החופים ומבקשים מהמתרחצים להקפיד על הנחיות המצילים ועל הנחיות משרד הבריאות.

 

זו השנה השביעית ש'דגל כחול' מתנוסס בכל 7 חופי הרחצה של אשדוד. התקן הבינלאומי מציב בפני הרשויות אתגר רציני ובכל שנה אשדוד משדרגת את חופיה ומציעה לציבור המתרחצים חופים יפים ונוחים יותר. בשנים האחרונות חופי אשדוד זוכים לציונים הטובים ביותר במדד "חוף נקי", מדד של המשרד להגנת הסביבה בשנתיים האחרונות אשדוד זכתה אפילו בציונים הגבוהים ביותר מבין כלל רשויות החוף בישראל.

להלן מועדי הפעילות בחופי אשדוד: 

  • מרץ-אפריל: 07:00 – 17:00
  • מאי: 07:00 – 17:30
  • יוני: 07:00 – 17:30, בסופ"ש  07:00-18:30
  • יולי-אוגוסט: 07:00 – 19:00
  • ספטמבר:   07:00 – 17:30
  • אוקטובר: 07:00 – 16:30

החוף הנפרד יפעל כבכל שנה. נשים: ימים א', ג', ה'.  גברים: ימים ב', ד', ו' וערבי חג. בשבתות וחגים החוף יהיה סגור ולא יהיו בו שירותי הצלה.

הסככות החדשות בחופי אשדוד. צילום: ניר וריבסקי

הסככות החדשות. צילום: ניר רויבסקי

בחופים הוקמו סככות הצלה חדשות, חדשות ומשודרגות ביחס לקודמות. גם יותר מרפסות הצלה והכי חשוב כפולות בגובהן: 8 מטר במקום 4 מטר, כך המצילים יכולים לראות רחוק יותר ולתצפת על יותר מתרחצים. "אנחנו ערוכים לפתיחת עונת הקיץ בחופינו הנהדרים. בכל פעם זה מרגש מחדש ובעיקר מאתגר את כולנו", אומר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים בעיריית אשדוד

אבזור חדש ותו סגול

"גם השנה בוצעו עבודות לשדרוג רמת השירות בחופי הרחצה בכלל התחומים, כגון: סככות צל חדשות, הוספת תחנות הצלה חדשות, שיפורי תשתית בחוף הנפרד. רכש של ציוד הצלה", אומרים באגף החופים ומזכירים כי כל חופי הרחצה של אשדוד מאובזרים ומצוידים ומציעים שירותי חוף ברמה גבוהה הכוללים: תחנות הצלה (בחלקם יש אופנועי ים), מרפאת עזרה ראשונה, שירותים, מקלחות ומלתחות, ברזי מים, מתקני שעשועים לילדים, מתקני כושר, סככות צל וספסלים, הנגשה לנכים וחניית נכים, נגישות לתחבורה ציבורית, קווי מוניות, רכב פרטי וברוב המקומות קיימים גם שבילי אופניים ומתקני עגינה לאופניים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנו ממשיכים לפעול תחת הנחיות התו הסגול תוך שמירה על ריחוק, היגיינה ולבישת מסיכה במרחבים הציבוריים", אומרים באגף ומציינים את האסון האקולוגי שהביא לחופי ישראל כמות מדאיגה של זפת ונזקים לסביבה הימית. "בעניין הזפת ביצענו פעולות ניקוי נרחבות לשיפור המצב, עם עשרות תושבים שהתנדבו לסייע, וסביר להניח כי נמשיך בפעולות ניקוי כל זמן שהזפת עוד יהיה כאן", מסכמים באגף.

מנקים את חופי אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מנקים את חופי אשדוד. צילום: עיריית אשדוד

מנהל האגף, אריה תורג'מן: "דגל כחול הוענק גם השנה לחופי אשדוד וזה מוכיח שהחופים שלנו עומדים בסטנדרט ובקריטריונים בינלאומיים. עובדי אגף החופים מצליחים לשמור על 'דגלים כחולים' ולתת שירות מיטיבי לתושבי העיר הפוקדים לאורך כל השנה את חופי אשדוד". תורג'מן מציין כי בשל נגיף הקורונה והדאגה לשלום הציבור, החופים ימשיכו לפעול בהתאם למגבלות ולהנחיות משרד הבריאות, בדגש על שמירת מרחק 2 מטר, שמירה על היגיינה, שימוש במקלחות חיצוניות בלבד ואיסור שימוש במלתחות במבנים סגורים. מותר להשתמש במתקני הספורט.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר